13.000 de elevi de gimnaziu din 5 județe au plantat 41.000 arbori la ˝Ziua Bună! – Ziua Voluntarilor Mici”

0

În cadrul proiectului ˝Ziua Bună! – Ziua Voluntarilor Mici, aflat la a treia ediție, 13.000 de elevi din județele Bistrița-Năsăud, Cluj, Mureș, Maramureș și Sălaj au plantat 41.000 arbori pe o suprafață însumată de 10 ha, alături de voluntarii Asociației Tășuleasa Social și Die Johanniter.

Tasuleasa Social 1

Voluntarii Tășuleasa Social au transportat în peste 70 de localități arbori din mai multe specii (stejar, molid, paltin, tei, frasin, arbuști ornamentali, pomi fructiferi etc), care au fost solicitate de comunitățile locale în funcție de locul unde s-a efectuat plantarea. Astfel, cu sprijinul voluntarilor, elevii au putut planta sămbătă 1 aprilie copaci în curtea școlilor, în parcuri, pe terenuri degradate din comună etc.

Această acțiune a fost etapa finală a proiectului ”Ziua Bună! – Ziua Voluntarilor Mici” din acest an, proiect început în luna decembrie 2016. În etapele anterioare, fiecare școală participantă s-a înscris în proiect și a putut trimite câte doi reprezentanți (un profesor și un elev), pentru a participa timp de un weekend la ateliere cu tematică de mediu în campusul Tășuleasa Social. Costurile acestor vizite cât și procurarea puieților pentru plantări, au fost suportate de către organizatori.

Obiectivele proiectului au fost: responsabilizarea membrilor comunităților locale față de problemele de mediu, educarea elevilor cu privire la mediul înconjurător și mobilizarea autoritățile locale astfel încât acestea să susțină astfel de activitati. La finalul programului, elevii au primit diplome și au făcut fotografii în prezența voluntarilor Tășuleasa Social.

„Problemele de mediu pe care le avem acum sunt o îndatorare pentru generația viitoare. Este absolut necesar să găsim împreună cu ei soluții să îi putem pregăti pentru ce îi așteaptă” a declarat Alin Uhlmann-Ușeriu, președintele Asociației Tășuleasa Social.

Ambasadorul” zilei de 1 aprilie a fost Ada Milea care a plantat alaturi de micii voluntari. Ada ne-a declarat: În hărnicia colectivă declașată de Tășuleasa, am văzut bucuria copiilor încrezători într-un viitor respirabil!”

Proiectul este organizat de Asociația Tășuleasa Social și organizația germană Die Johanniter, în parteneriat cu Coca-Cola HBC România, Raiffeisen Bank, Romstal și cu sprijinul ISJ Bistrița-Năsăud, ISJ Cluj, ISJ Mureș.

Cu un istoric de peste 16 ani, Asociatia Tășuleasa Social a dezvoltat proiecte de voluntariat în domenii extinse, de la educația cu privire la mediul înconjurător, la promovarea unui stil de viață activ și educația civică a tinerelor generații. Principalele proiecte Tășuleasa Social sunt: acțiuni de împădurire împreună cu voluntari, tabere de copii in campusul propriu, Școala de Mers pe Munte, Maratonul Via Maria Theresia, Camionul de Crăciun, sau proiectul Ziua Bună. Succesul proiectelor menţionate este rezultatul unei colaborări de lungă durată cu parteneri printre care se numără: Coca-Cola HBC România, Die Johanniter, Raiffeisen Bank etc.

Asociația Ordinului Cavalerilor Ioaniți (Johanniter-Unfall-Hilfe) este după Crucea Roșie Germană și Serviciul de Ajutor Maltez German, cea mai importantă organizație caritabilă din Germania. Prestator de servicii umanitare pentru comunități din toată lumea, Die Johanniter este o prezență constantă, încă din anul 1989 în România, oferind asistență în multe domenii de necesitate cu care țara noastră s-a confruntat.

Coca-Cola Hellenic este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având vânzări de peste 2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, având operațiuni în 28 de țări, servind o populație de aproximativ 590 milioane de oameni. Oferind o gamă variată de băuturi răcoritoare din categoria celor carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea, Coca-Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru societatea în care activează. Compania actioneaza în mod responsabil astfel încât să protejeze și să mențină neschimbat mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale. Coca-Cola HBC este lider al industriei de băuturi in Dow Jones Sustainability Index (atât la nivel mondial cât si european) și este totodată inclusă în FTSE4Good Index. În România, ca în toate țările în care își activeaza, Coca-Cola deține și funcționează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii și distribuției produselor către consumatori.

Banca universală de top pe piața romănească, Raiffeisen Bank își propune să sprijine dezvoltarea de comunități sustenabile și prospere, să înțeleagă nevoile clienților și să îi ajute să își atingă potențialul maxim, oferind siguranță, consultanță și servicii financiare ușor de folosit. Responsabilitatea față de mediu reprezintă una dintre preocupările permanente ale Raiffeisen Bank, banca implementănd o politică de risc social și de mediu. Reducerea impactului activitatii bancii asupra mediului inconjurator se realizeaza atat intern, prin politici responsabile, cat si extern, prin implicare in comunitate.

Romstal este compania cea mai mare și mai dinamică de pe piața românească în ceea ce privește comerțul cu materiale pentru construcții și instalații. Implicată activ în viața comunității, Romstal susține proiecte din educație, sănătate, sport și ecologie. Prin acțiunile sale, compania încurajează găsirea de soluții sustenabile pentru îmbunătățirea calității vieții în comunitățile locale și protecția mediului înconjurător.

Mai multe informații referitoare la acest proiect pot fi obținute accesând site-ul

www.facebook.com/tasuleasasocial

www.tasuleasasocial.ro

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează