„Parteneriatul Public-Privat în Educație”, abordat în cadrul EDU Expo 2011

0

Fundația Dinu Patriciu a organizat, în cadrul targului educațional EDU Expo, conferința „Parteneriatul Public-Privat în Educaţie”. Aceasta este, conform organizatorilor, un prim pas în abordarea acestui tip de parteneriate pentru găsirea de soluţii sinergice în învăţământul românesc.

Evenimentul a fost structurat pe două componente, un panel la care au participat experţi ai sectoarelor public şi privat din domeniul educaţional, respectiv două workshop-uri care au abordat teme relevante pentru o implicare mai puternică a sistemului privat în şcoală românească: Antreprenoriatul în Educaţie şi Tehnologia şi Educaţia.

 

Discuţia a punctat în prima fază câteva aspecte legate de ce înseamnă parteneriatul public-privat, între cine se împart responsabilităţile, riscurile, dar şi investiţia iniţială. De asemenea au fost menţionate câteva tipuri de PPP-uri în educaţie, dintre care cele mai uşor de implementat ar fi cele privind dezvoltarea infrastructurii educaţionale (construcţia de şcoli, laboratoare) şi externalizarea managementului şcolilor publice către mediul privat.

Explicând cadrul legislativ românesc (legea 178/2010 şi OG 39/2011), Mihai Prisacariu, Directorul Unităţii Centrale de Coordonare a Parteneriatului Public-Privat din cadrul Guvernului României, a explicat că următorul pas strategic este finalizarea metodologiei de aplicare a noii legi a educaţiei pentru a se stabili care sunt condiţiile în baza cărora parteneriatele public-private pot fi dezvoltate. Liliana Preoteasa, Director General în cadrul MECTS, a punctat câteva dintre parteneriatele deja existente cu o serie de companii româneşti în ceea ce priveşte informatizarea sistemului educaţional sau formarea şi instruirea profesorilor. Marian Stas (Fundaţia CODECS pentru Leadership) a oferit o posibilă soluţie prin alternativa bacalaureatului internaţional (BI), în timp ce Dumitru Miron, Preorector în cadrul ASE, a explicat modalitatea în care funcţionează relaţiile dintre mediul universitar şi companii. Maria Stavrositu, deputat Comisia pentru Învățământ, Știință, Tineret și Sport, a afirmat încrederea în capacitatea parteneriatelor public-privat de a flexibiliza sistemul educațional.

Conferința a generat o concluzie unanim împărtășită de vorbitori și participanți, și anume importanța înțelegerii corecte a mecanismelor de operare a acestui tip de parteneriat și, bineînțeles, a găsirii unor parteneri din sectorul privat, dispuşi să investească în sectorul educaţional pe termen lung.

Menite să asigure o componentă aplicată discuţiilor din timpul panelului, workshop-urile au oferit participanților ocazia de a analiza obstacolele pe care le întâmpină în activitatea curentă și de a expune ideile și soluţiile pe care le-au implementat prin proiectele deja derulate.

Parteneriatul Public-Privat este un instrument de cooperare pe termen lung între sectorul public şi mediul de business, ce necesită o asumare responsabilă a investiţiei, a riscurilor şi a recompenselor, fiind una din puţinele opţiuni de dezvoltare şi progres pentru sistemul educaţional românesc.

 

Despre Fundația Dinu Patriciu
Fundația Dinu Patriciu este o organizație neguvernamentală, care sprijină și promovează educația, în toate formele sale, ajutând la formarea unor indivizi cu un pronunțat spirit de inițiativă, cu o conștiință civică deosebită și un real simț al responsabilității. Fundația își propune astfel să contribuie la transformarea societății românești într-o societate de cetățeni creativi si responsabili, care au capacitatea de a face propriile alegeri. Cu un buget anual de peste 7 milioane USD, fundația dezvoltă programe ample precum: „Inventează-ți Viitorul”, „Orizonturi Deschise”, „Sponsorizează un Copil”, „Educația Merită”, „Gala Premiilor în Educație” și își propune să contribuie la revitalizarea valorilor sistemului educațional românesc. Pentru mai multe detalii privind programele dezvoltate de Fundația Dinu Patriciu accesați: www.fundatiadinupatriciu.ro.

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează