Romania a propus o inovatie la Premiile Hyundai Skills for the Future

0

• Echipa Cardio Drive din Romania a participat la Premiile Hyundai Skills for the Future 2016, unde
au prezentat un sistem de monitorizare a functiilor vitale ale soferului
• Skills for the Future (SFF) este o initiativa comuna intre JA Europa si Hyundai Motor Europa ce isi propune sa inspire o generatie mai antreprenoriala care se poate sa-si conecteze educatia lor de viitoarele cariere, cu accent pe un caracter sustenabil in business

Bucuresti, 6 Iunie 2016 Finala europeana a editiei din 2016 a Premiilor Hyundai Skills for the Future s-a desfasurat in Madrid pe 1-3 iunie, unde peste 100 de elevi din 15 tari europene au concurat si au prezentat realizarile lor antreprenoriale, legate de tema sustenabilitatii.

Romania a fost reprezentata in cadrul finalei de echipa Cardio Drive de la Colegiul Tehnic Mecanic „Grivita” din Bucuresti. Liceenii din Bucuresti au prezentat un sistem de monitorizare a functiilor vitale ale soferului, capabil sa identifice momentul cand soferul este in urgenta medicala si sa comunice cu autoturismul pentru a decelera, a frana si a activa semnalele luminoase in scopul prevenirii accidentelor rutiere.

Elevii din Spania au castigat finala europeana, si au fost alesi invingatori pentru sistemul lor inovativ de incalzire ce ii ajuta pe soferi sa gestioneze temperatura din cabina masinii printr-o aplicatie mobila fara consum de carburant.

Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer of Hyundai Motor Europe, a declarat: “Industria auto cauta in mod constant angajati talentati si calificati, prin urmare, initiativa noastra Skill for the Future isi propune sa dezvolte competentele tinerilor in stiinta, tehnologie, inginerie si matematica. In programul din acest an am observat un mare potential printre finalisti.”

De la inceputul programului Skills for the Future in 2012, parteneriatul dintre JA Europa si Hyundai Motor Europe a implicat peste 10,000 de elevi, ce au fost mentorati si sprijiniti de voluntarii Hyundai Motor si de profesori. Pe parcurul experientiei lor de mini-companie, elevii (din Austria, Bulgaria, Cehia, Danemarca, Franta, Germania, Italia, Marea Britanie, Norvegia, Olanda, Polonia, Romania, Slovacia, Slovenia si Spania) si-au dezvoltat produsele si serviciile proprii legate de industria automotive avand un mindset sustenabil, si urmand intreg ciclul al unei companii.

Evenimentul a integrat dezbaterea de politici si stakeholderi din industrie “Empowering vocational education for a better Europe.” Vorbitorii in dezbatere au fost Mario Armero, Presedinte, ANFAC-Asociatia spaniola de constructori de automobile si camioane; Ann Branch, Head of Unit, Job Creation, DG Employment, Comisia Europeana; Enrique Calvet Chambon, Membru al Parlamentului European; David Fitzpatrick, Director PR & Brand Experience la Hyundai Motor Europe; Pete Hodgson, Presedinte, EfVET – European Forum of Technical and Vocational Education & Training si un reprezentant din partea Ministerului Educatiei din Spania.

Acestia au discutat despre aptitudini dorite de angajatori, precum si rolul educatiei vocationale in dezvoltarea competentelor si crearea de locuri de munca. Vorbitorii ajuns la concluzia ca este inca necesar sa adreseze discrepanta dintre competente si competitivitatea Europei; solicitand cresterea parteneriatelor dintre mediul educational si mediul de afaceri.

Caroline Jenner, CEO JA Europe a declarat: “Tinerii din generatia X au o viziune diferita despre automobile si mobilitate, in general. In Skills for the Future, profesionisti cu experienta interactioneaza cu tinerii, ii incurajeaza sa-si foloseasca ingeniozitatea si creativitatea pentru a confrunta unele dintre cele mai mari probleme ale industriei. Nu este vorba despre ceea ce este acum , este vorba despre ceea ce urmeaza.”

Despre JA Romania

Junior Achievement Romania este o organizatie non-profit, avand ca misiune dezvoltarea in Romania a programelor internationale JA de educatie antreprenoriala, economica, financiara, orientare profesionala, sanatate si viata activa si dezvoltarea abilitatilor pentru viata. 39 de tari din Europa si 123 de tari din toata lumea urmeaza programele JA. In Romania, acestea sunt urmate de peste 280.000 de elevi din 1.600 de scoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice si cu sustinerea financiara a comunitatii de afaceri. Mai multe informatii pe www.jaromania.org.

Despre Hyundai Auto Romania

Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala opt modele Hyundai, atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale usoare.

Hyundai Motor Europa sustine tinerii din Europa prin programe de cariera si dezvoltare, pentru a contribui la o mai buna intelegere si constientizare a abilitatilor necesare pentru un mediu de lucru real in industria auto. In anul 2014, Hyundai Motor Europa a obtinut inregistrarea a peste 424.467 de unitati, o crestere cu 1% comparativ cu anul precedent. Aproape 95% din vehiculele vandute de Hyundai in regiune sunt proiectate, fabricate si testate in Europa, pentru a satisface nevoile clientilor europeni. 90% dintre vehicule sunt produse in cele doua fabrici din Cehia si Turcia, care au impreuna o capacitate de productie de 500.000 de unitati. Hyundai comercializeaza autovehicule in 30 de state europene prin intermediul a 2.500 de puncte de vanzare.

Despre autor

avatar

Junior Achievement Romania este o organizatie non-profit, avand ca misiune dezvoltarea in Romania a programelor internationale JA de educatie antreprenoriala, economica, financiara, orientare profesionala, sanatate si viata activa si dezvoltarea abilitatilor pentru viata. 39 de tari din Europa si 123 de tari din toata lumea urmeaza programele JA. In Romania, acestea sunt urmate anual de peste 200.000 de elevi din 1.400 de scoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice si cu sustinerea financiara a comunitatii de afaceri. Mai multe informatii pe www.jaromania.org.

Comentează