42 de noi participanți în programul Teach for Romania s-au pregătit în această vară să devină dascăli pentru copiii din comunități vulnerabile

0

O nouă generație de profesori și învățători au intrat oficial în programul Teach for Romania, unde vor activa timp de doi ani. Ei își vor începe activitatea la catedră în această toamnă, după ce au trecut prin cea mai puternică experiență transformațională de asumare de leadership și de formare didactică inițială din România.

Academia de Leadership și Pedagogie a durat 6 săptămâni (4 iulie – 13 august) și s-a desfășurat în București (formarea teoretică) și în Dâmbovița, comunitățile Potlogi și Românești – comunitate fără apă potabilă și cu populație preponderent rromă – și a implicat peste 350 de copii.

13920520_1281520681858218_9008169103627668343_o

Performanță în educație, pentru a schimba societatea

Academia de Leadership și Pedagogie este primul pas în etapa de pregătire din modelul de performanță în educație propus de Teach for Romania. Acest model presupune recrutarea, selecția și pregătirea celor mai talentați oameni din România pentru a deveni lideri în educație, prin plasarea și susținerea lor ca profesori și învățatori în comunități cu provocări timp de doi ani, iar apoi sprijinirea lor ca alumni, cu impact sistemic după ieșirea din program. Sesiunile desfășurate în cadrul Academiei sunt parte din viziunea de dezvoltare a viitorului profesor pe trei paliere: leadership al sinelui, leadership la clasă, leadership în sistem.

La formarea teoretică au contribuit traineri profesioniști precum Andy Szekeli – autor, trainer și speaker în dezvoltare personală; Viorel Panaite, Managing Partner Human Invest, unul din pionierii care au pus bazele și au dezvoltat piața serviciilor de training din România; Paul Olteanu, Senior Trainer (7500+ ore livrate) și Coach; Magda Bunea, unul din primii Coachi din România; Oana Moraru – fondator Școala Helikon, Ana Maria Brezniceanu – fondator Școala Montessori.

14068371_1287417924601827_6427187255246129401_o

Pregătirea a fost completată de două săptămâni de predare la clasă în comunitățile Potlogi și Românești (județul Dâmbovița). Peste 350 copii cu situații dificile înscriși la școală între clasele 0-VIII au beneficiat de două ore de predare zilnică, precum și de ateliere pe diverse teme. S-au organizat, de asemenea, ateliere cu părinții, pentru a completa înțelegerea despre contextul familiei și misiunea de a reduce abandonul și violența școlară. Atelierele au fost susținute de Elena Şerban, fondator al Institutului de Psihologie şi Psihoterapie Adleriană, CEO şi co-fondator la Centrul Educaţional Adlerian.

„Academia mi-a oferit posibilitatea să am o experiență de predare reală, pentru a înțelege care sunt provocările în materie de planificare, execuție și raportare personală la clasă. Datorită acestei experiențe, am așteptări realiste pentru începutul anului școlar și sunt gata să răspund unor nevoi reale din partea elevilor.”, povestește Tiberius Hodoroabă, profesor pregătit de Teach for Romania.

Poza de grup Teach for Romania

Despre autor

avatar

Teach for Romania exista pentru a transforma sistemul educational romanesc. In acest scop, recruteaza tineri exceptionali, ii pregateste ca profesori si ii plaseaza in scolile cu provocari, cu viziunea de a oferi optiuni de viata prin educatie de calitate fiecarui copil din Romania, indiferent de situatia sociala. Mai multe informatii pot fi urmarite in video-ul de 2 minute de mai jos: https://www.youtube.com/watch?v=swCWF6quVdc Teach for Romania face parte din reteaua Teach for All. Pana acum a pregatit 37 de profesori si i-a plasat in 33 de scoli cu provocari din peste 11 judete. Din septembrie 2016, 60 de profesori vor fi activi la catedra.

Comentează