Premiul European pentru Excelență, la cea mai prestigioasă competiţie europeană de comunicare

0

Campania „De profesie: medic in Romania”  a câștigat Premiul European pentru Excelență, la cea mai prestigioasă competiţie europeană de comunicare

  • Cea mai importantă campanie dedicată problemei exodului personalului medical din țară, “De profesie: medic în România”, a fost premiată la prestigioasa competiție internațională European Excellence Awards
  • Inițiativa, lansată de Consiliul Investitorilor Străini, prin Grupul de Lucru pe Sănătate prezidat de GSK, realizată cu sprijinul Ministerului Sănătății și Colegiului Medicilor și implementată de agenția GMP PR,  a fost considerată cea mai de succes campanie, la nivel european,  în categoria de comunicare a “Asociațiilor

 de profesie medic in ro

Campania “De profesie: medic în România”, lansată de Consiliul Investitorilor Străini (Foreign Investors Council, FIC), prin Grupul de Lucru pe Sănătate, a reușit să obțină recunoașterea, la nivel european, în cadrul galei European Excellence Awards. Evenimentul a avut loc pe 5 decembrie, la Munchen, Germania, în prezența a peste 500 de profesioniști din domeniul comunicării și al relațiilor publice. Competiția premiază cele mai bune campanii de comunicare din Europa ale companiilor, agențiilor și ONG-urilor din diverse industrii, precum tehnologie, energie, transport, telecom, sănătate, cultură sau turism.


Campania “De profesie: medic în România”, inițiată de FIC,  a fost susținută încă de la început de GSK România, Ministerul Sănătății, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, Ministerul Educaţiei, Ambasada Marii Britanii la Bucureşti, fiind implementată cu ajutorul agenției GMP PR. Juriul a apreciat creativitatea campaniei românești, nivelul de inovație, strategia din spatele campaniei și eficiența în privința raportului dintre costuri și publicul atins de mesajele acesteia, în condițiile în care inițiativa a izbutit, în mai puțin de un an, să atingă o serie de cifre impresionante. Astfel, peste 10 milioane de persoane au aflat despre campanie prin intermediul știrilor și reportajelor din presa audio, video, scrisă și online, iar mai bine de 20.000 de profesioniști din rândul personalului medical au fost informați prin contact direct sau parteneriate speciale. Campaniei i-au fost dedicate, până acum 26 de emisiuni de televiziune, iar 15 dintre cei mai importanți bloggeri din România s-au implicat în această inițiativă.

“Sunt extrem de bucuros că această campanie a reușit să pătrundă în sufletele românilor și să fie apreciată chiar şi la nivel european. Avem nevoie, în continuare, de o implicare cât mai mare, fie că vorbim de oameni simpli, de profesioniști din domeniu, autorități sau de marile companii din România. Valorile indicatorilor de sănătate se află încă la un nivel extrem de scăzut comparativ cu celelalte țări europene, iar un factor important e reprezentat de exodul în masă al medicilor români – vedem în fiecare mai mulţi medici care părăsesc România decât cei care ies de pe băncile facultăţii. Cu toții ne dorim ca această țară să prospere, dar pentru acest lucru avem nevoie, în primul rând, de sănătate. Oamenii sănătoși sunt mai activi, mai productivi și au o contribuție mai mare la dezvoltarea economiei”, a declarat Pascal Prigent, președintele Grupului de Lucru pe Sănătate din cadrul Consiliului Investitorilor Străini şi directorul general al GSK România.

La ediția din 2013 a European Excellence Awards au fost înscrise peste 1.500 de campanii din toată Europa, structurate în 60 de categorii. Acestea au fost analizate de un juriu format din peste 30 de specialiști în comunicare de la cele mai mari agenții europene de comunicare, dar şi din directori de comunicare de mari companii sau ONG-uri.

Campania “De profesie: medic in Romaniaa fost lansată la începutul lunii aprilie 2013 sub sloganul ”Toți pentru medici, medici pentru toți”, având drept parteneri media Televizunea Română, Hotnews.ro și România TV. Inițiativa își propune să contribuie la soluționarea uneia dintre cele mai stringente probleme ale sistemului de sănătate din România – exodul personalului medical din țară – care afectează starea de sănătate a românilor pe termen lung și are consecințe severe asupra economiei naționale.

Cu cei peste 14.000 de medici care au părăsit țara din 2007 până în prezent, România are o rată a migrației doctorilor de 9% în timp ce media europeană este de 2,5%, potrivit datelor Colegiului Medicilor din România (CMR). Mai exact, conform Eurostat 2011, numărul de medici români la mia de locuitori este de 2,4, in timp ce media celorlalte țări europene este de 3,4 medici la mia de locuitori.

Nici viitorul nu sună mai bine: studii derulate de FIC şi CMR realizate în 2011 și 2012 arată că 64% dintre studenții uneia dintre cele mai mari universităţi de medicină din România, respectiv 60% dintre medici intenționează să părăsească ţara. Luând în considerare nevoile exprimate de cadrele medicale, campania ”De profesie: medic în România” își propune creșterea numărului de medici în țară la mia de locuitori de la 2,4 la 2,6 până în 2015. Acest obiectiv poate fi atins doar prin implicarea tuturor actorilor importanți din sistem.  De aceea, FIC, prin Grupul de Lucru pentru Sănătate, propune crearea unei coaliții între mediul de afaceri și autorități pentru a genera un set de acțiuni care să contribuie la reducerea migrației medicilor și care să susțină reformarea sistemului de management al resurselor umane din sistemul de sănătate.

Sub umbrela campaniei ”De profesie: medic în România” sunt  derulate proiecte care răspund nevoilor medicilor din România și contribuie la atingerea obiectivului de stopare a exodului medical și, totodată, de atragere a medicilor în România. Primul proiect lansat în cadrul campaniei aparține GSK România și are ca obiectiv creșterea reputației medicilor, pornind de la nevoia acestora de a fi recunoscuți și respectați ca profesioniști.

–          Televiziunea Națională a difuzat, în ultimele șase luni, 12 emisiuni cu povești de succes ale medicilor din România, care au refuzat să plece și s-au dedicat, cu pasiune, profesiei aici, în țara lor, reușind să schimbe ceva în sistemul medical românesc. Emisiunile au fost urmate de 12 dezbateri pe marginea acestor subiecte, în care reputația și respectul față de medici au fost principale direcții de discuție.

–          Hotnews.ro a prezentat 18 reportaje multimedia despre doctori, în marea lor majoritate tineri, care luptă cu și pentru sistemul medical, în ciuda greutăților inerente și a salarilor mici. Campania a înregistrat peste 3,6 milioane de afișări, fiind considerată principalul proiect editorial al Hotnews.ro pe 2013 din punct de vedere al angajamentului și impactului asupra cititorilor.

–          Romania TV a difuzat 10 reportaje impresionante despre viața și încercările prin care trec medici din diverse colțuri ale țării, în lupta lor de a-și construi o carieră aici, în România.

De atlfel, FIC plănuieşte pentru 2014 o serie de cursuri si workshop-uri dedicate medicilor (pe teme precum:  comunicare medic-pacient, leadership etc.) şi scheme de finanţare a proiectelor demarate de medici.

Campania „De profesie: medic în România” (www.deprofesiemedic.ro) este o inițiativă a Consiliului Investitotilor Străini (FIC), prin Grupul de Lucru pe Sănătate, sustinută de Ministerul Sănătății. Lansată sub sloganul ”Medici pentru toți! Toți pentru medici.”, campania are ca obiectiv creșterea numărului de medici la 1.000 de locuitori de la 2,4 la 2,6 până în 2015, prin stoparea exodului și atragerea doctorilor în România. Parteneri ai inițiativei sunt Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Ministerul Educației Naționale, Ambasada Marii Britanii la București, Colegiul Medicilor din România, Coaliția Asociațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice si Societatea Studenților la Medicină în București.

Consiliul Investitorilor Străini – FIC este asociația celor mai importanți investitori străini din România. FIC a fost înființat în 1997, când şi-a început activitatea cu 25 de companii membre. În prezent numără 119 de companii multinaţionale membre ale căror investiții cumulate reprezintă aproape două treimi din totalul investițiilor străine directe realizate până în prezent în România din 1990. Obiectivul principal al FIC este promovarea creşterii economice sustenabile prin îmbunătăţirea climatului investiţional în România. Companiile membre FIC consideră că la baza creşterii economice stă dialogul între factorii de decizie şi investitori care poate să asigure transparenţa şi predictibilitatea, dezvoltarea mecanismelor pieţei libere şi facilitarea integrării economiei românesti în piaţa europeană.

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează