220 de organizații non-guvernamentale din România au fost susținute prin Campania 2% derulată de OMV Petrom

0

Peste 1.600 de formulare de redirecționare a 2% din impozitul pe venit au fost colectate prin campania din sediile OMV Petrom

39% dintre angajații OMV Petrom care au redirecționat 2% din impozitul pe venit au ales domeniul Sănătății

logo petrom 2014

București, 9 iunie 2016. Domeniul Sănătății își păstrează poziția de lider în preferințele angajaților OMV Petrom, atunci când vine vorba despre redirecționarea celor 2% din impozitul lor pe venit către o organizație neguvernamentală.

Campania prin care salariații OMV Petrom, cel mai mare producător de țiței și gaze din sud-estul Europei, au fost încurajați să-și direcționeze 2% din impozitul pe venit către ONG-uri își arată rezultatele: 220 de organizații non-guvernamentale au avut acces la resurse suplimentare de finanțare prin intermediul a 1.600 de formulare depuse de angajații în cele 30 de puncte de informare special amenajate în sediile companiei.

În topul celor mai susținute organizații de către angajații companiei se află ONG-uri naționale precum Fundația pentru SMURD, Asociația P.A.V.E.L., Organizația Salvați Copiii, Asociația Inima Copiilor, dar și organizații ce activează la nivel local, înființate cu sprijinul OMV Petrom, precum Centrul de Resurse al Comunității (CERC) Schela, CERC Suplacu de Barcău, Asociația Activ Moinești. Cele mai multe formulare au fost depuse pentru Asociația Captivi în Propria Minte, o organizație pentru persoane afectate de tulburările de spectru autist, sindromul Asperger, ADHD, tulburări de limbaj sau alte probleme de dezvoltare.

”Se împlinesc 9 ani de când venim în sprijinul partenerilor noștri din mediul ONG prin Campania 2%. Este unul dintre proiectele cu tradiție din companie, prin care încercăm, pe de o parte, să susținem inițiativele societății civile, și pe de altă parte să creștem spiritul civic și implicarea angajaților OMV Petrom în diverse cauze sociale. Campania nu este doar despre simplul gest de completare a formularului 2%, ci despre educarea oamenilor de a ajuta societatea.”, a declarat Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate OMV Petrom.

39% dintre formularele colectate în campania OMV Petrom au mers către organizații care sprijină sistemul medical și depun eforturi pentru creșterea gradului de acces la serviciile de sănătate. 27% dintre formulare au fost direcționate către ONG-uri care se implică în proiecte de dezvoltare comunitară, iar 16% către asociații din domeniul social. ONG-urile ce sprijină inițiativele educaționale au primit 5% din redirecționările totale, urmate de cele din domeniul cultelor (4%) și cele de mediu (1%).

”O tendință interesantă pe care am observat-o în urma formularelor depuse de angajații OMV Petrom este îndreptarea lor către organizațiile din comunitatea proprie. Un bun exemplu este Centrul de Resurse al Comunității Suplacu de Barcău, o organizație locală restrânsă, care a ocupat locul 2 în topul redirecționărilor. Este un semn bun, un semn că oamenii doresc să contribuie la schimbarea comunității lor prin forțe proprii și aleg să dezvolte singuri acele proiecte adresate unor nevoi pe care ei le cunosc cel mai bine.”, a adăugat Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate OMV Petrom.

OMV Petrom – Resourcefulness

Din 2012, OMV Petrom a adoptat conceptul grupului OMV pentru un business responsabil – Resourcefulness. Ne propunem să dezvoltăm relaţii bazate pe câştig reciproc între societate, mediu şi companie prin soluţii inovatoare. Ne concentrăm pe managementul apei şi al CO2, inovație si energii noi și educaţie pentru dezvoltarea oamenilor.

OMV Petrom este semnatar al UN Global Compact. Standardele de etică şi codul de conduită reglementează toate relaţiile de afaceri, iar dialogul şi implicarea părţilor interesate sunt parte integrantă a practicii comune de business.

„Ţara lui Andrei” este principala platformă de implicare în comunitate. Din 2007 până în prezent am alocat peste 40 milioane euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează