33% dintre clienții români ai IFN-urilor consideră că economia României se va îmbunătăți în 2014

0

Unul din trei clienți ai instituțiilor financiare nebancare consideră că economia României se va îmbunătăți în următoarele 12 luni, în timp ce 21% dintre ei apreciază că situația economică va rămâne stabilă în 2014, arată un studiu realizat de compania britanică de cercetare YouGov la inițiativa Provident Financial România. Studiul a fost efectuat în perioada octombrie-noiembrie 2013 pe un eșantion de 837 de respondenți din rândul clienților instituției financiare nebancare.
În plus, 37% dintre respondenți apreciază că situația financiară personală se va îmbunătăți anul viitor, fie pentru că se așteaptă să câștige mai mulți bani, fie pentru că au în vedere schimbarea locului de muncă în 2014. 1 din 3 participanți la studiu se așteaptă la o situație stabilă comparativ cu 2013.

Pe de altă parte, principala îngrijorare pentru 64% dintre cei chestionați o reprezintă presiunea cheltuielilor zilnice asupra bugetelor personale. Aproape jumătate asociază creșterea acestor cheltuieli cu creșterea facturilor de utilități, o tendință firească în perioada sezonului rece, precum și cu scumpirea alimentelor, la care se așteaptă 20% dintre cei chestionați.

În acest context, românii sunt tot mai atenți la cheltuielile zilnice și caută să ia cele mai bune decizii privind bugetul personal. 68% dintre respondenți susțin că au acordat mai multă atenție cheltuielilor curente în ultimul an, în timp ce 7 din 10 au optimizat anumite investiții, precum cele pentru vacanțe, socializare sau bunuri de folosință îndelungată, pentru o mai bună gestionare a bugetului personal.

„Cercetarea confirmă preocuparea clienților noștri pentru asigurarea unui buget personal echilibrat, prin luarea unor decizii financiare responsabile. Pe de o parte, 91% dintre respondenți au spus că se gândesc foarte atent înainte de a lua un credit și că împrumută doar sume de bani potrivite situației lor financiare. În același timp, 68% dintre respondenți au declarat că, deși au un venit stabil, le-ar fi dificil să acceseze rapid o sumă de bani într-o situație specifică. Vom continua să împrumutăm într-un mod responsabil și cu costuri fixe acest segment de populație adesea trecut cu vederea de alte instituții financiare și să le oferim astfel posibilitatea clienților noștri de a face dintr-o oportunitate o poveste frumoasă”, a declarat Ivo Kalik, directorul general al Provident Financial România și Bulgaria.

O treime dintre participanții la studiul realizat de YouGov la inițiativa Provident Financial România apelează la împrumuturi pentru a spori confortul vieții de familie și unul din cinci împrumută pentru cheltuieli legate de educația copiilor.

Potrivit studiului, cel mai utilizat produs financiar rămâne cardul de credit, cu o pondere de 47% dintre respondenți, urmat de asigurarea de locuință, cu 39% și asigurarea de viață, cu 20%.

Cercetarea YouGov face parte dintr-o inițiativă desfășurată în rândul clienților grupului britanic International Personal Finance (IPF) în șase dintre țările unde acesta este prezent: România, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria și Mexic. Rolul sondajului este de a identifica modalitatea în care consumatorii percep climatul socio-economic și care sunt cele mai importante probleme pentru aceștia.

Despre Provident Financial România
Provident Financial România este o instituție financiară nebancară înregistrată în Registrul General al Băncii Naționale a României și face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), unul dintre cei mai importanți furnizori de credite la domiciliu din Europa. Grupul are 2,5 milioane de clienţi în șapte ţări din Europa Centrală şi de Est, precum şi în Mexic. IPF este unul dintre cei mai mari angajatori britanici din regiune și una dintre cele mai puternice 250 de companii internaţionale listate la Bursa din Londra.

În cei 7 ani de prezență pe piața locală, compania a investit în România peste 180 de milioane de euro și a contribuit la bugetul de stat cu taxe în valoare de aproape 25 de milioane de euro. De asemenea, compania a susținut diverse proiecte de responsabilitate socială – programe de educaţie financiară, protecţia mediului, sprijinirea grupurilor defavorizate – în care a investit până acum peste 600.000 de euro. Provident are peste 800 de angajați și colaborează cu 4.000 de agenți independenți în peste 75 de orașe din întreaga țară (www.provident.ro).

Despre YouGov
YouGov este una dintre cele mai importante companii internaționale de cercetare de piață. A fost fondată în 2000, în Marea Britanie, realizând sondaje online în domenii precum servicii financiare, media, telecom și FMCG in țări din SUA, Europa și Orientul Mijlociu.

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează