România a reușit să ocupe locul III la nivel european

0

Campania Hai pe net! 2013 a adus online peste 12 000 de români!

Fundația EOS România alături de ANBPR – Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din Romania, UPC România și Liberty Global, au derulat în perioada 18-24 Martie 2013 campania Hai pe net!, o campanie de incluziune digitală care s-a desfășurat în peste 100 de locații de tip telecentru (Puncte Acces Public la Informație – PAPI, organizații nonguvernamentale, biblioteci, școli și centre educaționale). La finalul acestui eveniment contorul digital aflat pe site-ul organizației EOS România a înregistrat în data de 24 Martie un număr de 12 237 de participanți. Acest număr a asigurat României un onorabil loc III în cadrul campaniei la nivel European.

getonlineweekÎn Europa, campania denumită generic Get online week, a mobilizat peste 10.000 de telecentre din 30 de țări și a facilitat accesul online pentru aproximativ 99 000 de participanți care fie au utilizat pentru prima dată internetul, fie și-au îmbunătățit competențele digitale și au învățat să acceseze servicii de eguvernare, esănătate sau alte eservicii noi.

Atât la nivel european cât și în România, o atenție deosebită a fost acordată tinerilor în vederea diminuării șomajului în rândul acestora, dar și pentru a încuraja noile generații să urmeze o carieră în domeniul IT ca urmare a studiilor care au demonstrat că în acest domeniu este o nevoie permanentă de specialiști și că cele mai locuri de muncă vacante sunt în acest sector de activitate.

Din cei aproximativ 12 000 de români care s-au aflat online în perioada 18 – 24 Martie puțin peste jumătate au fost tineri, iar o parte dintre aceștia și-au testat competențele utilizând aplicația Skillage (www.skilllage.eu) –  o aplicație online dedicată tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani care îi ghidează în evaluarea propriilor competențele digitale în funcție de cerințele angajatorilor. 

Pe lângă activitățile dedicate tinerilor, pe parcursul derulării campaniei Hai pe net! 2013 au fost desfășurate o serie de activități care au fost adresate și altor grupuri țintă. De aceea, un rol important a fost acordat activităților inter-generaționale în care copiii și tinerii și-au adus bunicii sau părinții la telecentrul din comunitate, sprijinindu-i să realizeze primul click și să utilizeze pentru prima dată internetul căutând lucruri de interes specifice adulților și seniorilor.  Sub genericul „portofoliul meu de e-competențe” persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă sau cele care doresc să se reorienteze din punct de vedere profesional precum și tineri absolvenți de liceu și facultate au fost sprijiniți să își întocmească un CV, au aflat care sunt cele mai importante site-uri unde pot aplica pentru obținerea locului de muncă dorit și au încărcat online CV-ul realizat pentru a fi vizualizat de angajatori.

Telecentrele care au ca public țintă copiii și tinerii au organizat activități legate de siguranța pe internet și le-au prezentat atât celor mici cât și părinților resurse importante legate de acest subiect. Părinții au fost conștientizați cu privire la importanța protejării datelor cu caracter personal atunci când copiii se află online și nu în ultimul rând, cum să facă navigarea pe internet un loc mai sigur pentru aceștia.

Gabriela Barna, director al Fundaţiei EOS România afirmă  Ne bucurăm foarte mult pentru faptul că și anul acesta am reușit să aducem online un număr semnificativ de persoane, multe dintre acestea aflate pentru oară în spațiul virtual. Fiecare ediție a campaniei Hai pe net! a conștientizat tot mai mult comunitatea largă din România cu privire la importanța pe care o au competențele digitale dar și a beneficiilor pe care le aduce societatea cunoașterii. Deși gradul de participare la această campanie a fost destul de mare în țara noastră, oferindu-ne un onorabil loc III la nivel european, România se află în continuare pe unul din ultimele locuri în ceea ce privește incluziunea digitală. De aceea, consider că acțiuni precum campania Hai pe net! ar trebui organizate în fiecare lună și că actorii naționali interesați de creșterea gradului de incluziune digitală ar trebui să își unească forțele pentru a aduce România pe un loc fruntaș în topul țărilor europene.

Sintagma „incluziune digitală” sau „e-incluziune” este un termen utilizat pentru a cuprinde totalitatea activităţilor desfăşurate pentru realizarea unei societăţi informaţionale inclusive, un alt concept ce promovează ideea că societatea informaţională aduce beneficii întregii societăţi, inclusivpersoanelor dezavantajate, a celor cu dizabilităţi sau a celor în vârstă.

Pentru mai multe detalii despre campania care se desfăşoară la nivel european sub coordonarea reţelei Telecentre-Europe vă invităm să vizitaţi: www.telecentre-europe.org şi telecentreeurope.ning.com.

Telecentrul (e-centru, bibliotecă publică, punct de acces public la informație, școală sau un ONG) este un loc accesibil publicului care oferă celor care au nevoie sprijin în accesarea calculatorului, a internetului precum și a altor tehnologii digitale care le permit să afle informații, să creeze, să învețe și să comunice cu alte persoane.

Despre Fundaţia EOS România

Fundaţia EOS România a fost înfiinţată în 1997, având peste zece ani de experienţă în introducerea şi dezvoltarea utilizării noilor tehnologii atât în sistemul de educaţie formală cât şi la nivelul comunităţilor mai largi. Misiunea EOS se focalizează pe atenuarea diviziunii digitale prin crearea si oferirea de oportunităţi tuturor membrilor comunităţii de a acumula deprinderi si abilităţi necesare mânuirii informaţiilor si creării de cunoştinţe noi, elemente esenţiale pentru participarea la dezvoltarea unei societăţi deschise bazate pe cunoaştere. Pentru mai multe informaţii vizitaţi www.eos.ro.

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează