1260 de nevoi ale studenților într-o scrisoare deschisă către Ministrul Educației

0

Domnule Ministru,

Moș EduCrăciun ne aude, dumneavoastră?

Studenții timișoreni și-au scris dorințele în scrisori adresate Moșului EduCrăciun

EduCrăciun, campania prin care studenții au avut oportunitatea de a-și face auzite dorințele în fața Ministrului Educației s-a încheiat cu succes zilele trecute. Prin această campanie, organizatorii au dorit să aducă o schimbare pozitivă în educație, antrenându-i pe studenți într-o acțiune care să le reprezinte nevoile și speranțele. În perioada 16-18 decembrie,  studenții au avut șansa de a scrie propria scrisoare Moșului, urmând ca ulterior aceste dorințe să ajungă pe masa Ministrului Educației.

Campania a fost organizată de către MindsHub, un grup de 20 studenți timișoreni care își doresc „să schimbe în bine fața educației”, cărora li s-au alăturat 6 organizații studențești din Timișoara. Campania a fost realizată în mod exclusiv de către și pentru studenți, fără avea vreo afiliere cu mediul academic.

Rezultatele au fost peste așteptări, campania EduCrăciun adunând peste 560 de scrisori din partea studenților din cele mai importante centre universitare timișorene. Cei mai harnici dintre studenți au fost cei de la Universitatea de Vest Timișoara și Politehnica Timișoara, unde în cele 3 zile, ajutoarele Moșului au adunat trei sferturi din numărul total de scrisori.

La capitolul dorințe, 40% dintre studenții participanți în campanie au exprimat  nevoia de a avea cadre didactice cu pregătire, orientate spre o educație dinamică, 39% au menționat nevoia unei infrastructuri moderne în cadrul facultăților, corelate cu un accent sporit asupra practicii în detrimentul teoriei și o curriculă adaptată cerințelor pieței muncii, exprimată în proporție de 35% dintre studenți. Alte mențiuni au făcut referire la accesul la oportunități de carieră (24%), burse și bugete pentru materiale didactice (23%), accesul la informații de actualitate, mentorat (19%) ș.a.

Fondatorul MindsHub, Remus Rădvan, povestește despre campania EduCrăciun:

„Mă bucur foarte mult că ne-am mobilizat și am format o voce unitară, lucru inspirat și studenților care au participat în campanie. Sper ca Moș EduCrăciun să fie personajul care va reda anual șansa studenților de a-si face auzită vocea, ca un obicei frumos înaintea Crăciunului, cu intenția de a ajuta Ministerul Educației să își culeagă parametrii de atenție în domeniu pentru anul următor.”

Mai mult, Iasmina, o studentă timișoreană, participantă în campanie, spune în scrisoarea sa:

„Dragă Moșule, îmi doresc profesori competenți, săli de clasă dotate, burse mai mari care să acopere necesitățile unui student pentru o lună, cămine curate și modernizate. Materia studenților să fie adaptată la realitatea actuală. Îmi doresc să pot face practică în companiile mari și noi, studenții, să fim primiți la un job și fără acea experiență…de care nu putem trece…”.

Toate scrisorile pot fi văzute pe pagina de Facebook a MindsHub. În urma acestei campanii, sutele de dorințe exprimate de studenți au fost expuse într-o scrisoare deschisă către Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice. Cele mai populare scrisori au fost recompensate cu premii oferite cu sprijinul partenerilor BCR, IHM Total Consult și Profi România.

aYsus63LEqsAxySO7xUvwYmTFJg30bzZxj5W7ckCbew

Despre MindsHub

MindsHub este un concept de sistem educațional complementar care acționează în zona de graniță dintre mediul universitar și mediul business din Timișoara. Suntem în plin proces de dezvoltare și de acțiune prin programe de tip academic, cursuri online bazate pe dezvoltarea de competențe practice pentru studenți și construirea unui spațiu fizic de facilitare a interacțiunii dintre cele două medii.

Proiecte MindsHub

De-a lungul timpului, MindsHub a făcut posibilă conceperea, dezvoltarea și implementarea mai multor proiecte individuale sau în parteneriat cu ONG-uri, pentru studenți.

Recruitment Academy – un proiect dedicat studenților de la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor care facilitează pregătirea acestora în domeniul Resurselor Umane.

Antreprenor de Sezon – este un proiect educațional antreprenorial care îmbină partea teoretică livrată de către profesioniști, cu partea practică realizată de către studenți, finalizându-se sub forma unei competiții.

Business Book Club – o comunitate în care tinerii pasionați se intâlnesc și dezbat idei din diferite domenii de interes.

Create your Circles – un proiect inedit care presupune formarea studenţilor pregătiţi pe anumite domenii precum: PR & Events, Business Design, Social Media, Public Speaking.

Business Run – proiectul sprijină realizarea unor lucrări de licență aplicate pe nevoile companiilor deschise acestui concept.

Bank Shadowing Program – un program educațional în care se oferă posibilitatea studenților interesați de domeniul bancar să observe cum funcționează o bancă, angajații ei, acțiunile și activitățile din cadrul acesteia.

 

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează