5 ani de cărți Bookster pentru angajații din Banca Transilvania, EY Romania si ING Romania

0

Cinci ani de Bookster: Ce spun primele trei companii  care au ales lectura ca beneficiu pentru angajati?

Septembrie 2018: Bookster, biblioteca modernă pentru companii înființată de Bogdan Georgescu și Alexandra Stroe, aniversează cinci ani de colaborare cu “early adopters” – primele companii care au ales să ofere angajaților lor acces facil la lectură: Banca Transilvania, EY România și ING România.

Deși nu exista un precedent pentru acest concept de bibliotecă modernă, pentru cele trei companii nevoia de a reinventa cititul era una reală. Astfel, acestea au primit cu încredere proiectul și le-au oferit angajaților abonamente la bibliotecă.

S-au împlinit cinci ani de Bookster…! Îmi amintesc prima întâlnire cu Bogdan (n. r. Georgescu). Îmi povestea, cu multă pasiune, despre viziunea lui de a-i (re)învăța pe români să citească lecturi tipărite, care miros a cerneală proaspat ieșită de la tipar. Mă convinsese de la primele cuvinte, dar l-am ascultat cu atenție până la final. Mă bucur că Banca Transilvania a fost printre primele companii care au susținut această viziune ce părea foarte ambițioasă la acel moment, dar care s-a dovedit foarte realistă și apreciată de colegii noștri.” spune Nevenca Doca, Directorul Executiv de Resurse Umane al Băncii Transilvania.

Angajații au primit cu entuziasm inițiativa, împrumutând împreună, doar în prima lună, peste 1.000 de cărți și articole. Rezultatele inițiale au venit ca o confirmare a unei nevoi existente a angajaților: aceea de a se dezvolta și de a fi conectați la noutățile din domeniile de interes, după cum afirmă Andreea Mihnea, HR Director EY România:

Misiunea de a facilita accesul la cele mai bune cărți a fost ceea ce ne-a inspirat de la început în a face parte din comunitatea Bookster. În EY România și Moldova lucrează în jur de 800 de colegi, majoritatea avizi de cunoaștere și interesați de auto-actualizare. Mai mult decât atât, parafrazând premiza “Leaders are readers”, faptul că deja avem o masă considerabilă de cititori Bookster confirmă eforturile noastre de a dezvolta lideri pentru organizația noastră și pentru societate. Personal, consider că cititul este în primul rând o nevoie, dar și o necesitate în devenirea  noastră, deoarece invită la gândire critică, auto-reflecție și relativizarea experiențelor proprii. Suntem mândri că am fost printre primii parteneri Bookster și că am crescut împreună cu sens în acești cinci ani!

Pe parcursul celor cinci ani, lectura a devenit un obicei în cele trei companii, astfel încât astăzi aproximativ jumatate dintre angajații acestora sunt abonați la bibliotecă și împrumută lunar aproximativ 5.000 de cărți și articole. Bookster este un beneficiu apreciat de angajați, după cum spune Ömer Tetik, CEO la Banca Transilvania: „Bookster este foarte iubit de BT: avem peste 3.000 de abonați BT activi, care au citit în ultimul an aproape 34.000 de cărți.”

Fiecare abonat al bibliotecii are un cont personal prin care are acces la peste 75.000 de cărți, articole, studii de caz și materiale video. Lecturile pot fi citite online și cărțile pot fi comandate, urmând a fi livrate săptămânal la birou. Angajații aleg să citească despre dezvoltare profesională și personală, hobbyuri sau beletristică. În medie, un angajat citește 12 cărți pe an, fiind, astfel, responsabil pentru dezvoltarea sa personală, după cum afirmă Patricia Andrei, Head of HR la ING România:

Ne plac oamenii creativi și curioși în echipa noastră, care se inspiră din povești și din viața de zi cu zi pentru a face lucrurile mai bine inclusiv în munca lor. Așa că pur și simplu nu am putut rezista propunerii de a le aduce în casă o blibiotecă bogată și captivantă din care să se inspire. În ING ne dorim să fim mereu conectați la lumea din jurul nostru și promovăm  o cultură a învățării continue, iar Bookster ne-a oferit o oportunitate excelentă de a susține și promova acest demers, de a sprijini colegii să își ia în propriile mâini dezvoltarea lor.

Astăzi, aproximativ 54.000 de angajați din peste 550 de companii fac parte din comunitatea booksterilor. Aceștia sunt recunoscători angajatorilor pentru beneficiul lecturii și conștientizează impactul pe care cititul îl are în dezvoltarea lor. Reacțiile pozitive primite din partea abonaților sunt întărite și de scorul NPS de 91% (Net Promoter Score: probabilitatea de recomandare a bibliotecii):

Lucrul cel mai important pe care l-am descoperit prin activarea contului Bookster a fost motivația de a citi din nou și de a folosi timpul irosit la metrou într-un mod util și plăcut. Am fost plăcut surprins să descopăr cărți foarte interesante, iar un merit deosebit îl au recomandările din partea echipei Bookster”, spune Cristian B., abonat Bookster.

În următorii patru ani, Bookster își propune să își dubleze numărul de abonați și să aducă lectura în cât mai multe companii din România: „Obiectivul nostru este să ajungem la 100.000 de abonați în 2022. Avem deja 54.000 de abonați, cu 4.000 mai mult decât estimasem pentru 2018. Creșterea din acest an a avut un ritm mai alert decât așteptările noastre; o mare parte din această creștere este dată de deschiderea spre IMM-uri (întreprinderile mici și mijlocii), pentru care anul acesta am creat un pachet special” afirmă Alexandra Stroe, co-fondatoarea Bookster.

DESPRE BOOKSTER: Bookster este prima bibliotecă modernă pentru companii din România. Biblioteca oferă abonaților acces la 75.000 de cărți, articole, studii de caz și materiale video din domenii diferite. Serviciul de recomandare personalizată și livrare la birou este oferit exclusiv companiilor. Abonamentul costă între 3 și 5 euro de persoană pe lună, în funcție de numărul total de angajați ai companiei.

DESPRE BANCA TRANSILVANIA: Banca Transilvania este cel mai mare grup financiar din România. Are 2,5 milioane de clienți, aproape 500 de sedii şi peste 7.000 de angajați. Este singurul brand bancar românesc prezent în Brand Finance 500 Ranking 2018, realizat de Brand Finance şi în Top 100 cele mai puternice branduri româneşti (BIZ 2018).

DESPRE ING ROMÂNIA: ING România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri.

DESPRE EY ROMÂNIA: EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 250.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 31,4 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2017. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunităţile din întreaga lume. În România, EY este liderul de pe piaţa serviciilor profesionale încă de la înfiinţare, în anul 1992. Cei 800 de angajaţi din România şi Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an în luna iunie la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi pagina noastră de internet: www.ey.com

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează