Turnul Eiffel este construit din otel “made in Romania”?

55

 

“Pe fiecare piesa de metal ce compune turnul Eiffel scrie “Made in Resita – Romania”. Putini sunt cei care stiu ca simbolul Parisului, celebrul Turn Eiffel, a fost realizat dupa o tehnologie inventata in Romania de inginerul Gheorghe Panculescu”, potrivit wikipedia.

Sursa: aici

Update: Daca ai ajuns aici, atunci te invitam sa vizitezi site-ul nostru, RomaniaPozitiva si pentru alte articole! 

Dupa ce a absolvit cursurile Politehnicii din Zurich , inginerul Gheorghe Panculescu ajunge sa lucreze in cadrul companiei Eiffel, la recomandarea marelui scriitor Vasile Alecsandri. In 1878, Panculescu revine in tara pentru a construi calea ferata Bucuresti-Predeal.

Panculescu l-a gazduit pe Gustave Eiffel

structura_turnuluiImpresionat de proiectul inginerului roman, Gustave Eiffel se deplaseaza special la Valenii de Munte pentru a-l intalni pe Panculescu, cel care avea sa devina inspector general al Cailor Ferate Romane. Eiffel a vrut sa vada tehnologia folosita de acesta la montarea caii ferate.

In 1879, in casa unde se afla acum Muzeul Nicolae Iorga, francezul a fost gazduit de Panculescu si a fost impresionat de genialitatea inventiei romanesti.

Aici, Gustave Eiffel, care avea sa devina celebru, i-a vorbit gazdei despre proiectul sau, inaltarea unui turn iesit din comun, la Paris, pentru Expozitia universala din 1889.

Impreuna au discutat despre adaptarea tehnicii inventate de Panculescu la constructia turnului, folosind subansamble metalice confectionate la sol si asamblate dupa aceea, pe masura ce se inalta lucrarea. Interesant este si faptul ca destinul celor doi ingineri avea sa se incheie, in acelasi an, 1922.”

“Structura a fost construită între anii 1887-1889 din oţel produs la Reşiţa, în România. Turnul Eiffel mai are în compoziţie oţel de la furnalul din Govăşdia, localitatea Ghelar din judeţul Hunedoara. Ea urma să servească drept arc de intrare la Expoziţia Universală (1889), un târg mondial ce sărbătorea centenarului Revoluţiei franceze. A fost inaugurat pe 31 martie 1889 şi deschis pe 6 mai. 300 de muncitori au unit 18.038 de piese de oţel, folosind două milioane jumătate de nituri. Luând în considerare standardele de siguranţă în acel moment, este remarcabil faptul că un singur muncitor a murit în construcţia turnului, în timpul instalării lifturilor. Lifturile originale funcţionau cu ajutorul unui sistem hidraulic, lifturile actuale sunt electrice” conform wikipedia.org .

(foto wikipedia.org)

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro. Florin este educator de emoție și gândire pozitivă. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro Florin are peste 12 ani de experiență ca trainer pentru circa 4000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor, antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorinţa şi încrederea de a schimba lucrurile în Bine în România.

55 comentarii

  1. avatar

    nicolae stanciu- ROMANIA EXISTA la vremea aceea…Constitutia de la 1866 numea noul stat Romania!
    Profesorul Eugen Stanescu de la Muzeul Judetean de Istorie si Arheologie s-a numarat printre putinii cercetatori ai acestui inedit episod. A fost special in Franta pentru a studia cat de cunoscut este aportul inginerului roman la ridicarea simbolului orasului luminii. Studiind documentele acelor vremuri, profesorul a gasit un studiu intitulat “Communication sur les travaux de la tour de 300 m”, datat 1887, in care celebrul inginer Alexandre Gustave Eiffel precizeaza ca turnul care ii poarta numele nu s-ar fi putut construit daca nu ar fi aflat de tehnica inovatoare folosita de inginerul roman Gheorghe Panculescu la constructia tronsonului de cale ferata Bucuresti- Predeal.
    Cat despre “made in Romania” n-am fost sa vad, deci nu ma pronunt!

  2. avatar

    ba chiar din anul 1862 putem vorbii de Romania, cand in timpul domniei lui Cuza s-a adoptat oficial numele de Romania pentru cele 2 principate unite.

  3. avatar

    O alta poveste pentru retardati, lansata de “secu”, pentru a ridica “prestigiul” in lume al unei tari ca vai de mama ei! Pina si Petre Ispirescu ar fi invidios ca nu a scris el un asemenea basm. Romania pozitiva, hai ca ma tavalesc pe jos de ris…

Comentează