România își promovează simbolurile tradiționale la Paris, în cadrul evenimentului „Piața Europei”

0

România își promovează simbolurile tradiționale la Paris
Acțiunea are loc în cadrul evenimentului cultural “Piața Europei” care reunește 24 de țări

Panouri decorative traditionale
În perioada 20 iunie-20 iulie 2016, Autoritatea Națională pentru Turism în parteneriat cu producătorul autohton Metal Creativ promovează România la manifestarea culturală „Piața Europei”, organizată în fața Primăriei Paris, în cadrul UEFA Euro 2016.

Primăria Paris a propus țărilor care reprezintă cele 24 de echipe un proiect cultural de anvergură, denumit „Piața Europei” care are loc în piața din fața edificiului. Acolo sunt amenajate pavilioane naționale și o zonă ”Agora”, fiecare țară având la dispoziție un spațiu pentru o expoziție reprezentativă pentru identitatea națională.

Stand România

Conceptul care stă la baza organizării spațiului destinat României are o poveste legată de simbolurile tradiționale regăsite în costumul popular românesc din diferite zone ale țării. La stand, vizitatorii vor putea descoperi o serie de obiecte moderne de design ce creează o punte între meșteșugarii vechi din România și noua generație de designeri. Mobilierul tradițional este imprimat cu motive folclorice românești cusute manual de femei care duc mai departe meșteșugul țesutului de zeci de ani. Oțelul este “îmblânzit” cu lână țesută manual, utilizând tehnica inovativă a cusutului în tablă, lansată de Metal Creativ. Spre exemplu, piesa centrală a expoziției, Banca DOR, este cusută manual cu motive folclorice din zona Moldovei.
Colaj expozitie

“Atmosfera Festivalului Piața Europei din Paris este una de interculturalitate, găsești într-un singur loc simboluri din 24 de state ale Europei. România, prin ie și simbolurile din portul popular, replicate într-o manieră inovativă în banca DOR, reușește să stârnească curiozitatea și mirarea vizitatorilor care pășesc în standul țării noastre. La vederea obiectelor realizate de Metal Creativ, își dau seama că în România tradiția prinde viață în cele mai diverse moduri și atunci declară că vor să vadă și locul de origine al acestor piese moderne de design cu meștesug”, declară Raluca Anghel, Director Direcția Management Brand, Autoritatea Națională pentru Turism.

„Prin linia de obiecte de design traditional vrem să cream o punte între meștesugarii vechi și noua generație de designeri și creatori de mobilier. Astfel, transpunem cunoștintele și viziunile unor generatii în obiecte de design moderne, încifrate cu povesti. Vrem să aducem în actualitate elemente din folclorul românesc, îmbinând un design modern cu motive tradiționale”, declară Lucian Haritonov, fondator Metal Creativ.

Banca DOR Metal Creativ

Info:
Facebook Autoritatea Națională pentru Turism
www.metal-creativ.ro
Facebook: Metal Creativ

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează