Programul Cantemir / Lansarea sesiunii de finantare 2010 – 2012!

1

Din 26 februarie a.c. se lansează ediţia 2010 – 2012 a Programului CANTEMIR – program de cofinanţare al Institutului Cultural Român pentru acţiuni şi proiecte culturale desfăşurate în străinătate.

Obiectivele Programului CANTEMIR sunt creşterea vizibilităţii şi accesibilităţii culturii române pe pieţele străine şi încurajarea cooperării culturale la nivel internaţional.

Programul se adresează organizaţiilor din România şi din străinătate, precum şi artiştilor români (numai în cadrul SECŢIUNII FESTIVAL), singuri sau ca parte a unui grup artistic.

Proiectele se pot încadra în trei secţiuni diferite, fiecare dintre acestea având obiective şi priorităţi de finanţare specifice:

SECŢIUNEA I – FESTIVAL/Culture by Request
SECŢIUNEA II – PROMOVARE/Culture to Go
SECŢIUNEA III – COOPERARE/Culture to Share

DOMENII ARTISTICE
Proiectele se pot înscrie într-unul sau mai multe dintre următoarele domenii: literatură, arte vizuale, arhitectură şi design, teatru, muzică, dans, film sau patrimoniu cultural.
BUGETUL TOTAL multianual alocat finanţării acţiunilor şi proiectelor culturale prin Programul CANTEMIR, sesiunea 2010 – 2012, este de 5.532.440 RON/1.286.614 EUR din care:
în 2010 – maximum 3.320.000 RON/772.093 EUR;
în 2011 – maximum 1.569.800 RON/365.070 EUR;
în 2012 – maximum 642.640 RON/149.451 EUR.

PERIOADA DE DESFĂŞURARE A PROIECTELOR
Pentru SECŢIUNILE PROMOVARE şi COOPERARE
Activităţile proiectului pentru care se solicită finanţarea se pot desfăşura astfel:
a) pot începe la 15 iunie 2010 şi se pot finaliza până la 31 decembrie 2010;
b) pot începe la 15 iunie 2010 şi se pot finaliza până la 31 decembrie 2011;
c) pot începe la 15 iunie 2010 şi se pot finaliza până la 15 iunie 2012.

Pentru SECŢIUNEA FESTIVAL
Activităţile proiectului pentru care se solicită finanţarea se pot desfăşura în perioada 26 martie – 31 decembrie 2010.

TERMENE LIMITĂ PENTRU DEPUNEREA PROIECTELOR
Pentru SECŢIUNILE PROMOVARE şi COOPERARE – 26 martie 2010.
Pentru SECŢIUNEA FESTIVAL – cu minimum 30 de zile înainte de data participării la festival, dar nu mai târziu de 15 noiembrie 2010.

Dosarul de aplicaţie poate fi depus la sediul Institutului Cultural Român din Bucureşti, Aleea Alexandru, nr. 38, sector 1, între orele 10:00 – 16:00, sau poate fi transmis prin poştă/curier la adresa menţionată, cu confirmare de primire.

VALOAREA MAXIMĂ A FINANŢĂRII
Pentru Secţiunile PROMOVARE şi COOPERARE
1. 172.000 RON/40.000 EUR per proiect – pentru proiectele care se desfăşoară oricând între 15 iunie 2010 şi 31 decembrie 2010.

2. 344.000 RON/80.000 EUR per proiect – pentru proiectele care se desfăşoară oricând între 15 iunie 2010 şi 31 decembrie 2011.
Valoarea totală a finanţării trebuie eşalonată pe ani bugetari şi nu poate să depăşească suma maximă de 172.000 RON/40.000 EUR (1 RON = 4,3 RON) per an financiar.

3. 516.000 RON/120.000 EUR per proiect – pentru proiectele care se desfăşoară oricând între 15 iunie 2010 şi 15 iunie 2012.
Valoarea totală a finanţării trebuie eşalonată pe ani bugetari şi nu poate să depăşească suma maximă de 172.000 RON/40.000 EUR (1 RON = 4,3 RON) per an financiar.

Pentru Secţiunea FESTIVAL
Valoarea maximă a finanţării care se poate acorda unui proiect este de 25.000 RON. Valoarea finanţării este condiţionată de aprobarea, prin legea bugetului de stat, a bugetului anual al Institutului Cultural Român. Finanţarea nerambursabilă nu se acordă pentru activităţi generatoare de profit.

COFINANŢARE
Finanţarea nerambursabilă se acordă pe principiul cofinanţării cheltuielilor eligibile ale proiectului de către solicitant, din surse proprii sau atrase, în numerar şi/sau în natură, în procent de minimum 10% din valoarea finanţării acordate de ICR.

DATE DE CONTACT
Regulamentele celor trei secţiuni, precum şi documentele aferente acestora pot fi consultate şi descărcate de pe pagina de internet a programului – www.programulcantemir.ro.

Pentru detalii suplimentare ne puteţi contacta la numerele de telefon +40317100639/+40317100618 sau ne puteţi scrie la adresa cantemir@icr.ro.

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Un comentariu

  1. avatar

    Organiser une manifestation scientifique : dépôt d’une demande Date limite : 3 mois avant le début de la manifestation
    L’appui de l’Agence à des manifestations scientifiques est ouvert de façon permanente dans le cadre des appels régionaux permanents, mis en œuvre à l’initiative de chacun des neuf bureaux régionaux de l’AUF.

    Les dossiers de candidatures doivent être déposés auprès du bureau régional dans le ressort géographique duquel se tiendra la manifestation. Ainsi, nous vous invitons à consulter le site du bureau régional concerné. Ce bureau est en effet l’interlocuteur principal au service des institutions scientifiques et universitaires situées dans cette aire géographique.

    La sélection des demandes est effectuée selon une procédure qui prévoit :

    un examen de leur recevabilité et de leur opportunité régionale par le Directeur régional de l’AUF compétent,
    une évaluation scientifique.
    Les résultats des sélections seront portés à la connaissance des demandeurs par les directeurs des bureaux régionaux.

    Répondre à cet appel
    Il est à noter qu’il y a des thématiques prioritaires propres pour chaque région.

    Ces thématiques ne sont pas exclusives et il sera toujours possible d’apporter une aide à un colloque de qualité se situant en dehors de ces thèmes.

Comentează