Ulei de palmier 100% din surse certificate și sustenabile

0

UNILEVER FOODS EUROPE VA AJUNGE SĂ FOLOSEASCĂ ULEI DE PALMIER 100% DIN SURSE CERTIFICATE ȘI SUSTENABILE.

Unilever a publicat raportul despre progresul înregistrat de companie cu privire la folosirea uleiului de palmier din surse sustenabile. Unilever a marcat pași importanți în monitorizarea surselor transparente de proveniență a uleiului de palmier.

Până la finalul lui 2014, întreaga cantitate de ulei de palmier folosită pentru divizia de Unilever Foods din Europa va proveni în proporție de 100% din surse sustenabile certificate și transparente.

  • Unilever are acum vizibilitate asupra a 1,800 de fabrici de ulei de palmier, reprezentând în jur de 2 treimi din toate fabricile din industria globală de ulei de palmier.
  • 58% din uleiul de palmier provine acum din surse transparente, din fabrici certificate.

Cunoașterea originii uleiului de palmier este vitală pentru oprirea deforestării care distruge comunitățile și mediul înconjurător. Raportul de Progres pe 2014 al Unilever cu privire la utilizarea de ulei de palmier din surse sustenabile a fost publicat ieri, la cea de-a 12 ediție a Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO) în Kuala Lumpur.

Unilever palm oil info graphic

2014 – Un an decisiv

Pier Luigi Sigismondi, Unilever Chief Supply Chain Officer, spune: “2014 a fost un an important pentru scopul Unilever de a crea o industrie a uleiului de palmier mai transparentă. Cunoașterea provenienței uleiului de palmier este un pas important pe care îl facem în acest sens. Provocarea este enormă și nu este ușor să îndeplinim acest scop, dar suntem hotărâți să facem acest lucru. Acum putem raporta un progres bun și vrem să împărtășim rezultatele noastre cu restul industriei.

Pier Luigi Sigismondi continuă: “Acest demers este despre a face ceea ce trebuie făcut pentru planeta noastră și pentru consumatorii noștri, pentru că nu poți avea un business sănătos într-o lume nesănătoasă. Ne dorim în continuare să venim în întâmpinarea nevoilor clienților noștri, în fiecare zi, în deceniile ce vor urma, iar acest lucru înseamnă să folosim materii prime din surse sustenabile, atât noi cât și partenerii noștri. Oprirea deforestării este scopul nostru și suntem dedicați îndeplinirii lui”.

Oportunități pentru micii fermieri

Unilever s-a angajat ferm în susținerea micilor fermieri și, împreună cu furnizorii săi, lucrează la îmbunătățirea nivelului de trai și a condițiilor de muncă, contribuind astfel la creșterea veniturilor acestora.

Urmatorul pas în provocarea legată de utilizarea de ulei de palmier din surse sustenabile este colaborarea cu micii fermieri, pentru a obține trasabilitatea sursei în totalitate. Pentru mulți fermieri mici din țările în curs de dezvoltare, uleiul de palmier reprezintă o modalitate de a ieși din sărăcie și o șansă de a avea un trai mai bun. Unilever este implicată în astfel de programe, precum un parteneriat pilot cu IDH (The Sustainable Trade Initiative) în Sumatra de Nord sau parteneriatul cu Solidaridad, care are un impact social mai larg, în Africa de Vest, cu potențial de a fi implementat și în Asia și America Latină.

Viziunea Unilever este că, până în 2020, vom ajunge la o transformare a pieței de ulei de palmier – întreaga industrie va trece la folosirea uleiului de palmier din surse 100% sustenabile. Unilever crede că sectorul de ulei de palmier trebuie să fie sustenabil și trebuie să existe un echilibru perfect între obiectivele sociale, economice și de mediu. Aceasta este o responsabilitate comună a guvernelor, a sectorului privat și a societății întregi. Astfel, Unilever lucrează cu lideri din industrie și cu ONG-uri pentru a găsi o soluție de a opri deforestarea, de a proteja terenurile și de a duce astfel la creșterea economică, pentru a avea un impact social pozitiv asupra comunităților.

Despre Unilever

Unilever este unul dintre cei mai mari producători din lume, din domeniile produse alimentare, produse de îngrijire personală și îngrijire a locuinței, având vânzări în peste 190 de țări. Produsele noastre sunt prezente în 7 din 10 locuințe la nivel global și sunt folosite de peste 2 miliarde de persoane în fiecare zi. Avem 174.000  de angajați în toată lumea și am înregistrat o cifră de afaceri de 49.8 miliarde EUR în 2013. Peste jumătate din businessul companiei noastre este generat de piețele în curs de dezvoltare și emergente (57% în 2013). Dorind să creăm un viitor mai bun în fiecare zi, îi ajutăm pe oameni să se simtă bine, să arate bine și să ia ce e mai bun din viață. Portofoliul nostru include unele dintre cele mai renumite branduri din lume: Knorr, Omo, Dove, Sunsilk, Hellmann’s, Lipton, Rexona, Algida, Lux, Rama, Ponds și Axe, 15 dintre acestea generând o cifra de afaceri de 1 miliard de euro sau mai mult.

Obiectivul nostru este să ne dublăm cifra de afaceri și, în același timp, să reducem aprenta de mediu (incluzând aprovizionarea cu materii prime, modul în care consumatorii folosesc produsele noastre și gestionarea deșeurilor) și să creștem impactul social pozitiv al companiei. Ne-am angajat să ajutăm un miliard de oameni să acționeze pentru a-și îmbunătăți sănătatea și starea de bine, să ne aprovizionăm cu materii prime sustenabile până în 2020 și să reducem impactul asupra mediului, deși businessul companiei va crește. În acest sens, am definit șapte domenii pentru care am stabilit obiective din domeniile: social, mediu și economic. Mai multe detalii, pe site-ul companiei: www.unilever.com/sustainable-living/.

Unilever se află pe primul loc în clasamentul Dow Jones Sustainability World Indexs 2014. Suntem în FTSE4Good Index Series și am obținut un punctaj de top, clasându-ne în FTSE4Good Environmental Leaders Europe 40 Index. Unilever a fost numită lider în cadrul programului pentru păduri CDP, iar în anul 2014 a fost pe primul loc pe lista Global Corporate Sustainability Leaders în sondajul anual GlobeScan/SustainAbility, pentru al patrulea an consecutiv. Compania este considerată angajatorul preferat în multe dintre țările în care are operațiuni și este un model în ce privește dezvoltarea de leadership și inovația. În anul 2014, Unilever a fost cel mai căutat angajator din FMCG pe Linkedin.

Pentru mai multe informații despre Unilever și brandurile companiei, vizitați www.unilever.com.

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează