5.000 de copii săraci sunt așteptați cu rechizite noi la grădiniță

0

OvidiuRo și Carrefour continuă parteneriatul pentru educația preșcolară:
5.000 de copii săraci sunt așteptați cu rechizite noi la grădiniță

Carrefour România donează 5.000 de pachete cu rechizite pentru copiii care încep astăzi grădinița în cele 43 de localități rurale în care se desfășoară programul Fiecare Copil în Grădiniță (FCG). Astfel, peste 200 de grupe de grădință vor fi dotate cu rechizitele de bază necesare pentru anul școlar 2015 – 2016, iar de ele vor beneficia atât cei 2.400 de copii foarte săraci din programul FCG, cât și colegii lor.

Acțiunea, împreună cu cea de strângere de fonduri la casele de marcat, desfășurată în perioada 1 septembrie – 4 octombrie în hypermarket-urile Carrefour din întreaga țară, face parte din campania de susținere a accesului copiilor defavorizați la grădiniță, implementată de Carrefour România în această toamnă pentru beneficiarii programului Fiecare Copil în Grădiniță.

Totodată, de mâine, 15 septembrie, OvidiuRo dă startul la donațiile prin SMS: susținătorii educației și ai accesului la grădiniță pot dona 2 Euro/lună, trimitand GRĂDI prin sms, la 8844. Donația este recurentă, astfel încât fiecare dintre noi poate ajuta în fiecare lună, un copil sărac aiba acces la educatie.

„Materialele de la clasă sunt primul contact al copiilor din program cu o lume nouă, pe care majoritatea o descoperă din păcate doar aici, la grădiniță. Sunt copii care nu au ținut un creion în mână sau nu au văzut o carte până la 3, 4, chiar 5 ani. De aceea este esențial să ne asigurăm că, odată ajunși în clasă, au acces la toate resursele care facilitează învățarea. Mulțumim, Carrefour, pentru suport!” a declarat Maria Gheorghiu, Cofondator OvidiuRo.

“Accesul la educație ar trebui să fie pentru toți copiii o șansă egală și nu un privilegiu, dar sărăcia le răpește multora dintre ei acest drept, de aceea prin această donație de rechizite, am dorit să le oferim acestor micuți posibilitatea de a merge la grădiniță. Este uimitoare bucuria pe care o citim pe fețele lor când țin cărțile și creioanele în mână, iar faptul că astăzi, îi putem vedea fericiți și zâmbitori, ne încurajează și ne dă speranța ca o mică schimbare făcută acum în viața acestor copii, poate însemna o diferență enormă în viitorul tinerilor și a societății de mâine.” a declarat Andreea Mihai, Director de Marketing al Carrefour România.

Fiecare Copil în Grădiniță este programul educațional care aduce copiii săraci la grădiniță – primul pas esențial către școală și către un viitor mai bun prin educație. În cadrul programului, OvidiuRo oferă familiilor sărace un stimulent financiar condiționat de prezență, în valoare de 50 ron/lună și asigură, totodată, toate componentele necesare facilitării accesului la educație în cadrul programului – de la materiale necesare, la traininguri sau la dezvoltarea componentei de sănătate și de nutriție pentru comunitățile parte din program.

Acțiunile susținute de Carrefour fac parte din campania de conștientizare cu privire la importanța educației preșcolare – Fără educație, visurile dispar – desfășurată în acestă toamnă de OvidiuRo și partenerii săi și are ca beneficiari copiii săraci din programul Fiecare Copil în Grădiniță . Aflați mai multe despre cum funcționează programul și care este impactul său, după 5 ani de implementare, urmărind o ilustrație animată AICI.

Despre Asociaţia OvidiuRo și Fiecare Copil în Grădiniță: Misiunea OvidiuRo este ca fiecare copil sărac din România să beneficieze de educație timpurie de calitate și să devină, astfel, un membru activ al societății.
Programul Fiecare Copil în Grădiniță a fost lansat de Asociația OvidiuRo și Ministerul Educației și Cercetării Științifice în iulie 2010, iar rezultatele foarte bune în cei 5 ani de implementare confirmă eficiența programului: dintre toți copiii care au beneficiat de FCG, 98% s-au înscris la școală, iar 64% continuă să aibă prezență bună și foarte bună. Astăzi, programul este implementat în 43 de comunităţi din 11 judeţe şi susţine 2.400 de copii.

Despre Carrefour: Cu peste 10.100 de magazine în 34 de țări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa. De peste 50 de ani, Carrefour este un partener pentru viața de zi cu zi. În fiecare zi, acesta primește în magazinele sale peste 10 milioane de clienți din lumea întreagă, oferindu-le o gamă largă de produse și servicii la prețuri echitabile.

În România, Grupul Carrefour numără 180 de magazine dintre care 28 hipermarketuri ‘Carrefour’, 98 supermarketuri ‘Market’, 43 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’ și un magazin de comerț online: www.carrefour-online.ro.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează