Poziţie de lider în ierarhia dezvoltării durabile

0

Henkel, pentru a cincea oară consecutiv, în clasamentul Dow Jones Sustainability Index

Reconfirmarea poziţiei de lider a companiei Henkel în ierarhia dezvoltării durabile

Düsseldorf – Pentru a cincea oară consecutiv, compania Henkel a fost declarată lider în domeniul dezvoltării durabile în clasamentul Dow Jones Sustainability Index, la categoria „Nondurable Household Products”. În plus, Henkel este singura companie din sectorul său inclusă atât în clasamentul global – Dow Jones Sustainability World Index (DJSI World), cât şi în cel european – Dow Jones Sustainability Europe Index (DJSI Europe). Aceste clasamente au ca scop inventarierea corporaţiilor care îşi derulează activitatea respectând principiile dezvoltării durabile.

Rezultatele evaluării dezvoltării durabile în anul 2011 realizate de către Dow Jones şi de către agenţia elveţiană Sustainable Asset Management (SAM) au fost anunţate în prima parte a zilei de azi. Evaluarea se bazează pe o analiză cuprinzătoare a performanţei economice, de mediu şi sociale, urmărind aspecte precum guvernarea corporatistă, managementul riscului, branding, temperarea schimbărilor climatice, standarde pentru lanţul de distribuţie şi practicile de muncă. Doar 10% dintre cele mai mari corporaţii ale lumii sunt eligibile pentru a fi incluse în DJSI World.

 

Angajamentul nostru de a fi lideri în domeniul dezvoltării sustenabile este una dintre valorile noastre de bază”, a declarat Kasper Rorsted, CEO Henkel. „De asemenea, ne definim leadershipul în funcţie de felul în care stakeholderii ne percep eforturile, aşadar, este important să primim feedback, ca să aflăm dacă ne ridicăm la înălţimea acestui angajament. Suntem încântaţi că performanţa noastră în domeniul dezvoltării durabile a fost încă o dată confirmată de către acest raport deosebit de important.”

Păstrarea unui echilibru între obiectivele de natură economică, protecţia mediului şi responsabilitatea socială a reprezentat întotdeauna o parte esenţială a culturii companiei Henkel. Preocuparea Henkel pentru dezvoltare durabilă este una pe termen lung, dar şi de natură antrepenorială, vizând întregul lanţ de activităţi.

Eforturile companiei în cauza dezvoltării sustenabile, pe parcursul mai multor ani, au fost recunoscute în mod repetat de către numeroase agenţii de ranking naţionale şi internaţionale. Astfel, pentru al zecelea an consecutiv, compania Henkel a fost inclusă în indexul internaţional FTSE4Food, dar şi în Ethibel PIONEER şi Ethibel EXCELLENCE Investment Register. Apoi, compania a fost inclusă pentru a doua oară în Tomorrow’s Value Rating 2011, o evaluare anuală a practicilor de dezvoltare sustenabilă ale corporaţiilor iar la ultimul Forum Economic Mondial, care a avut loc în Davos, Henkel s-a clasat pe locul 61 în clasamentul Celor mai sustenabile 100 de corporaţii din lume. De asemenea, compania a fost inclusă în lista Institutului Etisphere – Cele mai etice companii din lume – pentru al patrulea an consecutiv.

Mai multe informaţii despre dezvoltarea sustenabilă şi responsabilitatea socială sunt disponibile pe site-ul Henkel: www.henkel.com/sustainability

Alte materiale sunt disponibile la http://www.henkel.com/press

Henkel operează la nivel global cu mărci şi tehnologii grupate în trei divizii: Detergenţi & Produse pentru îngrijirea locuinţei, Produse Cosmetice/de toaletă şi Adezivi Tehnologii. Companie fondată în 1876, Henkel deţine pozitii fruntaşe atât pe pieţele destinate consumatorilor finali cât si pe cele adresate clienţilor industriali cu mărci de top, precum Persil, Schwarzkopf şi Loctite. Henkel are cca 48,000 de angajaţi la nivel global şi a raportat în anul fiscal 2010 venituri de 15,092 miliarde EUR şi un profit operaţional ajustat de 1,862 miliarde EUR. Acţiunile preferenţiale Henkel sunt listate la bursa germană DAX, compania fiind prezentă şi în clasamentul Fortune Global 500.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează