Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

UNICEF transmite un apel guvernelor de a face din redeschiderea școlilor o prioritate, a lua toate măsurile pentru asigurarea siguranței în sălile de clasă și a evita închiderea școlilor la nivel național

0

UNICEF avertizează cu privire la prejudiciile continue aduse procesului de educație și bunăstării copiilor, pe măsură ce numărul copiilor afectați de închiderea școlilor crește din nou.

UNICEF transmite un apel guvernelor de a face din redeschiderea școlilor o prioritate, a lua toate măsurile pentru asigurarea siguranței în sălile de clasă și a evita închiderea școlilor la nivel național

Numărul copiilor cu vârste școlare afectați de închiderea școlilor, ca măsură de oprire a răspândirii COVID-19, a crescut cu 38% în luna noiembrie, punând o presiune semnificativă pe procesul de educație și pe bunăstarea a încă 90 de milioane de elevi din întreaga lume.

Potrivit datelor colectate de UNESCO, pentru unu din cinci elevi, adică pentru 320 de milioane de copii la nivel internațional, școlile sunt închise de la 1 decembrie, ceea ce înseamnă încă 90 de milioane de copii față de cei 232 de milioane înregistrați la 1 noiembrie. În schimb, în luna octombrie numărul copiilor afectați de închiderea școlilor a scăzut cu aproape două treimi.

În ciuda a tot ceea ce știm în prezent despre COVID-19, despre rolul școlilor în transmiterea comunitară a virusului și despre pașii pe care îi putem întreprinde pentru a le oferi copiilor condiții sigure la școală, ne îndreptăm în direcția greșită cu pași extrem de repezi”, a spus Robert Jenkins, Directorul Departamentului Internațional pentru Educație al UNICEF. „Dovezile arată că școlile nu sunt factorii principali de transmitere a virusului. Cu toate acestea, suntem martorii unei tendințe alarmante a guvernelor de a închide din nou școlile ca primă măsură de restricționare, și nu ca ultim resort. În unele cazuri, școlile se închid la nivel național, în loc de a fi închise în funcție de comunitate, iar copiii continuă să sufere de pe urma efectelor devastatoare pe care aceste măsuri le au asupra învățării, asupra sănătății lor mintale și psihice și asupra siguranței lor”.

Când școlile se închid, copiii se află în risc de a-și pierde educația, sistemul de sprijin, alimentația și sănătatea, iar copiii din mediile cele mai dezavantajate, care riscă cel mai mult să abandoneze școala, plătesc prețul cel mai scump. Și cum milioane de copii stau departe de sălile de clasă de mai bine de nouă luni și un număr și mai mare de copii retrăiesc această situație bulversantă, UNICEF se teme că prea multe școli se închid în mod nenecesar și nu s-a pus accent suficient pe pașii necesari pentru ca școlile să fie în siguranță față de COVID-19.

Un studiu recent care a folosit date din 191 de state a arătat că nu există nicio asociere între situația școlii și ratele infecțiilor cu COVID-19 în comunitate. Date fiind dovezile insuficiente care să ateste că școlile cresc ratele de transmitere a virusului, UNICEF îndeamnă guvernele să facă o prioritate din redeschiderea școlilor și să ia toate măsurile posibile pentru a oferi condiții optime de siguranță în unitățile educaționale.

Planurile de redeschidere a școlilor trebuie să includă extinderea accesului la educație, inclusiv la învățarea de la distanță și în special pentru grupurile marginalizate. Sistemele de educație trebuie să fie adaptate și dezvoltate pentru a putea face față unor crize viitoare.

Cadrul UNICEF pentru redeschiderea scolilor, publicat împreună cu UNESCO, UNHCR, Programul Alimentar Mondial și Banca Mondială, oferă sfaturi practice pentru autoritățile naționale și locale. Ghidul se axează pe reforma politicilor, pe cerințele financiare, pe operații sigure, pe educație compensatorie și pe îngrijire, protecție și soluții pentru copiii cei mai marginalizați.

Lucrurile pe care le-am aflat despre școlarizare pe durata pandemiei de COVID-19 sunt clare: beneficiile păstrării școlilor deschise depășesc cu mult pe costurile închiderii lor, iar închiderea școlilor la nivel național trebuie evitată cu orice preț”, a spus Jenkins.

În România, încă de la începutul pandemiei, UNICEF a lucrat cu autoritățile centrale și locale pentru a reduce impactul asupra educației copiilor. Pe baza dovezilor colectate printr-o evaluare rapidă realizată în mai multe etape din martie până în mai, 55 de școli partenere din județul Bacău au primit materiale de igienă și produse de protecție personală pentru a sprijini redeschiderea școlilor în siguranță. La nivel național, au fost diseminate materiale informative cu privire la modul de prevenire a infecțiilor cu noul coronavirus, în sprijinul profesorilor, copiilor și părinților. UNICEF a elaborat și transmis un set de recomandări pentru începerea unui an școlar sigur 2020-2021.

Despre UNICEF

UNICEF este prezent în unele dintre cele mai dificile locuri din lume, pentru a-i ajuta pe cei mai defavorizați copii ai planetei. În 190 de țări și teritorii, ne desfășurăm activitatea în sprijinul fiecărui copil de pretutindeni, pentru a construi o lume mai bună pentru toți. Pentru mai multe informații despre UNICEF și activitatea sa, vizitați https://www.unicef.org/romania/ro.

Urmăriți UNICEF în România pe Facebook și Instagram.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.