Noul proces Tetra Pak de pasteurizare a sucurilor reduce cu 20% consumul de energie

0

Tetra Pak®, lider mondial în soluții de procesare și ambalare a alimentelor, a anunțat introducerea a unui nou proces de pasteurizare care reduce cu până la 20% consumul de energie, oferind astfel beneficii de cost și mediu companiilor producătoare de sucuri.

Christer1
Noul proces conceput pentru sucurile foarte acide, îmbunătățește eficiența prin reducerea temperaturii la cel de-al doilea proces de pasteurizare de la 95°C la 80°C, fără a compromite calitatea sucului produs.
Astfel, procesul de pasteurizare se efectuează în două etape. Prima etapă, derulată de obicei imediat după obținerea sucului, dezactivează enzimele și distruge microorganismele. Înainte de umplerea ambalajului, are loc o altă pasteurizare pentru distrugerea microorganismelor dezvoltate în timpul depozitării vrac. Acest al doilea proces se derulează, de obicei, la temperatura de 95°C timp de 15 secunde. Noua tehnologie introdusă de Tetra Pak permite reducerea temperaturii în timpul celei de-a doua etape de pasteurizare la 80ºC pentru sucurile cu un pH egal sau mai mic de 4,2.

Micael Simonsson, Directorul Centrului de Expertiză Tetra Pak a declarat: “Suntem încântați de această inovație deoarece reduce consumul de energie și vine, astfel, în sprijinul clienților noștri de a-și îmbunătăți performanțele pe o piață din ce în ce mai competitivă. În același timp, testele aprofundate au demonstrat că noul proces nu are niciun impact asupra calității sucului produs, în ceea ce privește gustul, valoarea nutritivă, condițiile de păstrare și aspect.”
Acest nou proces de pasteurizare al companiei Tetra Pak este în curs de obținere a două patente internaționale (PCT/EP2013/074496 și PCT/EP2013/074473).

DESPRE TETRA PAK
Logo Tetra PakTetra Pak este liderul mondial în soluţii de procesare, ambalare şi distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienţii şi furnizorii noştri, oferim produse sigure, inovatoare şi în armonie cu protecţia mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerinţele consumatorilor din peste 170 de ţări. Având aproximativ 23000 de angajaţi în peste 85 de ţări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziţiei de lider în industria de profil, pentru crearea unei creşteri profitabile în armonie cu protecţia mediului înconjurător şi cu o bună conduită socială.

Motto-ul nostru „PROTEJEAZĂ CE E BUN™” reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sănătoase şi disponibile oriunde. Mai multe informaţii despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro

Tetra Pak și „PROTEJEAZĂ CE E BUN™” sunt mărci care aparțin Grupului Tetra Pak.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează