Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Vodafone isi asuma un nou angajament: nivel net zero al emisiilor de dioxid de carbon pana in 2040

0

Obiectivele companiei de reducere a emisiilor de carbon până în 2030 au fost aprobate de către inițiativa Science Based Targets (SBTi), care urmărește menținerea încălzirii globale la limita de 1.5°C

București, 24 noiembrie 2020Grupul Vodafone și-a asumat astăzi angajamentul de a reduce la net zero* emisiile de carbon ale companiei la nivel global până în 2040. De asemenea, obiectivele anterioare ale companiei privind limitarea emisiilor de carbon până în 2030 au fost aprobate de către inițiativa Science Based Targets (SBTi), acestea fiind conforme cu reducerile necesare pentru a mentine încălzirea globală la limita de 1.5° – cel mai ambițios obiectiv al Acordului de la Paris.

Până în 2030, Vodafone va elimina toate emisiile de gaze cu efect de seră provenite din activitățile proprii și din energia cumpărată și consumată (emisii din Domeniile 1 și 2). Vodafone și-a asumat, de asemenea, reducerea la jumătate a emisiilor de carbon provenite din surse indirecte (emisii din Domeniul 3), inclusiv în societățile mixte, toate achizițiile lanțului de aprovizionare, utilizarea produselor vândute și călătoriile în scopuri profesionale. Vodafone va elimina în întregime emisiile de carbon provenite din surse indirecte până în 2040, devansând cu 10 ani ambiția inițială a companiei, aceea de a obține o amprentă de carbon “net zero” până în 2050.

Nick Read, CEO Vodafone Group, a afirmat: “Vodafone crede în puterea exemplului, așa că astăzi ne-am asumat o amprentă de carbon net zero până în 2040. În plus, inițiativa Science Based Targets a confirmat faptul că obiectivele noastre pentru 2030 privind reducerea emisiilor de carbon corespund celui mai ambițios proiect al Acordului de la Paris.

Suntem hotărâți să ne reducem amprenta de carbon prin eficientizarea consumului de energie, utilizarea de energie din surse regenerabile, reducerea deșeurilor de rețea și introducerea de noi criterii de mediu pentru selectarea furnizorilor. De asemenea, Vodafone își va ajuta clienții în limitarea propriilor amprente de carbon prin serviciile pe care le oferim, inclusiv cu soluțiile Internet of Things.”

Tom Delay, Director Executiv al Carbon Trust, organizație susținătoare a Modelului sectorului ICT pentru Science Based Targets și care acționează ca și consilier tehnic pentru Vodafone, a adăugat: “Organizația Carbon Trust este mândră de sprijinul acordat companiei Vodafone în conturarea acestor obiective ambițioase, bazate pe știință și pe target-urile internaționale, necesare în menținerea încălzirii globale sub limita de 1.5°C. Această strategie va plasa Vodafone pe o traiectorie bine definită către un viitor în care încălzirea globală se menține la 1.5°C, precum și în avangarda unui sector care preia un rol concret de conducere în ceea ce privește reducerea emisiilor și crearea premiselor pentru ca ceilalți să poată urma exemplul.”

Science Based Targets (Ținte bazate pe știință)

Inițiativa Science Based Targets (SBTi) este o colaborare între CDP, United Nations Global Compact, World Resources Institute (WRI) și World Wide Fund for Nature (WWF). SBTi definește și promovează cele mai bune practici în formularea unor ținte de mediu bazate pe știință (science based targets”) și evaluează independent obiectivele asumate de companii, în funcție de cele mai recente studii de Climatologie (Climate Science).

Vodafone este una dintre cele peste 500 de companii și unul dintre primii operatori telecom de proporții ale căror obiective de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră au fost aprobate de către SBTi, alăturându-se astfel unei serii de lideri ale căror eforturi asumate contribuie la limitarea creșterii încălzirii globale la 1.5°C, în conformitate cu obiectivul Acordului de la Paris.

Un pas înainte pentru Vodafone în cadrul obiectivului strategic asumat de protejare a Planetei

Anunțul de astăzi susține misiunea Vodafone de a crea o societate digitală care permite progresul socio-economic, accesul tuturor și care nu creează un impact negativ asupra Planetei.

În 2019, Vodafone s-a angajat să achiziționeze 100% energie din surse regenerabile, să își reducă la jumătate impactul asupra mediului până în 2025 și să reutilize, vândă sau recicleze 100% din deșeurile de rețea sprijinind, astfel, trecerea la o economie circulară.

Până la data de 21 iulie 2021, rețeaua Vodafone din Europa va fi alimentată în proporție de 100% cu energie din surse regenerabile – astfel, rețeaua Vodafone devine Green Gigabit pentru clienții din 11 țări unde compania este prezentă și va opera în mod sustenabil, utilizând doar energie eoliană, solară sau hidroenergie.

În luna iulie 2020, Vodafone a anunțat încă un obiectiv ambițios, acela de a-și ajuta clienții din segmentul business să își reducă propriile emisii de carbon, până la un total de 350 de millione de tone la nivel global, pe o perioadă de 10 ani (2020 – 2030).

Vodafone România continuă să se alinieze demersurilor Vodafone Group pentru a contribui la protejarea mediului înconjurător urmând o serie de strategii, precum: implementarea unor tehnologii de răcire avansate în principalele centre cu servere de date, achiziționarea de 100% energie verde pentru operațiunile proprii, reutilizarea, vânzarea sau reciclarea a 100% din echipamentele de rețea care devin redundante, programe de colectare și recilare a DEE-urilor sau programe de vânzare a terminalelor recondiționate.

Net zero* – Definim “net zero“ ca zero emisii de carbon, obținute prin stabilirea unui obiectiv bazat pe știință (SBT – Science Based Target) ce vizează limitarea încălzirii globale la de 1,5 ° C, pentru emisiile complete ale lanțului valoric (domeniile de aplicare 1, 2 și 3), și izolarea emisiilor limitate rămase, greu de decarbonizat, prin activități certificate de eliminare a gazelor cu efect de seră.

Despre Vodafone

Vodafone este o companie lider în domeniul telecomunicațiilor în Europa și Africa. Misiunea noastră este să „conectăm pentru un viitor mai bun”, iar capabilitățile, experiența și prezența noastră extinsă ne oferă oportunitatea unică de a susține schimbarea pozitivă pentru societate. Rețelele noastre mențin familiile, prietenii, afacerile și guvernele conectate și – așa cum a fost demonstrat clar în situația generată de Covid-19 – avem un rol esențial în menținerea funcționării economiilor și a sectoarelor critice, precum educația și asistența medicală.

Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile și fixe în Europa, este cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume, iar platforma noastră de tehnologie M-Pesa permite, în Africa, unui număr de peste 45 de milioane de oameni să beneficieze de acces la plăți mobile și servicii financiare. Operăm rețele mobile și fixe în 21 de țări și 48 de rețele mobile partenere. La 30 iunie 2020, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 27 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienţi ai serviciilor TV și peste 112 milioane de dispozitive IoT conectate.

Susținem diversitatea și incluziunea prin politicile de concediu de maternitate și parental, sprijinim femeile să-și atingă potențialul cu ajutorul serviciilor de comunicații și îmbunătățind accesul la educație și abilități digitale pentru femei, tinere și pentru societate, în general. Tratăm cu respect toate persoanele, indiferent de rasă, etnie, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală, identitate de gen, credință, cultură sau religie.

De asemenea, Vodafone ia măsuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gazele cu efect de seră cu 50% până în 2025, prin achiziția de 100% energie electrică din surse regenerabile până în 2025 pentru operațiunile sale și prin reutilizarea, vânzarea sau reciclarea a 100% din echipamentele noastre de rețea care devin redundante.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.