1256 de copii din 31 de sate beneficiază zilnic de after-school și o masă caldă prin programul Pâine și Mâine al World Vision și Lidl România

0

World Vision și Lidl România extind programul Pâine și Mâine în 31 de sate din județele Dolj, Vâlcea și Vaslui pentru sprijinirea educației copiilor cu risc de abandon școlar.

În mediul rural, riscul de abandon școlar este de trei ori mai mare față de mediul urban, iar analfabetismul funcțional afectează peste 30% dintre copiii cu vârste între 7 și 12 ani[1]. Studiul Bunăstarea Copilului în Mediul Rural dezvoltat de World Vision semnalează și probleme în nutriția copiilor: unul din zece copiii merge la culcare flămând, iar jumătate dintre părinți nu pot oferi copiilor o dietă minim acceptabilă (alimente din fiecare grupă alimentară).

Pentru a preveni abandonul școlar, World Vision a demarat Programul Pâine și Mâine în anul 2016. Până în prezent Lidl România a susținut cu 670 456 euro programul, din care 75000 euro au fost primiți de la clienții Lidl din toată țara prin intermediul urnelor amplasate în magazine.

Această sumă a permis extinderea programului de la 213 copii înscriși în program în 2016, la 1256 copii înscriși în program în prezent.

„Nu putem vorbi de un viitor al României fără a ne ocupa de problema abandonului școlar și a analfabetismului funcțional în rândul copiilor. Putem alege să ne implicăm acum pentru a combate abandonul școlar sau putem plăti mai târziu!”, a declarat Daniela Buzducea, Director Executiv al Fundaţiei World Vision România.

„Toți copiii ar trebui să aibă acces la educație, indiferent de mediul din care provin. Aşadar, prin continuarea susținerii proiectului „Pâine şi Mâine”, dorim să oferim o şansă celor 1256 de copii din cele 3 județe în care partenerii noştri de la World Vision România au extins programul.’’, a declarat Cristina Hanganu, director de comunicare & CSR Lidl România

Proiectul Pâine și Mâine are ca obiectiv imediat scăderea abandonului școlar şi contribuie, pe termen lung, la combaterea efectelor sărăciei. Studiile arată că diminuarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii de la 17,5%, cât este în prezent, la 10%[2], media europeană, ar atrage cu sine și un avantaj economic, printr-o creștere de 0,38% a PIB. De asemenea, potrivit Anchetei asupra Veniturilor și Condițiilor de trai din 2012, (SILC), un an în plus de școală crește veniturile unui individ cu 8,05%, iar  în cazul unei familii, cu 9,07%.

De asemenea, programul Pâine și Mâine intervine în ameliorarea nutriției copiilor, prin oferirea unei mese calde la școală și ajută la îmbunătățirea rezultatelor școlare, printr-un program after school. Mai mult, pe durata verii, alimentația corespunzătoare este asigurată prin donații de pachete alimentare, iar programele de educație, școli de vară, excursii și activități continuă atât pentru elevi cât și pentru părinți sau familie.

Despre World Vision
World Vision România este o fundaţie creştină care pune în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Am asumat un angajament civic şi creştin pentru a desfăşura programe pe termen lung în comunități rurale, cu accent pe educaţie, protecţia şi participarea copilului, agricultură şi antreprenoriat rural, sănătate. Credem că toți copiii, indiferent că trăiesc la sate sau în oraşe, au dreptul la şanse egale de dezvoltare. Aducem nevoile celor mai vulnerabili copii pe agenda publică și milităm pentru respectarea  drepturilor lor. Propunem soluții de impact care au fost testate în programele noastre şi despre care știm că funcționează. Pregătim comunităţile pentru a ști cum să reacționeze în situații de urgență şi intervenim cu ajutor umanitar, atunci când este nevoie. Suntem parte din World Vision Internaţional, organizaţie prezentă în aproape 100 de ţări din întreaga lume. Inspiraţi de valori creştine, lucrăm cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.

www.worldvision.ro

Despre Lidl România

Lidl este o companie care acţionează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a îşi îndeplini promisiunea cu privire la calitate şi în acelaşi timp de a asigura viitorul pentru Lidl şi pentru societate. Compania se implică activ în soluţionarea nevoilor din comunităţile din care face parte, în cadrul a 5 piloni centrali: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajaţii şi partenerii de afaceri.

[1] https://worldvision.ro/Presa/2017/world-vision-romania-lanseaza-raportul-bunastarea-copilului-din-mediul-rural-2016-a859.html

[2] http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&plugin=1&language=en&pcode=tsdsc410

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează