Spectacolul multimedia „IMAGINARIUM“ la Haus der Musik din Viena

0

Institutul Cultural Român de la Viena prezintă în parteneriat cu Ambasada României la Viena și Societatea Austro-Română în data de 17 mai, de la ora 19.00, la Haus der Musik din Viena (Seilerstätte 30, 1010 Wien), spectacolul multimedia „IMAGINARIUM“. Proiectul este bazat pe colaborarea dintre muzicienii Mihaela Anica (flaut), Georg Hamann (vioară, violă) și Horia Maxim (pian), alături de artistul vizual Sabine Pleyel și compozitorul multimedia Cătălin Crețu.

afis Imaginarium
Originalitatea proiectului constă în extinderea virtuală, îmbogăţirea prin medierea noilor tehnologii a spaţiului „clasic“ în care se plasează ansamblul instrumental în timpul recitalului. În acest scop vor fi folosite tehnici vizuale moderne, procesări ale unor imagini mixate cu capturi în timp real ale muzicienilor şi spectatorilor, toate transformate interactiv prin intermediul gesturilor şi sunetelor instrumentiştilor şi proiectate pe medii neconvenţionale: pânză, pereţi deformaţi, oglinzi, perdele/draperii, în funcţie de context. Astfel, ansamblul instrumental nu mai cântă pe scenă ci în interiorul unei instalaţii vizuale dinamice care plasează spectatorul într-o altă dimensiune artistică.

Program

George Enescu – Bourée
Jacques Ibert – Deux Interludes
Maurice Duruflé – Prélude, recitatif et variations
Bohuslav Martinu – Trio
Jenő Takács – Verwehte Blätter
Nino Rota – Trio

Spectacolul de la Viena face parte din turneul „IMAGINARIUM“ care cuprinde evenimente la Sibiu (în data de 10 mai, la Filarmonica de Stat), la București (pe 12 mai, la Cinema „Elvira Popescu“, în cadrul Festivalului FilmuluiEuropean) și la Oradea (în data de 1 iulie, la Filarmonica de Stat).

Mihaela Anica desfăşoară atât în Austria, ţara sa de adopţie, cât şi dincolo de graniţele acesteia o bogată activitate scenică, interpretând, în numeroase recitaluri şi concerte, unele dintre cele mai valoroase lucrări din creaţia camerală şi concertantă dedicată flautului. Printre cele mai importante evenimente muzicale la care a luat parte se numără festivalurile „Allegro Vivo“ (Austria), „Acanthes – Flute Atelier“ (Franţa), „George Enescu“ (România), precum şi recitalurile susţinute în seria de manifestări culturale organizate de KulturKontakt Austria. În prezent este membră a grupului „Maxim Quartet“. De asemenea, a câştigat, de-a lungul anilor, importante distincţii şi burse de excelenţă – Werner Tripp Memorial Fund şi Tokyo Foundation, printre altele. Concomitent cu activitatea sa concertistică, Mihaela Anica se dedică pedagogiei, prin implicarea în proiecte de educaţie muzicală adresate atât elevilor sau studenţilor cât şi profesorilor de flaut. Din 2011 Mihaela Anica este reprezentant, în România, al „Wiener Floetenwerkstatt“ (Atelier Tomasi), cel mai important constructor şi furnizor de flaute din Austria. Mai multe informaţii: mihaelaanica.ro

Sabina Pleyel a studiat la Academia de Arte Plastice din Viena. A realizat numeroase creaţii artistice (scenă/costum) pentru reprezentaţii teatrale, film şi televiziune, design show, proiectare vizuală, design logo, ilustrații. A realizat lucrări de artă din piatră, ceramic şi bronz. Mai multe informaţii: http://www.sabinepleyel.at/

Horia Maxim este un muzician cu o prezenţă constantă pe scena sălilor de concerte, atât ca solist concertist (colaborator, în peste 500 de concerte, al majorităţii orchestrelor simfonice din România), cât şi ca partener al unor importanţi interpreţi români şi străini, în recitaluri camerale susținute în Germania, Franța, Italia, Austria, Israel, Japonia și România. Horia Maxim participă frecvent la festivaluri naţionale şi internaţionale, câteva dintre cele mai importante fiind Europäische Wochen Festspiele (Passau, Germania), Festivalul Internațional „George Enescu“ (București, România), Israel Festival (Ierusalim, Israel), „Nuova Consonanza“ (Roma, Italia). Horia Maxim desfăşoară, de asemenea, o activitate pedagogică susţinută în cadrul Universității Naţionale de Muzică din Bucureşti.

Georg Hamann a fost mulţi ani prim-violonist la Orchestra de Cameră din Viena, a activat ca profesor de violă şi asistent al lui Hatto Beyerle la Universitatea de Muzică din Viena, susţinând cursuri de perfecţionare în Europa, Israel şi Japonia. În 1998, Georg Hamann înfiinţează împreună cu Ludwig Müller, Barna Kobori şi Christophe Pantillon „aron quartett“, ansamblu rezident al Centrului Arnold Schönberg din Viena, considerat a fi unul din cele mai bune cvartete de coarde din Austria. Ca violonist (specializat şi pe vioară barocă) şi violist, Georg Hamann a cântat în săli de concert celebre (Musikverein şi Konzerthaus din Viena, Mozarteum Salzburg, Verdi Hall din Milano, Casals Hall din Tokyo, Carnegie Hall din New York etc.) şi în cadrul unor festivaluri renumite (Vienna Festival, Styriarte Graz, Edinburgh Festival, Menuhin Festival Gstaad, Santo Domingo Festival, Woodstock Mozart Festival, Nagano Festival Japan etc.). Mai multe informaţii: http://www.georghamann.at

Compozitorul Cătălin Creţu este unul dintre reprezentanţii generaţiei actuale de creatori români, preocupat cu precădere de cercetarea şi scrierea muzicii eletronice. Cătălin Crețu are o creaţie bogată în care se regăsesc lucrări în diferite genuri, de la muzică de cameră şi opusuri simfonice la muzică electronică, muzică asistată de calculator, lucrări multimedia etc. Membru fondator al revistei culturale Opus, Cătălin Creţu desfăşoară şi o intensă activitate didactică şi de cercetare în cadrul Universităţii Naţionale de Muzică unde este cadru didactic asociat și coordonator al Centrului de Muzică electroacustică şi Multimedia.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează