Suntem pregătiţi pentru un Nou An Şcolar?

0

Potrivit raportului e-Skills for Jobs publicat de Comisia Europeană în 2014, deficitul de profesionişti IT calificaţi este de aşteptat să atingă în UE mai mult de jumătate de milion de persoane până în 2015 ajungând chiar la 900 000 până în anul 2020. România se va înscrie în acest trend crescăor. Cu toate acestea, în timp ce dezbaterile actuale se concentrează pe modul cel mai bun de educaţie a elevilor, puţin se menţionează astăzi despre gradul de formare al profesorilor.

Educaţia la clasă se îndepartează din ce în ce mai mult de predarea unidirectională dinspre profesori spre elevi, îndreptându-se către un model bazat pe proiecte colaborative, iar tehnologia digitală joacă un rol fundamental în acest sens. Competenţele digitale de care profesorii au nevoie acum nu mai constă de mult timp în a fi capabili să folosească doar aplicaţii de editare de text şi calcul tabelar. Aptitudinile digitale necesare profesorului din secolul 21 includ cloud storage și soluții de partajare, social media, editare web, editare de imagini, aplicaţii de prezentare şi multimedia în general.

Nu doar vârsta şi lipsa de experiență ii fac pe  profesori să amâne îmbunătățirea propriilor competențe digitale, această rezistenţă poate fi rezultatul lipsei de încredere în utilizarea tehnologiei în procesul de învățare. De multe ori, cadrele didactice se tem că nivelul lor de cunoștințe nu se potriveşte cu cel al elevilor „nativi digital”. Acest fapt ii distrage de la unul dintre principalele avantaje ale competențelor IT pentru educatori: a fi capabil să faciliteze lecții mai eficient prin utilizarea tehnologiilor digitale.

Pentru a deveni utilizatori IT încrezători la sala de clasă, profesorii trebuie să ia parte activ la formarea continuă. Şcolile trebuie să investească și să pună în aplicare pe termen lung programe de formare și dezvoltare profesională continuă, în scopul de a ține pasul cu evoluția rapidă a tehnologiilor digitale.

Permisul ECDL (European Computer Driving Licence) oferă deţinătorului său o bază standard de cunoştinţe IT necesară în noua societate informaţională ce se află în continuă dezvoltare. Competenţele digitale certificate ECDL reprezintă un beneficiu important atât pentru elevi și studenți, dar și pentru profesori. Mai mult, cadrele didactice din învăţământul preuniversitar din România, care deţin Permisul ECDL pot să beneficieze de credite profesionale transferabile.

 

ECDL ROMANIA

Permisul european de conducere a computerului (ECDL – European Computer Driving Licence) este cel mai raspandit program de certificare a competentelor digitale recunoscut la nivel international in 150 de tari si numara pana in prezent 13 milioane de persoane inregistrate in program.

In afara Europei, certificarea este cunoscuta sub numele ICDL (International Computer Driving Licence).

ECDL ROMANIA este Operatorul National al licentei ECDL in Romania, cu o retea de peste 700 de centre de instruire si testare acreditate pe intreg teritoriul tarii.

Pentru mai multe informatii accesati www.ecdl.ro  sau www.ecdl.org.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează