Programul “Google pentru organizații nonprofit” este disponibil și în România

0

Google Romania, împreună cu Asociația TechSoup, anunță lansarea în România a programului „Google pentru organizații nonprofit”. Organizațiile neguvernamentale din România vor avea la dispoziție gratuit instrumente care deschid noi canale de comunicare, îi ajută să fie mai eficienți în managementul de proiecte și îi aduc mai aproape de noi donatori.

google for nonprofit

Programul oferă astfel ONG-urilor instrumentele necesare să-și susțină mai bine cauza:

  • Google Apps pentru organizații nonprofit – o versiune gratuită a pachetului Google Apps dedicată ONG-urilor, care include Gmail pe domeniul propriu al organizației, Google Calendar, Google Drive și Hangouts, cu spațiu de stocare online de 30 GB, care vor ajuta organizația să colaboreze mai bine în echipă;
  • Google AdGrants – pachet de reclamă pe Google AdWords în valoare de până la 10.000 USD lunar, pentru ca ONG-urile să ajungă mai ușor la donatori;
  • YouTube pentru organizații nonprofit – facilități premium de personalizare pe canalul YouTube al organizației, capacitate extinsă de încărcare a materialelor video, astfel încât să spună povestea organizației lor unei audiențe și mai mari;

În plus, pentru organizațiile neguvernamentale Google a creat și materiale educaționale despre utilizarea acestor produse, studii de caz și tutoriale video. Organizațiile neguvernamentale din România  au posibilitatea de a se alătura comunității globale de ONG-uri, să afle lucruri noi și să împărtășească propria experiență cu ceilalți. Organizațiile nonprofit validate își pot activa unul, mai multe sau toate serviciile disponibile în program și pot aplica direct pe pagina “Google pentru organizații nonprofit” pentru România: www.google.com/nonprofits/account/signup/ro

Programul este implementat în România în parteneriat cu Asociația TechSoup România și TechSoup Global, partenerii de validare pentru ONG-urile aplicante. Asociația TechSoup servește în prezent o comunitate de 1265 de ONG-uri cu produse și servicii software, dar și cu traininguri și programe care să crească capacitatea instituțională a organizațiilor.

Radu Moțoc, vicepreședinte executiv Asociația TechSoup: “Angajamentul TechSoup va fi întotdeauna să construim oportunități pentru ca ONG-urile din România să aibă cât mai multe opțiuni de produse și servicii pentru a-și crește capacitatea instituțională de a-și servi cât mai bine cauzele și beneficiarii. Am găsit parteneri cu aceeași viziune și angajament în Google și în colegii din Google România.”

ONG-urile din România care vor să aplice în program trebuie să fie înregistrate în Registrul Național al Asociațiilor și Fundațiilor ca organizație neguvernamentală și să fie validate, conform criteriilor de eligibilitate Google, de către partenerul local TechSoup România. Google are decizia finală în ceea ce privește eligibilitatea ONG-urilor aplicante. Nu sunt eligibile în program organizațiile și instituțiile guvernamentale, spitalele și instituțiile educaționale ca școli și universități. Programul este disponibil în acest moment în 41 de țări la nivel mondial.

Elisabeta Moraru, industry manager Google Romania: “Acest program pune la dispoziția ONG-urilor instrumente care permit identificarea de noi donatori și voluntari, le ajută să lucreze mai eficient și să genereze acțiuni împreună cu societatea civilă. Ne dorim ca organizațiile eligibile să beneficieze de potențialul lor extins în lumea digitală. Obiectivul nostru este să le respectăm munca pentru că este esențială în educarea unei societăți care să creeze modele de comportament responsabil față de viitorul nostru.”

O serie întreagă de ONG-uri din România beneficiază deja de facilitățile acordate prin  programul Google AdGrants lansat anul trecut. În acest fel, proiectele lor au devenit nu doar mai vizibile, ci și mai eficiente: au putut recruta mai ușor noi voluntari, și-au putut organiza mai bine sesiunile de strângere de fonduri sau pur și simplu și-au popularizat activitățile și proiectele.

“MaiMultVerde” este una dintre cele mai mari organizații ecologiste din România, care și-a asumat la înființare, în 2008, construirea unei noi culturi a voluntariatului pentru mediu în România.

Anamaria Bogdan, director de comunicare Asociația MaiMultVerde: “Este reconfortant să știi că poți rula campanii prin AdWords cu ajutorul unui buget zilnic generos. Am reușit astfel să creștem traficul pe www.maimulverde.ro și în secțiunea http://shop.maimultverde.ro. Avem o masă de vizitatori constantă pe site (cu unele vârfuri în preajma acțiunilor de plantare); avem înscrieri constante la www.maimultverde.ro/newsletter (instrumentul prin care ne anunțăm voluntarii despre acțiuni), iar comenzile în shop-ul nostru caritabil și la programul de donații de la http://maimultverde.ro/sustine au crescut ușor.

“Asociația M.A.M.E.” este o organizație nonprofit înființată în anul 2009 cu scopul de a sprijini copiii diagnosticați cu cancer și alte boli grave, precum si copiii care provin din medii defavorizate.

Maria Culescu, președinte fondator Asociația M.A.M.E.: “Programul Google AdWords ne-a ajutat în desfășurarea mai multor campanii, reprezentând un instrument viabil și de impact asupra publicului nostru țintă. Am realizat campanii AdWords pentru promovarea următoarelor campanii și proiecte dezvoltate de Asociația M.A.M.E.: «Fabrica de Împlinit Dorințe a lui Moș Crăciun»,  «Mărțișor de Fapte Bune Vestitor», campania de direcționare a 2% din impozitul pe venit și de direcționare a 20% din impozitul pe profit și proiectele Centrul Steluțelor și Planeta Roz.”

Cu peste 25 de ani de istorie în România, întreaga activitate a organizației “SOS Satele Copiilor România” pune pe primul loc interesul copiilor.

Ana Ene, public relations & communication specialist SOS Satele Copiilor România: Google AdWords reprezintă oportunitatea de a ajunge la utilizatori atunci când ei au nevoie de ceva în mod particular. Acest instrument folosit așa cum trebuie, transformă utilizatori în donatori. E atât de simplu.”

Despre Google Inc.

Google este un lider global in tehnologie, care are ca obiectiv îmbunătățirea modului în care oamenii accesează și utilizează informația. Inovațiile aduse în căutarea online și publicitate au făcut din Google un domeniu de referință pe Internet și una dintre cele mai cunoscute mărci din lume.

Despre TechSoup Romania

Asociația TechSoup România oferă tehnologie accesibilă pentru ONG-uri: acces la produse software profesionale, traininguri online de abilități digitale și creșterea capacității organizației și resurse gratuite de învățare despre tehnologie pentru organizația ta. Află mai multe și înscrie-ți organizația pe www.techsoup.rohttp://www.techsoup.ro/

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează