Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Unilever anunță noi acțiuni pentru combaterea schimbărilor climatice, protejarea și regenerarea naturii, cât și pentru conservarea resurselor pentru generațiile viitoare

0

Brandurile Unilever vor investi 1 miliard de euro într-un nou Fond pentru climă și natură

Unilever anunță un nou set de măsuri și angajamente menite să îmbunătățească sănătatea planetei prin acțiuni care să combată schimbarea climatică, să ajute la protejarea și regenerarea naturii și la conservarea resurselor pentru generațiile viitoare.

Compania își asumă angajamentul față de zero emisii ale produselor până în 2039 – de la aprovizionarea cu materialele pe care le folosește și până la punctele de vânzare ale produselor noastre. De asemenea, Unilever va susține și va lucra cu o nouă generație de fermieri și mici proprietari agricultori, prin dezvoltarea de programe care să protejeze și să regenereze pădurile, solul și biodiversitatea. Nu în ultimul rând, compania va colabora cu guvernele și alte organizații abilitate pentru a îmbunătăți accesul la apă în comunitățile care întâmpină dificultăți în accesarea resurselor de apă.

Pentru a avansa cu aceste acțiuni, brandurile Unilever vor investi 1 miliard de euro într-un nou Fond pentru climă și natură. Acesta va fi utilizat în următorii 10 ani pentru realizarea unor acțiuni de impact prin proiecte ce vizează reîmpădurirea, captarea carbonului, protejarea vieții sălbatice sau conservarea resurselor de apă.

Alan Jope, CEO Unilever, explică: „În timp ce lumea se confruntă cu efectele devastatoare ale pandemiei de coronavirus și cu probleme serioase ce privesc inegalitatea de șanse, credem că este important să nu uităm de încă o amenințare care ne privește pe fiecare dintre noi: criza climatică. Schimbările climatice, degradarea naturii, efectele serioase asupra biodiversității, accesarea resurselor de apă – toate aceste probleme au legătură unele cu altele, de aceea trebuie să luptăm pentru a le combate pe fiecare simultan. Și, pentru a face acest lucru, trebuie să fim conștienți de faptul că această criză climatică nu este doar o urgență la nivel de mediu, dar are un impact semnificativ și asupra oamenilor și comunităților. Astfel, avem responsabilitatea de a contribui în combaterea acestei crize: atât ca business, cât și prin acțiunile directe realizate de brandurile noastre”.

Combaterea crizei climatice

În acest moment, obiectivele noastre științifice sunt: eliminarea emisiilor de carbon din operațiunile noastre și reducerea la jumătate a amprentei de gaze cu efect de seră a produselor noastre până în 2030. Având în vedere amploarea crizei climatice, astăzi ne luăm un angajament suplimentar: zero emisii nete ale tuturor produselor noastre – de la aprovizionarea cu materiale și până la punctele de vânzare – până în 2039.

Pentru a atinge acest obiectiv cu 11 ani mai devreme decât termenul impus de Acordul de la Paris pentru 2050, trebuie să lucrăm împreună cu partenerii noștri de-a lungul întregului lanț de distribuție, pentru a reduce în mod colectiv emisiile de gaze cu efect de seră. Prin urmare, compania va acorda prioritate dezvoltării de parteneriate cu furnizorii care și-au stability propriile lor obiective științifice.

Transparența în ceea ce privește amprenta de carbon va reprezenta un accelerator în cursa globală spre zero emisii și este ambiția Unilever să comunice amprenta de carbon a fiecărui produs pe care îl vinde. Pentru a face acest lucru, compania va iniția un sistem pentru furnizori, prin care aceștia vor putea declara amprenta de carbon a produselor sau serviciilor furnizate; de asemenea, Unilever va crea parteneriate cu alte companii și organizații pentru a standardiza colectarea, diseminarea și comunicarea datelor.

Cursa spre zero emisii trebuie sa fie un efort colectiv, deoarece compania, de una singură, nu poate conduce tranziția la viteza necesară. Ne bazăm pe toate guvernele să seteze obiective ambițioase pentru zero net emisii, precum și obiective de reducere a emisiilor pe termen scurt, sprijinite cu cadre legislative permisive, cum ar fi stabilirea prețurilor de carbon.

Protejarea și regenerarea naturii

Alături de obiectivele de a încuraja utilizarea surselor sustenabile și de a pune capăt defrișării pădurilor, Unilever se ambiționează să ocrotească și să regenereze natura prin conservarea biodiversității locale, redresarea solului și conservarea resurselor de apă. În acest scop, compania va susține o nouă generație de fermieri și mici proprietari agricultori care se dedică protejării și regenerării mediului în care își desfășoară activitatea. Inițiativele pe care le vor dezvolta includ asigurarea drepturilor asupra terenurilor, cât și accesul la fonduri.

Această abordare integrată va îmbunătăți stilul de viață al micilor fermieri și îi va susține în activitatea pentru regenerarea naturii. De peste un deceniu, Unilever este lider în industrie în ceea ce privește aplicarea practicilor de aprovizionare sustenabile – 89% din activitățile în sectorul forestier sunt certificate ca provenind din surse durabile la standarde recunoscute la nivel global.

Vom avea un lanț de aprovizionare fără defrișări până în 2023.

În acest scop, compania va crește gradul de trasabilitate și transparență prin utilizarea celor mai noi tehnologii, cum sunt monitorizarea prin satelit, geolocalizarea și blockchain-ul.

De asemenea, compania își asumă angajamentul de a colabora cu reprezentanți ai industriei, ONG-urilor și autorităților guvernamentale pentru a proteja, alături de păduri și turbării, și alte zone importante cu valoare de conservare mare și rezerve de carbon ridicate, care sunt amenințate acum de transformarea în teren arabil, cu potențialul unui impact devastator asupra habitatelor naturale.

Vom introduce un nou Cod pentru Agricultură Regeneratoare pentru toți furnizorii noștri

Acesta va fi elaborat pe baza Codului pentru agricultură durabilă deja existent, care este recunoscut la nivel global ca fiind cel mai bun din industrie, și va cuprinde detalii despre activitățile agricole care contribuie la restaurarea resurselor. La fel ca și în trecut, Codul pentru Agricultură Regeneratoare va fi pus la dispoziția oricărei organizații care ar putea avea nevoie de el, cu scopul de a putea face o schimbare în bine la nivel de industrie.

Unilever se va implica direct și în conservarea reurselor de apă. În prezent, 40% din populația globului este afectată de lipsa apei și peste 2,1 miliarde de oameni consumă apă nepotabilă.1 Compania va implementa programe de administrare a apei pentru comunitățile locale în 100 de zone până în 2030. Pentru a face acest lucru, ne vom inspira din programul nostru dezvoltat în India, Prabhat, care are în vedere calitatea apei și potențialele riscuri din fabricile noastre.

De asemenea, Unilever se va alătura parteneriatului Water Resource Group 2030, găzduit de Banca Mondială, pentru a extinde programele de reziliență în domeniul apei în piete care se confruntă cu dificultăți în accesarea resurselor de apă, precum India, Brazilia, Africa de Sud, Vietnam și Indonezia.

De asemenea, compania își propune să dezvolte formulele produselor pentru a fi biodegradabile până în anul 2030, pentru a minimiza impactul acestora asupra apei și a ecosistemelor acvatice. Deși unele dintre ingredientele folosite în prezent nu au alternative biodegradabile viabile, vom lucra împreună cu partenerii noștri pentru a inova și pentru a găsi soluții care să ne ajute să ne atingem scopul.

Marc Engel, Unilever Chief Supply Chain Officer Unilever, explică: „Responsabilitatea noastră colectivă în rezolvarea crizei climatice este să promovăm o reducere absolută a emisiilor de gaze cu efect de seră, nu doar să ne axăm pe compensarea acestora – avem resursele și determinarea să facem acest lucru. Dar asta nu este de ajuns. Dacă ne dorim să avem o planetă sănătoasă pentru mult timp de acum înainte, trebuie să și ocrotim natura: păduri, sol, biodiversitate și ecosisteme acvatice. În cele mai multe părți ale lumii, incluziunea economică și socială a fermierilor și a micilor agricultori în producția agricolă durabilă este cel mai important stimul pentru oprirea defrișărilor, restaurarea pădurilor și regenerarea naturii. În cele din urmă, ei sunt administratorii pământului. De aceea, trebuie să susținem și să colaborăm cu noua generație de fermieri si mici proprietari agricultori pentru a face un pas important în regenerarea naturii.”

Alan Jope încheie: „Planeta este în criză și trebuie să luăm măsuri decisive pentru a reduce pagubele și pentru a-i reda sănătatea. Anul trecut am pus bazele unui plan de a ataca probabil cea mai vizibilă problemă a mediului înconjurător pe care o avem în industria bunurilor de larg consum: ambalajele de plastic. Ne-am stabilit ținte precise care includ reducerea la jumătate a folosirii de plastic nereciclat și colectarea și procesarea unei cantități mai mari de plastic decât vindem. Deși este critic să adresăm impactul pe care îl au produsele noastre când ajung la finalul vieții, este cu atât mai important să ne orientăm către impactul pe care îl au la apariția lor – prin procurarea materialelor – precum și în producția și transportul lor. Vom reduce impactul pe care îl au produsele și operațiunile noastre asupra mediului înconjurător și ne vom face datoria de a reda sănătatea planetei.”

_________________________________________

Despre Unilever 

Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală, prezent în peste 190 de țări, ajungând la 2,5 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 155,000 de angajați și a generat vânzări în valoare de 51 miliarde euro în 2018. Peste jumătate (60%) din businessul companiei se desfășoară pe piețele emergente sau în curs de dezvolare. Unilever are mai mult de 400 de branduri ce pot fi găsite în casele din întreaga lume, inclusiv Dove, Knorr, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Hellmann’s, Delikat, Dero, Dirt Is Good, Wall’s, Lux, Sunsilk and Surf Lipton, Algida, Ben & Jerry’s, Magnum și Betty Ice.   

Prin Planul Unilever pentru un stil de viaţă sustenabil, compania şi-a propus:

  • Să ajute mai multe de un milliard de oameni să acţioneze pentru a îşi îmbunătăţi sănătatea şi starea de bine până în 2020.   
  • Să reducă la jumătate amprenta de mediu a produselor până în 2030.   
  • Să îmbunătăţească viaţa a milioane de oameni până în 2020.   
     

Planul Unilever creează valoare, determinând creșterea businessului și a încrederii, eliminând costuri și reducând riscurile. În 2018, brandurile sustenabile ale companiei au crescut cu 69% mai rapid decât restul businessului în comparație cu 46% în 2017

Încă din 2010 am luat măsuri prin Planul nostru Unilever pentru viață durabilă (USLP) de a ajuta mai mult de un milliard de oameni să își îmbunătățească sănătatea și starea de bine, să decupleze creșterea noastră de amprenta asupra mediului înconjurător, în timp ce creștem impactul nostru social pozitiv. Am înregistrat deja progrese semnificative și continuăm să ne extindem ambiția – cel mai recent angajament pe care l-am făcut este ca până în 2025 să ne asigurăm că 100% din ambalajele noastre din plastic sunt reutilizabile, reciclabile sau compostabile. Deși mai avemt încă multe de făcut, suntem mândri că am fost recunoscuți în 2019 ca lider în Dow Jones Sustainability Index și recunoscuți ca și companie de top din sondajul GlobeScan / SustainAbility Global Corporate Sustainability Leaders, din 2011.

    
Pentru mai multe informații despre compania și brandurile Unilever vizitați www.unilever.com

Pentru mai multe informații despre Unilever și planul său pentru un stil de viață sustenabil: www.unilever.com/sustainable-living

Despre Unilever South Central Europe

Unilever urmăreşte crearea unui viitor mai bun, în fiecare zi. Îi ajutăm pe oameni să arate bine, să se simtă bine şi să ia ce e mai bun din viaţă, cu branduri şi servicii care sunt beneficie atât pentru consumatorii noştri, cât şi pentru alţi oameni. Unilever unul dintre liderii globali pe piaţa bunurilor de larg consum cu operațiuni puternice în peste 100 de țări și vânzări în peste 180 de țări. În regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfăşoară operaţiuni pe pieţele produselor alimentare, de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei, prin Unilever South Central Europe şi Unilever România. Unilever South Central Europe, cu sediul în Bucureşti, coordonează operaţiunile de marketing şi vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. Unilever România coordonează operaţiunile de pe platforma industrială de la Ploieşti.

Pentru mai multe informaţii despre compania Unilever şi brandurile sale, vizitaţi www.unilever.ro.

1 World Bank

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.