„Experimentul timp“, film educational pentru copii

0

Filmminimo este un proiect educațional, realizat de tineri cineaṣti care îṣi propun să creeze filme scurte pentru copii. Proiectul audiovizual sprijină părinții ṣi profesorii în educația copiilor, ajutându-i să țina pasul cu evoluția tehnologică ṣi cu evoluția spirituală spectaculoasă a copiilor, datorată fluxului enorm de informații la care au acces.

Filmminimo adresează preṣcolarilor ṣi ṣcolarilor o serie de filme de ficțiune, cu poveṣti ṣi personaje care urmăresc teme din programa ṣcolară ṣi oferă o perspectivă incitantă asupra învățatului, înlocuind obligația „ṣcolarească” a studiului cu bucuria noilor descoperiri.

Lansarea oficială FILMMINIMO, are loc pe data de 19 februarie 2011, la ora 11.00, la Libraria Cărtureṣti din strada Arthur Verona nr. 13-15.

Sursa: comunicatedepresa.ro

FILMMINIMO lansează primul film educațional „Experimentul timp “

„Experimentul timp” poate fi folosit atât în orele de cunostera mediului, cât si în cele de matematică, pentru captarea atenției, dar si pentru demonstrarea succesiunii orelor, zilelor, săptămânilor, lunilor si anotimpurilor. Personajele sunt plăcute, apropiate vârstei celor cărora se adresează filmul. Activitățile programate în timpul săptămânii sunt educative. Modul de concepere a intrigii si de construcție a acțiunii este incitant, ceea ce stârneste interesul si captează atenția copiilor. Comisia de avizare a Ministerului Educatiei Cercetării Tineretului si Sportului

Proiectul aduce la un loc trei tipuri de învățare, toate esențiale pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor: educația formală, non-formală ṣi informală. Alegerea temelor se face în raport cu dificultatea pe care o întâmpină copiii în înțelegerea respectivelor subiecte din cadrul învățământului formal ṣi în funcție de diferite categorii de vârstă: 3-5 ani, 6-8 ani, 9-12 ani.

Temele sunt introduse prin informații care să ajute firul narativ. Pentru a explica importanța ṣi utilitatea cunoaṣterii acestor informații, ele sunt integrate în viața ṣi preocupările personajelor din film.

Ministerului Educației ṣi Cercetării recomandă primul film, “ Experimentul timp” , cu tema educațională Timpul,  copiilor cu vârste între 5 ṣi 8 ani. Este un film de 15 minute, în care doi frați caută semnificația timpului, sperând să poată transforma vara în iarnă. În căutarea lor, cei doi copii, Clio ṣi Tom, află informații de bază despre timp, explicate prin analogii cu fenomene ṣi acțiuni din viața lor obiṣnuită.

Ca formulă educațională, filmul este, în general, prezent sub formă de documentar, o formulă menită să aducă, în plus față de manuale, imagini în miṣcare ṣi, implicit, să sporească uṣurința receptării. Dincolo de imagini ṣi conținut educațional, un factor esențial pentru sporirea receptivității față de noi informații este povestea. Filmul artistic se foloseṣte de narațiune ṣi, invitând spectatorul în lumi fascinante, îl poartă în direcția dorită. Poveṣtile sunt călătorii emoționante care implică ṣi stimulează imaginația.

Realizatorii proiectului Filmminimo sunt Cristina Iliescu ṣi Stanca Radu, regizori de film. Filmele realizate de ele au fost prezente în festivaluri de film precum Cottbus, Anonimul, CinemaIubit, Next, DAkino, TIFF.  Actorii sunt în cea mai mare parte copii. Întreaga echipă este alcătuită din profesioniṣti din lumea filmului, care îṣi doresc să influențeze pozitiv zona educațională.

Lansarea oficială FILMMINIMO, are loc pe data de 19 februarie 2011, la ora 11.00, la Libraria Cărtureṣti din strada Arthur Verona nr. 13-15.

DVD-ul cu filmul “Experimentul timp” se găseṣte în ṣcoli ṣi grădinițe, în Libraria Cărtureṣti ṣi pe site-ul proiectului,  filmminimo.com

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează