Rosia poate „juca la 2 mese”

0

 Faptul că celebrul fruct – da, tomatele (roşia) sunt un fruct, cu o vechime de peste 3.000 de ani şi origini în Anzii Cordilieri – are efecte benefice pentru sănătate, nu mai este de mult un secret. Nu mai puţin de 90% din conţinutul roşiei este apă biologică, usor asimilabilă de către organismul uman, apă care alcătuieşte suportul ideal pentru administrarea acestui cocktail de vitamine, minerale, enzime şi alte substanţe active conţinute de tomate.

Un studiu1 recent publicat în Jurnalul medical « Neurology » arată ca subiecţii care au avut cele mai înalte niveluri de licopină – un antioxidant găsit în tomate – au avut accidente vasculare cerebrale mai puține decât aceia care au înregistrat cel mai scăzut nivel de licopină din sângele lor. În general, riscul de accident vascular cerebral a fost redus cu 55%.

Dr. Rafael Ortiz, directorul Centrului de Chirurgie al spitalului Lenox Hill din New York, a declarat că studiul, realizat în Finlanda, pe un eşantion de 1.031 persoane, urmărite timp de 12 ani, demonstrează clar faptul că dieta este foarte importantă pentru reducerea riscul de accident vascular cerebral.

Licopina se găsește în cele mai mari concentrații în produsele derivate din tomate, cum ar fi pasta, piure-ul şi sosul de tomate. De asemenea, ea poate fi găsită în pepenele verde, grapefruit, papaya şi mango. Licopina are un efect antioxidant mai puternic decât celebra vitamina C, protejând extrem de eficient organismul de cancer, de bolile cardiovasculare, de procesele degenerative, de tulburările de metabolism, de diferite intoxicaţii.

„Roşia este folosită tradiţional în gastronomia românească. Salata de roşii cu ceapă şi brânză sau cu telemea este una dintre cele mai cunoscute şi îndrăgite reţete.  Nutriţioniştii ne recomandă consumul a 5 porţii de legume şi fructe proaspete pe zi, în cadrul unor mese regulate şi în cantităţi moderate. Roşia, poate oricând „juca la 2 mese”, ca fruct şi ca legumă. De aceea, atunci când pregătim masa în familie este important să ne bucurăm de tot ceea ce ne oferă natura”, a declarat Silvia Bucur, Preşedintele Fundaţiei PRAIS, iniţiatoarea mişcării „Şi eu trăiesc sănătos! – SETS”.

Recent, nutriţioniştii americani2 au declarat că un consum de cel puțin 2 căni şi jumătate de fructe şi legume pe zi poate fi asociat cu un risc mai redus de atac de inimă şi accident vascular cerebral pentru consumatori.

1 Serum lycopene decreases the risk of stroke in men: A population-based follow-up study, Neurology Medical Journal, 9 octombrie, 2012 (www.neurology.org)

2 Tomato Helps Cut the Risk of a Stroke, Study Shows, The Wall Street Journal, Page D1, US Edition, 9 octombrie 2012

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează