Raport de mediu Tetra Pak

0

 

Raportul de mediu Tetra Pak®: Ambalajele de carton sunt în topul preferințelor consumatorilor și producătorilor din industria alimentară

Tetra Pak®, lider mondial în soluții de procesare şi ambalare a alimentelor anunță rezultatele celui de-al cincilea sondaj bienual de mediu, care evidențiază o creștere a cererii pentru materiale din surse regenerabile și a certificării de mediu în rândul consumatorilor din întreaga lume. De asemenea, raportul arată că reciclarea rămâne o preocupare fundamentală atât a consumatorilor, cât și a producătorilor din industria alimentară.

Materialele regenerabile au acum unrolmai important

În sondajul din acest an se observă o creştere semnificativă a atitudinii faţă de materialele din surse regenerabile în rândul companiilor producătoare din industria alimentară, determinată de dezvoltarea recentă a noilor tehnologii. Ei au clasificat utilizarea materialelor “verzi”, din surse regenerabile, ca fiind una dintre cele mai importante tendinţe de protejare a mediului care influențează viitorul ambalajelor de băuturi.

Studiu Romania grafic 8

În același timp, consumatorii continuă să considere ambalajele de carton ca fiind cele mai prietenoase cu mediul înconjurător datorită faptului că folosesc hârtia, un material regenerabil; în plus, mai mult de 50% dintre cei chestionaţi cred că utilizarea plasticului produs din materiale regenerabile va contribui la creșterea performanțelor de mediu ale ambalajelor de carton.

Creşte cererea pentru certificarea de mediu

De asemenea, raportul identifică în rândul consumatorilor o creştere a cererii cu privire la informațiile despre mediu. În scopul de a face alegeri informate, 37% din consumatori caută regulat simboluri legate de protecția mediului pe etichetele produselor alimentare. Astăzi, 54% din consumatori au încredere în etichetele ecologice, comparativ cu 37% în 2011. Unul din cinci consumatori din studiu recunosc simbolul organizației Forest Stewardship Council™ (FSC™) și îl asociază cu administrarea responsabilă a pădurilor.

Reciclarea rămâne o necesitate

Colectarea selectivă a ambalajelor pentru reciclare rămâne principala activitate de protecție a mediului în rândul consumatorilor, aşa cum a fost încă din 2005. În plus, atunci când este dezvoltat un produs sau un serviciu, producătorii din industria alimentară consideră prioritar ca acesta să aibă ambalaj reciclabil.

Concluziile raportului din acest an scot în evidență  de ce este important să avem în centrul agendei noastre strategice politici care să reflecte grija față de mediul înconjurător”, a declarat Dennis Jönsson, Preşedinte și CEO Tetra Pak. Ne-am stabilit angajamente ferme pentru a reduce amprenta de mediu în cadrul lanțului de producție și distribuție, pentru a dezvolta produse sustenabile şi pentru a creşte procentajul de reciclare; astfel, facem progrese semnificative în atingerea obiectivelor pe care le-am stabilit pentru noi înșine în fiecare dintre aceste domenii importante.”

 

Informaţii generale cu privire la sondaj

 

Acest sondaj este efectuat la fiecare doi ani începând din 2005. Pentru Raportul de Mediu din 2013 au fost intervievaţi peste 7.000 de consumatori şi mai mult de 200 de jucători din industria alimentară din 13 ţări inclusiv SUA, Brazilia, UK, Franţa, Germania, Belgia, Olanda, Africa de Sud, Turcia, India, Rusia, China şi Japonia. Tetra Pak foloseşte acest studiu pentru a obţine o înţelegere exhaustivă a atitudinilor față de mediul înconjurător şi faţă de ambalaje, care să contribuie la dezvoltarea unei baze solide pentru comunicarea de mediu şi, nu în ultimul rând, la stabilirea direcțiilor pentru viitoarele strategii şi produse. Studiul din acest an a fost realizat în parteneriat cu Firefly Millward Brown.

Puteți accesa raportul complet la secțiunea de presă Tetra Pak.

Informaţii suplimentare despre studii de mediu efectuate în România

În luna mai a acestui an, Tetra Pak România a comandat un studiu de opinie în rândul consumatorilor români care a scos în evidență faptul că nivelul de cunoștințe despre FSC este scăzut, dar semnificativ mai mare decât în anii precendenți; astfel, 14% au văzut simbolul FSC pe ambalajele unor produse în ultimele 6 luni, iar 24% cunosc semnificația mesajelor de pe ambalajelor certificate FSC. După înțelegerea beneficiilor acestui tip de ambalaje, 54% dintre respondenți s-au declarat convinși să cumpere produse cu ambalaj certificat FSC (în mare și foarte mare măsură). 73% dintre cei intervievați știu ce înseamnă ambalaj “reciclabil”, 75% știu ce înseamnă ambalaj “din resurse regenerabile”, în timp ce aproximativ un sfert fac confuzie între acești doi termeni.

Studiul a fost comandat de Tetra Pak în cadrul campaniei “Află despre ambalajele certificate FSC”, care se derulează în parteneriat cu WWF-România în perioada aprilie – decembrie 2013. Cercetarea este reprezentativă pentru populația de 18-59 ani, persoane cu educație medie și superioară, rezidente în mediul urban, consumatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 728 de respondenți, persoane selectate aleator din  panelul de peste 2000 de consumatori ai agenției de cercetare. Culegerea datelor a fost realizată în perioada 10-13 mai 2013. Studiul are o marjă de eroare de +/-3,6%, la un nivel de încredere de 95%.

 

DESPRE TETRA PAK

Logo Tetra PakTetra Pak este liderul mondial în soluţii de procesare, ambalare şi distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienţii şi furnizorii noştri, oferim produse sigure, inovatoare şi în armonie cu protecţia mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerinţele consumatorilor din peste 170 de ţări. Având aproximativ 23000 de angajaţi în peste 85 de ţări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziţiei de lider în industria de profil, pentru crearea unei creşteri profitabile în armonie cu protecţia mediului înconjurător şi cu o bună conduită socială.

Motto-ul nostru, „PROTEJEAZĂ CE E BUN™”, reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sănătoase şi disponibile oriunde. Mai multe informaţii despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro

Tetra Pak și PROTEJEAZĂ CE E BUN sunt mărci care aparțin Tetra Pak Group.

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează