STUDIU GFK: Tinerii români sunt cei mai deschişi din Europa! AFLĂ detalii!

2

Tinerii români sunt cei mai deschişi către antreprenoriat dintre tinerii din Europa

 Amway, una dintre cele mai mari companii de vânzări directe din lume prezintă astăzi în cadrul unei dezbateri publice, rezultatele studiului de percepţie şi interpretare „Antreprenoriatul în România în 2012 şi spiritul antreprenorial în Europa”. Studiul a fost realizat de compania de cercetare GfK Nürnberg, Germania şi Centrul pentru antreprenoriat al Universităţii Ludwig Maximilian din Munchen, în 16 state europene: Austria, Danemarca, Franţa, Germania, Marea Britanie, Grecia, Ungaria, Italia, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Spania, Elveţia, Turcia şi Ucraina, la iniţiativa Amway Europa. Raportul oferă date despre atitudinile europenilor referitoare la desfăşurarea unei activităţi independente şi este unic în ceea ce priveşte mărimea şi frecvenţa. Proiectul este susţinut de Amway Europa încă din 2008, iar România este pentru prima dată inclusă în acest amplu studiu.

Studiul reflectă percepţiile pozitive ale românilor despre antreprenoriat, în contextul economic actual, atitudinea românilor faţă de antreprenoriat fiind în linie cu cea europeană:

  • 79% dintre tinerii români sub 30 de ani au o atitudine pozitivă faţă de munca pe cont propriu;
  • 3 din 4 tineri români consideră că în următorii 10 ani antreprenoriatul va fi mai important sau cel puţin la fel de important ca în prezent;
  • 3 din 10 români se văd deschizându-şi propria afacere.

 

„Atitudinea oamenilor referitoare la desfăşurarea unei activităţi independente este considerată de noi ca fiind motorul creşterii economice la nivel global, o sursă vie de idei şi de progres. Studiul iniţiat de compania noastră îşi propune să încurajeze discuţia despre munca pe cont propriu şi să crească nivelul de conştientizare cu privire la rolul important al antreprenoriatului în economiile moderne.Piaţa modernă a locurilor de muncă caută oameni care ştiu să lucreze independent şi se pot adapta la noi provocări. Antrepenoriatul este modelul de muncă al viitorului!”, a declarat Ioana Enache, Director General Amway România.

 

Atitudinea generală faţă de antreprenoriat

În medie, la nivel european, atitudinea faţă de antreprenoriat este pozitivă în proporţie de 69%.

Românii se află în media europeană în ceea ce priveşte atitudinea faţă de antreprenoriat: 66%. În România, o treime (34%) dintre persoanele intervievate se consideră capabile de a-şi pune bazele propriei afaceri, media europeană fiind de 38%.

 

Atitudinea pozitivă faţă de antreprenoriat iese în evidenţă cu precădere la cei cu vârste sub 30 de ani – 79%, români cu diplomă universitară – 74%; cu studii medii – 63%, precum şi la persoane intervievate cu copii – 71%; fără copii – 62%. Ca în majoritatea ţărilor unde s-a desfăşurat sondajul, bărbaţii români – 68% oferă o rată de acceptare mai ridicată a activităţilor independente în comparaţie cu femeile – 63%.

Perspectiva obţinerii unor venituri suplimentare este principalul motiv în România pentru deschiderea unei afaceri proprii

Pentru români, principalii factori care îi motivează în demararea unei afaceri sunt „perspectiva unui al doilea venit” – 55%, „independenţa faţă de angajator” – 30% şi „autorealizarea/ posibilitatea de a materializa propriile idei” – 23%. Pentru majoritatea europenilor intervievaţi, independenţa faţă de angajator ocupă primul loc – 45%, autorealizarea se află pe al II- lea loc – 38%, iar perspectiva celui de-al doilea venit, se află pe al III- lea loc – 33%. Prin urmare, românii apreciază peste medie perspectiva celui de-al doilea venit – 55%; media europeană – 33% şi sunt mai atraşi de aspectele financiare ale desfăşurării activităţilor independente decât de libertatea de a fi propriul lor şef, percepută de majoritatea europenilor.

 

Principalul obstacol perceput de români în demararea unei afaceri proprii este lipsa capitalului incipient

Lipsa capitalului incipient, situaţia economică incertă, precum şi teama de eşec sunt principalele obstacole resimţite la nivel european când vine vorba de întemeierea propriei afaceri. Dintre cele 16 ţări participante la sondaj, grecii – 74% şi germanii – 69% sunt mai sceptici decât românii în ceea ce priveşte finanţarea incipientă a unei afaceri. În România, „lipsa capitalului incipient” este resimţit într-o pondere de 67%, media europeană fiind de 57%.

Situaţia economică incertă şi teama de eşec sunt următorii doi factori care sunt consideraţi un obstacol pentru antreprenoriat în România, însă aceştia sunt percepuţi ca obstacole într-o pondere mai mică în ţara noastră, faţă de media europeană: “situaţia economică incertă” – doar 32% în România faţă de media europeană – 44%, urmată de “teama de eşec” – media europeană fiind de 35%, în vreme ce în România este de 26%.

Tinerii români sunt cei mai încrezători în dezvoltarea viitoare a antreprenoriatului

Atitudinea pozitivă faţă de antreprenoriat este ridicată în special la tinerii români cu vârsta sub 30 de ani. Un procent de 50% dintre aceştia afirmă că antreprenoriatul va fi mai important în viitor, faţă de media la nivel european de doar 39%. Tinerii din România manifestă mai mult optimism privind dezvoltarea antreprenoriatului decât tinerii din celelalte ţări din Europa.

Aproximativ două treimi dintre românii intervievaţi – 65% consideră că antreprenoriatul va avea o importanţă egală sau mai mare în societatea modernă de producţie peste un deceniu, media europeană fiind de 78%.

78% dintre persoanele intervievate cu diplomă universitară şi 62% dintre cei cu studii medii din ţara noastră apreciază importanţa în creştere a antreprenoriatului şi consideră că antreprenoriatul va avea o importanţă egală sau mai mare peste zece ani.

În România, studiul a fost efectuat pe un eşantion de 1099 bărbaţi şi femei cu vârsta de peste 15 ani, eşantionul fiind reprezentativ la nivel naţional, conform distribuţiei pe grupe de vârstă, sex, regiune şi mărimea localităţii, eroarea eşantionului fiind de ±3%. Rezultatele au fost culese la sfârşitul lunii aprilie 2012 şi prima jumătate a lunii mai 2012.

Despre Amway

amwayAmway este unul din liderii în domeniul industriei vânzărilor directe şi a raportat vânzări globale de 11,3 miliarde de dolari în 2012. Fondată în 1959 de antreprenorii Rich DeVos şi Jay Van Andel, în Ada, Michigan (Statele Unite), Amway oferă produse de consum şi oportunităţi de afaceri prin intermediul unei reţele de peste 3 milioane de Întreprinzători Privaţi în peste 100 de ţări şi teritorii din întreaga lume, susţinută de un lanţ de aprovizionare regionalizat în agribusiness, producţie şi logistică. Peste 900 de oameni de ştiinţă, ingineri şi tehnicieni lucrează în 65 laboratoare de cercetare, dezvoltare şi de asigurare a calităţii în întreaga lume pentru a susţine dezvoltarea produselor companiei şi crearea unei culturi de excelenţă ştiinţifică. Cele mai bine vândute mărci ale Amway sunt NUTRILITE™, gama de vitamine, minerale şi suplimente alimentare, cosmeticele şi produsele de îngrijire a pielii ARTISTRY™ şi sistemele de tratare a apei eSpring.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

2 comentarii

  1. avatar

    Pe mine nu ma surprinde, deloc. Tinerii romani, educati, pregatiti, sunt cu mult deasupra celorlalti de aceeasi varsta, din alte tari. Bravo lor!

  2. Pingback: Studiul GfK despre antreprenoriatul în România prezent în publicaţiile media online | Romania Amway NewsRoom

Comentează