O lună de Civic Alert: peste 16,000 de utilizatori și peste 3,200 de alerte civice raportate din toată România; primele cazuri rezolvate.

0

Românii raportează mai ales probleme legate de trafic auto și semne de circulație, străzi și iluminat, gunoaie sau construcții, dar sunt prompți și când vine vorba de exploatări, deversări și despăduriri ilegale sau braconaj.

Au fost semnalate alerte în 267 de orașe și localități, cel mai adesea în orașele mari, dar peste 8% din totalul sesizărilor provin din rural.

2015.12.14_Deseuri_abandonate

Primul caz rezolvat a fost în Iași, de unde Primăria Municipiului a comunicat că iluminatul public a fost reluat pe strada Gavriil Musicescu, după remedierea unei defecțiuni sesizate de un utilizator Civic Alert. Există sesizări soluționate și în alte localități, unele dintre ele confirmate chiar de către utilizatorii care le-au inițiat.

Cele mai frecvente sesizări fac referire la gropi, deșeuri și vehicule abandonate, trotuare deteriorate, străzi sau spații verzi murdare sau neîngrijite, construcții periculoase sau abuzive, indicatoare de circulație și semafoare lipsă sau defecte și coșuri de gunoi lipsă.

Majoritatea utilizatorilor Civic Alert au telefoane cu sistem de operare Android (63,3%), urmați de iOS (36,6%).

Adrian Stănescu, fondator Civic Alert: “Am pornit de la premisa că autoritățile abilitate să rezolve problemele cetățenilor nu știu întotdeauna despre existența lor. Civic Alert a apărut după ce timp de două luni mi-am promis zilnic că voi sesiza primăria despre semaforul lipsă de lângă parcul unde îmi plimb copiii. Puțini avem timp să facem cereri scrise și să le depunem personal. Dar putem face o poză cu telefonul mobil.”

Civic Alert este aplicația de mobil gratuită care sesizează autoritățile administrative despre problemele pe care cetățenii le semnalează în spațiul public prin trei pași simpli: fotografiere, geolocalizare pentru a înregistra adresa și selectarea categoriei în care se incadrează  problema semnalată.

Raportarea si gestionarea relației cu autoritățile se face mai departe prin intermediul Call Centerului, unde alertele sunt verificate și sunt redactate și transmise sesizări oficiale către autoritatea competenta in cel mai scurt timp și apoi urmărite etapele de parcurs.

Gestionarea sesizărilor se face prin intermediul celor mai moderne si puternice soluții software din acest moment, iar procesele sunt gestionate la cele mai actuale standarde profesionale.

2015.12.14_Loc de joaca deteriorat

Autoritățile primesc astfel, gratuit, informații în timp real despre problemele de rezolvat din teren. O serie de instituții publice din diverse localități și-au manifestat deja entuziasmul pentru acest instrument de comunicare care facilitează o conectare mai bună cu cetățenii și o eficiență mai mare în soluționarea problemelor cu care aceștia se confruntă în spațiul public.

2015.12.14_Constructie abandonata

Aplicația Civic Alert a fost lansată în variantă Beta pe 16 noiembrie 2015 și este în dezvoltare și optimizare.

Civic Alert nu are culoare politică și nu este afiliată niciunei instituții publice. Este o inițiativă civică, apărută din dorință de a trăi într-un spațiu mai civilizat.

https://www.facebook.com/civicalert/

www.civicalert.ro

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează