Rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viață Durabil în cei trei ani de la momentul lansării

0

Compania Unilever anunță rezultatele bune pentru primii trei ani de la momentul lansării Planului Unilever pentru un Stil de Viață Durabil și va extinde obiectivele sale pentru a avea un impact și mai mare la nivel global.

 stil de viata sanatos

Unilever lucrează pentru a îndeplini obiectivul major de dublare a cifrei de afaceri până în 2020, în timp ce își înjumătățește amprenta de mediu și crește impactul social pozitiv al brandurilor sale. Toți cei trei piloni ai Planului pentru un stil de Viață Durabil au avut rezultate bune în trei ani, în special în zonele pe care le controlează în mod direct – materii prime, producție, transport, inovații. Unilever și-a propus: îmbunătățirea sănătății și a bunăstării a peste un miliard de oameni, procurarea în proporție de 100% de materii prime sustenabile și înjumătățirea impactului asupra mediului a produselor, de-a lungul întregului lanț valoric.

Unilever crede în schimbarea pe care o pot aduce companiile și caută constant soluții pentru rezolvarea acestor probleme.

Planul Unilever răspunde unor dileme importante și vine cu propuneri clare de îndeplinire a obiectivelor de sustenabilitate, dar și a obiectivelor de afaceri. Creșterea sustenabilă, echitabilă este singurul model de business acceptabil.

În ultimul an, am îmbunătățit activitățile care să ne ajute să creștem într-un mod sustenabil și am analizat în detaliu fiecare categorie de produse și fiecare departament din companie. Planul Unilever pentru un Stil de Viață Durabil a fost extins cu propuneri mai consistente și activități în zona îmbunătățirii calității vieții.

Obiectivele pe termen lung au fost reviziute în 2012, pentru a asigura rezultate optime. Astfel, ne vom extinde eforturile în viitor în zone care vor determina schimbări importante pentru: îmbunătățirea vieții oamenilor, tratament corect la locul de muncă, oportunități pentru femei, afaceri incluzive, eliminarea despăduririlor, agricultura sustenabilă și micii fermieri, apă, sanitizare și igienă.

România contribuie, prin rezultatele înregistrate la nivel local, la obiectivele globale ale Planului Unilever pentru Un Stil de Viață Sustenabil. Aici, avem proiecte pe care le realizăm împreună cu partenerii noștri, astfel încât să avem un impact cât mai mare.

Transformăm alimentele expirate în energie regenerabilă

Unilever a semnat un parteneriat cu Grupul Genesis Biopartner, prin care își ia angajamentul să livreze, pentru a fi transformate în energie, toate deșeurile provenite din alimentele expirate de la depozitul  Unilever din Ariceștii Rahtivani, Județul Prahova. Astfel, produsele alimentare expirate (margarina, înghețata, muștarul, maioneza, ketchup-ul) sunt transformate în energie regenerabilă.

Produsele Unilever sunt transformate în biogaz si, ulterior, în energie regenerabilă, în cadrul primei stații românești construite la Filipeștii de Pădure, în Județul Prahova, de către Grupul Genesis Biopartner. Stația procesează zilnic o cantitate de 50 de tone de substrat organic și produce energie regenerabilă (electrică și termică). Energia electrică este livrată în rețeaua națională și energia termică (abur și apă caldă), către un consumator local.

Reducem conținutul de sare

Până în anul 2010, am redus semnificativ conținutul de sare din produsele noastre. Obiectivul nostru este să reducem în continuare nivelul de sare pentru a-i ajuta pe consumatorii din România să ajungă la o cantitate maximă de sare de 5g consumate pe zi, potrivit recomandărilor organizațiilor internaționale din domeniul nutriției. Ne-am propus să reducem, în medie, cu încă 15 – 20% cantitatea de sare din produsele noastre, în perioada 2015 – 2020, potrivit obiectivelor fixate la nivel global.

În România, prin Federația Patronală Română din Industria Alimentară ROMALIMENTA, din care facem parte ca membru fondator, am încheiat un parteneriat cu Ministerul Sănătății prin care ne-am luat anagajamentul să reducem cantitatea de sare din produsele noastre și raportăm periodic rezultatele.

Am eliminat grăsimile trans și reducem grăsimile saturate

Ne-am angajat să eliminăm până la finalul anului 2012 grasimile trans provenite din uleiuri parțial hidrogenate din toate produsele noastre, la nivel global, obiectiv atins înainte de termen. Produsele noastre din România nu mai conțin de mulți ani grăsimi trans provenite din uleiuri parțial hidrogenate.

Mai mult, am îmbunătățit profilul nutrițional al produselor noastre, astfel că margarinele tartinabile de nouă generație conțin acum mai puțin de 33% grăsimi saturate și cel puțin 15% acizi grași esențiali  Omega 3 și Omega 6, potrivit recomandărilor organizațiilor de nutriție internaționale.

Zero deșeuri în urma procesului de fabricație

Începând cu anul 2013, fabrica noastră de la Ploiești este una dintre fabricile Unilever care trimite zero deșeuri către groapa de gunoi în urma proceselor de producție, în urma unui proiectcare a vizat reducerea și reciclarea deșeurilor periculoase și nepericuloase.

Deșeurile nepericuloase – deșeuri de ambalaje din plastic, hârtie/carton, lemn, metal și deșeurile menajere –se valorifică, de exemplu, prin reciclare, compostare sau ardere cu recuperare de energie. De asemenea, deșeurile periculoase nu afectează mediul prin depozitare, deoarece sunt valorificate prin reciclare sau producere de energie (ex. producere de combustibil bio).

Evenimentul de anul acesta

Anul acesta, ne dorim ca evenimentul să îi conecteze pe cei care se comporta într-o manieră sustenabilă și să oferim exemple de viziuni legate de un viitor durabil pentru a inspira un stil de viață sustenabil.

Despre Unilever South Central Europe (USCE). Misiunea Unilever este de a crea un viitor mai bun. Îi ajutăm pe oameni să arate bine, să se simtă bine și să ia ce e mai bun din viață, cu branduri și servicii care sunt benefice atât pentru consumatorii noștri.

Unilever, unul dintre cei mai puternici jucători de pe piața bunurilor de larg consum din România, este cunoscut pentru portofoliul său de mărci în care sunt incluse Dero, Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Radox, Rexona, Axe, Clear, Signal, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann’s, Algida, Lipton. Unilever este prezent în România din anul 1995. De atunci a investit aproape 125 milioane euro, fiind unul dintre cei mai importanți investitori din România.

Unilever este reprezentat pe piața românească de către două companii: Unilever South Central Europe – care coordonează din București operațiunile de marketing și vânzări în România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova și Kosovo – și Unilever România, compania care gestionează operațiunile de producție desfășurate pe platforma industrială de la Ploiești.

Pentru mai multe informații despre Unilever și brandurile sale, vizitați www.unilever.com.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează