Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

42 de noi participanți în programul Teach for Romania s-au pregătit în această vară să devină dascăli pentru copiii din comunități vulnerabile

1

O nouă generație de profesori și învățători au intrat oficial în programul Teach for Romania, unde vor activa timp de doi ani. Ei își vor începe activitatea la catedră în această toamnă, după ce au trecut prin cea mai puternică experiență transformațională de asumare de leadership și de formare didactică inițială din România.

Academia de Leadership și Pedagogie a durat 6 săptămâni (4 iulie – 13 august) și s-a desfășurat în București (formarea teoretică) și în Dâmbovița, comunitățile Potlogi și Românești – comunitate fără apă potabilă și cu populație preponderent rromă – și a implicat peste 350 de copii.

13920520_1281520681858218_9008169103627668343_o

Performanță în educație, pentru a schimba societatea

Academia de Leadership și Pedagogie este primul pas în etapa de pregătire din modelul de performanță în educație propus de Teach for Romania. Acest model presupune recrutarea, selecția și pregătirea celor mai talentați oameni din România pentru a deveni lideri în educație, prin plasarea și susținerea lor ca profesori și învățatori în comunități cu provocări timp de doi ani, iar apoi sprijinirea lor ca alumni, cu impact sistemic după ieșirea din program. Sesiunile desfășurate în cadrul Academiei sunt parte din viziunea de dezvoltare a viitorului profesor pe trei paliere: leadership al sinelui, leadership la clasă, leadership în sistem.

La formarea teoretică au contribuit traineri profesioniști precum Andy Szekeli – autor, trainer și speaker în dezvoltare personală; Viorel Panaite, Managing Partner Human Invest, unul din pionierii care au pus bazele și au dezvoltat piața serviciilor de training din România; Paul Olteanu, Senior Trainer (7500+ ore livrate) și Coach; Magda Bunea, unul din primii Coachi din România; Oana Moraru – fondator Școala Helikon, Ana Maria Brezniceanu – fondator Școala Montessori.

14068371_1287417924601827_6427187255246129401_o

Pregătirea a fost completată de două săptămâni de predare la clasă în comunitățile Potlogi și Românești (județul Dâmbovița). Peste 350 copii cu situații dificile înscriși la școală între clasele 0-VIII au beneficiat de două ore de predare zilnică, precum și de ateliere pe diverse teme. S-au organizat, de asemenea, ateliere cu părinții, pentru a completa înțelegerea despre contextul familiei și misiunea de a reduce abandonul și violența școlară. Atelierele au fost susținute de Elena Şerban, fondator al Institutului de Psihologie şi Psihoterapie Adleriană, CEO şi co-fondator la Centrul Educaţional Adlerian.

„Academia mi-a oferit posibilitatea să am o experiență de predare reală, pentru a înțelege care sunt provocările în materie de planificare, execuție și raportare personală la clasă. Datorită acestei experiențe, am așteptări realiste pentru începutul anului școlar și sunt gata să răspund unor nevoi reale din partea elevilor.”, povestește Tiberius Hodoroabă, profesor pregătit de Teach for Romania.

Poza de grup Teach for Romania

Despre autor

avatar

Teach for Romania este o organizație non-profit care activează din 2014 și care a adus un sistem de performanță în educația din sistemul public din România. Pentru împlinirea viziunii, educație de calitate pentru toți copiii din România, organizația atrage și pregătește oameni motivați de a deveni agenți de transformare în sistemul educațional românesc, din rolurile de profesori și învățători, pentru copiii din medii vulnerabile. În cei doi ani de predare ca profesor sau învățător sprijinit de Teach for Romania, participanții au parte de programe de pregătire și training din partea unor profesioniști în pedagogie și leadership, dar și acces la cea mai mare comunitate globală în educație și leadership – Teach for All. La finalul celor doi ani, absolvenții programului sunt încurajați să continue schimbarea începută în școală prin inițiative cu impact în societate, de antreprenoriat, educație, politici publice și media. În momentul de față, în anul școlar 2019-2020, 135 de cadre didactice (80 de participanți în program și 55 Alumni în școli publice) care predau în 108 școli, unde lucrează cu aproximativ 10.000 de copii din 17 județe. Mai multe despre Teach for Romania găsiți aici: www.teachforromania.org.

Un comentariu

  1. avatar

    Pe mine m-a lovit febra cursurilor si dezvoltarii dupa ce m-a convins prietena mea sa particip la un curs de formare in coaching! A fost sustinut de https://www.markantconsult.ro/ va spun am ramas profund impresionata! Am aflat despre mine o multime de lucruri, cum felul in care gandesc nu ma ajuta deloc si ce pot face sa schimb asta, de atunci s-a aprins o mica flacara in mine, o dorinta de dezvoltare. Ma bucur sa vad astfel de initiative!

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.