234 soluții pentru schimbarea României

0

234 soluții pentru schimbarea României propuse în Idei din Țara lui Andrei, competiția de proiecte organizată de Petrom

  • 40 de județe și municipiul București s-au înscris în competiție cu proiecte care își propun să schimbe în bine comunitățile din România.
  • Cele mai multe idei din Țara lui Andrei vin din domeniul educației (133), 57 vizează domeniul dezvoltării comunitare, iar 44 sunt soluții legate de mediu.
  • Până pe 31 octombrie, publicul își poate vota proiectele preferate pe www.taraluiandrei.ro, secțiunea „Idei din Țara lui Andrei”.
  • În 2013, Petrom oferă finanţări în valoare totală de 560.000 euro prin competi iile desfășurate pe platforma de responsabilitate socială, Țara lui Andrei

234 de Idei din Țara lui Andrei au fost propuse de români ca soluții pentru schimbarea României într-o țară mai bună. Pe 8 noiembrie, pe www.taraluiandrei.ro, vor fi anunțați câștigătorii acestei competiții.

București și județul Ilfov au cele mai multe proiecte în competiție în momentul de față- 20% din numărul total de înscrieri. Pe următoarele locuri se clasează județul Cluj, cu 6% din proiectele propuse, și Neamț, cu 4%.

Educația a fost percepută, și în această ediție, ca zona cu cea mai mare nevoie de intervenție. Pe aceasta observație s-au bazat nu mai puțin de 57% din înscrierile din această ediție a competiției.

Soluțiile au venit în proporție de peste 70% din partea organizațiilor non-guvernamentale, a instituțiilor publice și de învățământ. Restul de proiectele înscrise au fost propuse de români, persoane fizice cu inițiativă.

„Vreau să le mulțumesc celor peste 200 de români care ne-au împărtășit ideile lor cu „ceva în plus”. Împreună cu experții din juriu, vom selecta proiectele care au cele mai mari șanse de a crea valoare pe termen lung și care își propun să motiveze, la rândul lor, comunități întregi pentru a le urma exemplul. Vă invităm pe toți să ne ajutați să luam decizia: votați-vă proiectul favorit din fiecare categorie pe www.taraluiandrei.ro!” a declarat Mona Nicolici, Manager

Idei din Tara lui Andrei

Departament Sustenabilitate, Petrom.

În perioada 17– 31 octombrie 2013, românii vor putea contribui la selectarea proiectelor care vor schimba în bine viețile comunităților din întreaga Românie. Ei vor putea vota pe www.taraluiandrei.ro, secțiunea „Idei din Țara lui Andrei”, câte un proiect pentru fiecare categorie: educație, mediu și dezvoltare comunitară. Simultan, un juriu specializat va evalua ideile sustenabile.

Proiectele câștigătoare vor fi selectate în urma jurizării (în proporție de 60%) și a votului public (în proporție de 40%). Detalii despre juriul acestei ediții a competiției se găsesc aici. În prima sesiune a competiției de proiecte Idei din Țara lui Andrei, desfăşurată în perioada 20 mai – 24 iunie, au fost depuse peste 160 de soluţii pentru rezolvarea problemelor României. Dintre acestea, 10 au primit finanţare Petrom în valoare de 75.320 euro.160.000 euro reprezintă suma finanțărilor acordate prin proiectul „Idei din Țara lui Andrei”.

Despre Țara lui Andrei
Țara lui Andrei susține proiecte inspirând comunitățile din România să intre în acțiune și să-și schimbe viața în domenii cheie: crearea de locuri de muncă, acces la educație non-formală și cultivarea spiritului civic. Valorile Țarii lui Andrei sunt spiritul civic, spiritul de întreprinzător, educația (non-formală) și inovația. Țara lui Andrei este o mare comunitate orientată către soluții, o comunitate a celor care nu se dau înapoi de la a lupta pentru a-și transforma inițiativele în realitate. Cetățenii Țării lui Andrei sunt oamenii cu spirit de lider, orientați către soluții.

Sustenabilitatea pentru Petrom
Din 2007, Petrom a integrat în strategia sa de business principiile responsabilităţii corporatiste. Compania a alocat peste 30 de milioane de Euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România, concentrându-se pe protecţia mediului, educaţie, sănătate şi dezvoltare locală. Ţara lui Andrei este principala noastră platformă de investiţie în comunitate prin care ne propunem să generăm valoare economică şi socială prin finanţări şi transfer de expertiză în vederea susţineri iniţiativelor antreprenoriale. Petrom este semnatar al UN Global Compact. Standardele de etică şi codul de conduită reglementează toate relaţiile de afaceri, iar dialogul şi implicarea părţilor interesate sunt parte integrantă a practicii comune de business. Începând cu anul 2013, Petrom raportează respectând direcţiile Global Reporting Initiative în cadrul raportului anual de sustenabilitate.

Din 2012, Petrom a adoptat conceptul grupului OMV pentru un business responsabil – Resourcefulness. Obiectivul este de a dezvolta relaţii bazate pe câştig reciproc între societate, mediu şi Petrom prin soluţii inovative. Ne concentrăm pe managementul apei şi al CO2, siguranţa resurselor de energie pentru viitor, educaţie locală şi soluţii de dezvoltare pe termen lung.

OMV Petrom 

OMV Petrom este cel mai mare grup petrolier din sud-estul Europei, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Gaze şi Energie, Rafinare şi Marketing. Grupul şi-a consolidat poziţia pe piaţa petrolieră din sud-estul Europei în urma unui amplu proces de modernizare şi eficientizare, pentru a cărui implementare au fost realizate investiţii de peste 8,8 miliarde euro în ultimii opt ani. La sfârşitul anului 2012, Grupul exploata în România şi Kazahstan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 775 milioane de barili echivalent petrol (750 milioane barili echivalent petrol în România). Cu o capacitate nominală anuală de rafinare de 4,2 milioane tone, OMV Petrom este prezent pe piaţa distribuţiei de produse petroliere din România, Republica Moldova, Bulgaria şi Serbia, prin intermediul unei reţele de circa 800 staţii, operate sub două branduri, Petrom şi OMV. Activitatea de comercializare produse petroliere în România se desfăşoară prin intermediul OMV

Petrom Marketing, care este deţinută în totalitate de OMV Petrom.
Pentru dezvoltarea sa sustenabilă, OMV Petrom a extins lanţul valoric al gazelor prin abordarea pieţei de electricitate. În acest context, OMV Petrom operează centrala electrică pe gaze de 860 MW de la Brazi şi parcul eolian Dorobanţu, cu o capacitate de 45 MW.

În anul 2012 cifra de afaceri a Grupului a fost de 5.891 milioane euro, iar EBIT (Profit Înainte de Dobânzi şi Impozite) a fost de 1.270 milioane euro. OMV, cea mai mare companie industrială publică din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom. În Explorare şi Producţie, OMV activează în două ţări de bază, România şi Austria, şi deţine un portofoliu internaţional echilibrat. În Gaze şi Energie, OMV a vândut aproximativ 437 TWh gaze în 2012. În Rafinare şi Marketing, OMV are o capacitate anuală de rafinare de 22 milioane tone și deținea la finalul anului 2012 aproximativ 4.400 staţii de distribuţie în 13 ţări, inclusiv Turcia. Ministerul Economiei deţine 20,64% din acţiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 18,99%, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare 1,62%, iar 7,74% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează