Un nou artist român semnează design-ul cutiei de cafea illy

0

Câștigătorul celei de-a doua ediții a concursului „Design the illy can” este Stan Marius Iulian, lucrarea sa urmând să fie imprimată pe 20.000 de cutii de cafea illy ce vor fi puse pe piața din România în acest an.

Lucrare castigatoare _Stan Marius Iulian

Peste 160 de tineri au răspuns provocării lansate de către illycaffè și Pro Brands Distribution în toamna anului 2016, provocare prin care aceștia au fost invitați să înscrie în competiție propuneri creative pentru decorarea cutiei de cafea illy. 328 de opere au intrat în etapa de evaluare, membrii juriului fiind Carlo Bach art director illycaffè, Mihnea Ghilduş, designer de produs și fondator Dizainăr, Eugen Erhan, asist. univ. drd. al Universității Naționale de Arte din București, Magda Sficlea, prof. univ. dr. la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași, și Ciprian Mihnea, lector univ. dr. al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca.

„Numărul lucrărilor din acest an s-a dublat față de ediția anterioară, ceea ce ne bucură. Suntem impresionați de faptul că interesul noii generații este din ce în ce mai crescut față de astfel de competiții. În ceea ce privește procesul de jurizare, acesta a fost unul foarte dificil deoarece calitatea lucrărilor şi nivelul de creativitate al concurenților au fost la cote înalte.”, a declarat Mirela Ionescu, Marketing Manager Pro Brands Distribution SRL.

Numele câștigătorului se va alătura personalităților cu care illycaffè a colaborat de-a lungul timpului pentru realizarea edițiilor speciale illy art collection, precum: James Rosenquist, Michael Lin, Michelangelo Pistoletto, Tobias Rehberger, Kiki Smith, Liu Wei, Sebastião Salgado, Robert Wilson și Gillo Dorfles. În plus, ocupantul locului I va putea participa la cursul „Disruptive Market Innovation through Design”, organizat de Royal College of Arts UK în vara anului 2017.

“Despre competiție am aflat în cadrul cursurilor de la UNARTE, unde studiez acum. Mi-a placut concursul, iar profesorii și prietenii m-au susținut în demersul meu de a participa. Conceptul lucrării mele a pornit de la sentimentul pe care îl avem atunci când savurăm o ceașcă de cafea. E o „licoare magică” cu care ne începem practic fiecare zi și care ne binedispune. Din acest motiv, am ales să ilustrez ideea unor fluide pline de culori vii, subliind astfel plăcerea gustului pe care ți-o oferă o cafea bună. Bucuria pe care am simțit-o în momentul în care am aflat că am câștigat concursul îmi va rămâne pentru mult timp în memorie ca o amintire extraordinară. “, a declarat Stan Marius Iulian, student în anul I la Universitatea Națională de Arte București.

Pentru ocupanții locurilor II (4 lucrări selectate) și III (15 lucrări), numărul premiilor au fost suplimentate de la 15 la 20, astfel toți finaliștii urmând să primească produse illycaffe. În plus față de acestea, câștigătorii vor avea șansa unui loc în expoziția finală ce va conține cele 20 de creații înscrise în competiţie. Evenimentul va fi organizat în primăvară, ocazie cu care va fi dezvăluită publicului larg și cutia având design-ul câștigător. Perioada de înscriere în cea de-a doua ediție a concursului „Design the illy can” s-a desfăşurat în perioada 21 octombrie – 11 decembrie 2016. Cele 20 de lucrări finaliste pot fi vizualizate aici, mai multe detalii despre competiție și regulamentul acesteia fiind disponibile pe platforma www.probrands.ro/designtheillycan/.

Despre illycaffè

illycaffè, fondată în 1933 în Trieste, produce și comercializează un amestec unic de cafea espresso, 100% Arabica și este liderul de piață al segmentului cafelei premium. Aproape 7 milioane de ceşti de cafea illy sunt savurate în fiecare zi. Vândută în mai bine de 140 de țări, cafeaua illy este disponibilă în mai mult de 100.000 dintre cele mai apreciate restaurante și cafenele din întreaga lume. Brand-ul illy este prezent în 43 de ţări în aproximativ 230 de puncte de vânzare, inclusiv în magazine monobrand. Pentru a dezvolta cultura cafelei, compania a pus bazele Universității Cafelei, un centru de excelență care oferă pregătire completă în domeniul cafelei, atât la nivel teoretic, cât și practic pentru barista, dar și pentru iubitorii și cultivatorii de cafea. La nivel global, compania are aproximativ 1.084 de angajați, iar, în 2014, a înregistrat vânzări în valoare de 391 milioane de euro. illycaffè cumpără cafea verde direct de la cultivatorii cu cele mai bune recolte de cafea Arabica, prin parteneriate bazate pe un proces de dezvoltare sustenabilă. Colaborând cu cei mai buni cultivatori din lume – în Brazilia, America Centrală, India, Africa și China – compania fondată în Trieste dezvoltă relații pe termen lung prin care transferă „know – how” și tehnologie cultivatorilor, plătind, în același timp, un preț mai mare decât cel practicat în piață.

Despre Pro Brands Distribution

Pro Brands Distribution continuă tradiția illycaffè de implicare în evenimente ce au ca scop susținerea unor artiști consacrați sau tinere talente. Alături de „Design the illy can”, compania a dezvoltat proiectul de promovare neconvențională a proiectelor culturale pe șervețelele illy, inițiativă conturată și materializată în România încă din anul 2010. Lista evenimentelor comunicate pe suportul alb de hârtie numără până în prezent peste 63 de proiecte deosebite. Festivalul Internațional de Film Next, Bienala București, Ideo Ideis – Festival Național de Teatru Tânăr, Festivalul Sonoro & Sonoro Conac, IEEB, Les Films de Cannes à Bucarest, Festivalul Shakespeare, Cruciada Culturii și Romanian Cultural Resolution sunt doar câteva dintre proiectele anilor trecuți, promovate pe șervețelele illy.

 

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează