2 milioane de euro investiți în lapte românesc de calitate

0

Un nou model de dezvoltare sustenabilă pentru comunitățile din zone defavorizate 

În 2015, după trei ani de implementare, se finalizează faza pilot a proiectului socio-economic „O șansă pentru familia ta” – inițiat de Danone România împreună cu fundația Heifer și susținut de fondul de investiții internațional Danone Ecosystème. Proiectul a avut peste 500 de beneficiari direcți și aproximativ 7000 indirecți, la nivelul întregii comunități.

Peste 2 milioane de euro au fost investiți în proiect, 214 juninci de rasă superioară fiind oferite gratuit gospodarilor din 3 comunități rurale: Zimnicea (jud. Teleorman), Cocorăștii Colț (jud. Prahova) și Belin (jud. Covasna). Aceștia au donat la rândul lor mai departe 170  de vițelușe – primele născute, urmând principiul de bază al fundației Heifer International: Dar din dar. În plus, s-a avut în vedere îmbunătățirea materialului genetic existent, prin distribuirea a peste 7000 de doze de inseminare artificială, de calitate superioară.

Marius Mierlea-Zimnicea Feb 2015 _low res

În Zimnicea, unde gospodarii s-au asociat, existând implicare la nivel de comunitate, proiectul a fost extins, generând un model sustenabil de producție de lapte de calitate europeană, care să susțina dezvoltarea viitoare a localității. Pe lângă văcuțe, gospodarii au primit și utilizează în comun instalații performante care asigură calitatea laptelului produs: 24 de stații de muls mobile, precum și tancuri de răcire și stocare pentru lapte și peste 500 de bidoane de inox pentru colectare. Totodată, gospodarii beneficiari au participat la cursuri despre sănătatea, nutriţia, îngrijirea şi mulsul văcuţelor, pentru a obţine lapte conform cu cerinţele de calitate ale Uniunii Europene. Au fost create și patru noi locuri de muncă.

„Danone produce în fabrica din București aproximativ 1 milion de iaurturi zilnic, pentru care avem nevoie de lapte de cea mai bună calitate. Avem parteneriate deja tradiționale cu fermieri români pentru furnizare de lapte, dar în același timp ne interesează să ajutam și micii gospodari să crească. „O șansă pentru familia ta” este un exemplu de proiect de succes, în care investiția a fost de peste 2 milioane de euro, pentru a susţine și crește producţia locală de lapte de calitate și a contribui totodată la dezvoltarea economică sustenabilă a unor comunități locale. Ceea ce am reușit în Zimnicea este trecerea de la văcuța din gospodărie, ca mijloc de subzistență, la soluții de dezvoltare economică sustenabilă, bazate pe buna valorificare a resurselor locale, la nivel de comunități. Proiectul realizat de Danone, împreună cu Fundaţia Heifer, şi-a dovedit viabilitatea şi poate fi aplicat și în alte localități din zone defavorizate economic. Danone promovează un principiu important: să se îngrijească de ecosistemul în care își desfășoară activitatea și să contribuie la dezvoltarea lui. Succesul acestui proiect ilustrează perfect acest principiu, iar Danone a generat şi o nouă sursă de aprovizionare cu lapte românesc de cea mai bună calitate”, a declarat Dieter Schulz, Director General Danone pentru Europa de Sud Est.

Proiectul  socio-economic „O șansă pentru familia ta” a fost lansat în 2012, țintind comunități de gospodari din zone cu potențial economic redus. Preocuparea Danone de a susţine producţia locală de lapte se concretizează  și în alte programe, dedicate fermelor româneşti, în care investește de aproape 10 ani. Programul „Spre Vest” este un exemplu în acest sens. Prin acest proiect, lansat încă din 2006, Danone acordă susținere fermierilor pentru dezvoltarea și modernizarea afacerilor lor.

În cei 16 ani de prezență pe piața din România, Danone a investit în fabrica din București peste 300 milioane de lei. Iaurturile livrate zilnic respectă cele mai ridicate standarde de calitate şi igienă. Danone România a implementat standardul cel mai înalt pentru sistemul de management al calităţii şi siguranței alimentare – FSSC 22000.

Danone este lider în topul calității pe piața iaurturilor din România, conform studiului QUDAL – QUality meDAL – realizat în 2014 de către organizația elvețiană de cercetare ICERTIAS.

Danone în România

DANONE România este lider național pe piaţa iaurturilor, care constituie principalul său obiect de activitate. Compania are în portofoliu peste 90 de sortimente de iaurturi, produse în majoritate în fabrica din Bucureşti, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români. Cele mai cunoscute branduri ale Danone în România sunt Danone Natural și Delicios, Activia, Danonino, Actimel, Cremosso și OIKOS.

Fabrica Danone din București a produs primele iaurturi în 1999, iar în prezent aproximativ 1 din 2 iaurturi consumate în România poartă marca Danone.

Compania DANONE România face parte din Grupul DANONE, care deţine locul 1 în lume în fabricaţia de produse lactate proaspete şi locul 2 în lume în domeniul apelor minerale îmbuteliate şi alimentaţiei pentru bebeluşi. Grupul DANONE a înregistrat în 2013 vânzări de peste 20 miliarde EURO.

Danone a făcut primul pas pe piață încă din 1919, în Barcelona, când Isaac Carasso a început să vândă primele iaurturi în farmacii, ca un leac pentru infecțiile intestinale, care afectau în special  copiii.  Astăzi, divizia de lactate este puternic dedicată misiunii companiei de a aduce sănătate prin alimente unui număr cât mai mare de oameni și pune pe piață o gamă variată de produse lactate proaspete, gustoase și nutritive în mai mult de 70 de țări în întreaga lume.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează