Mastercard şi Programul Alimentar Mondial oferă 100 de milioane de porții de mâncare pentru copii

0

Prin acest proiect, Mastercard și PAM își extind colaborarea pentru eradicarea foametei şi a sărăciei

Hamburg – 6 iulie, 2017 – Cu ocazia Global Citizen Festival 2017, Mastercard şi Programul Alimentar Mondial al Naţiunilor Unite (PAM) au anunţat un nou parteneriat pentru a eradica foametea şi sărăcia. Prin alăturarea expertizei Mastercard în tehnologie şi inovaţie digitală, pe de o parte, şi a eforturilor PAM de a oferi asistenţă alimentară vitală, pe de altă parte, a luat naştere proiectul global „100 Million Meals” – destinat colectării de fonduri pentru a asigura 100 de milioane de porţii de mâncare pentru copiii aflaţi în nevoie în întreaga lume.

Philippines, Maguindanao, 17 February 2015 Sapalan Elementary school, Datu Odin Sinsuat. In partnership with the Department of Social Welfare and Development (DSWD) and local government units, the World Food Programme (WFP) supports the rebuilding of lives of the returning communities and implements different programmes to ensure that poor, vulnerable and displaced Filipinos in the conflict-affected areas of Central Maguindanao and disaster-affected communities in the Philippines receive adequate access to food and nutrition during the critical transition period from relief to recovery. WFP provides hot and nutritious meals for over 100,000 school children in over 350 schools in remote, conflict-affected areas of Central Maguindanao. Teachers and parents, with the support of WFP, prepare daily school meals which allow children to focus on their studies instead of their stomachs. In the Photo: Shealamea Usman, Sahara Kasim and Rukisa Dampal during their lunch at school. Photo: WFP/Jacob Maentz

Philippines, Maguindanao, 17 February 2015
Sapalan Elementary school, Datu Odin Sinsuat.
In partnership with the Department of Social Welfare and Development (DSWD) and local government units, the World Food Programme (WFP) supports the rebuilding of lives of the returning communities and implements different programmes to ensure that poor, vulnerable and displaced Filipinos in the conflict-affected areas of Central Maguindanao and disaster-affected communities in the Philippines receive adequate access to food and nutrition during the critical transition period from relief to recovery.
WFP provides hot and nutritious meals for over 100,000 school children in over 350 schools in remote, conflict-affected areas of Central Maguindanao. Teachers and parents, with the support of WFP, prepare daily school meals which allow children to focus on their studies instead of their stomachs.
In the Photo: Shealamea Usman, Sahara Kasim and Rukisa Dampal during their lunch at school.
Photo: WFP/Jacob Maentz

Asumându-şi misiunea de a crea o lume care să depăşească dependenţa de numerar şi provocările legate de foamete, noua iniţiativă reprezintă primul angajament la nivel global al Mastercard care se concentrează asupra eradicării foametei şi vine în sprijinul a trei dintre Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU: Zero Foamete, Educaţie de Calitate şi Egalitate de Gen. Mastercard şi PAM şi-au propus să ofere cât mai multe porţii de mâncare de-a lungul următoarelor 12 luni.

Mastercard şi PAM au desfăşurat deja programe inovatoare pentru combaterea foametei şi a sărăciei. Initiţativa 100 Million Meals îşi propune să satisfacă nevoile unora dintre cei mai lipsiţi şi marginalizaţi cetăţeni ai planetei,” a declarat Ann Cairns, President, International Markets, Mastercard. „Prin îmbinarea expertizei Mastercard în tehnologie şi sisteme de plată cu munca PAM în oferirea de asistenţă alimentară pe plan mondial, putem valorifica inovaţia, pentru a ne asigura că fiecare, pretutindeni, este inclus. Până acum, călătoria noastră ne-a ajutat să oferim 17 milioane de porţii de mâncare, dar astăzi ne intensificăm eforturile cu acest nou obiectiv ambiţios, menit să atragă cât mai multe oportunităţi”.

Directorul Executiv al PAM, David Beasley, a declarat că: „Eforturile Mastercard în direcţia eradicării foametei reprezintă o sursă de inspiraţie pentru modul în care sectorul privat poate să joace un rol important în atingerea binelui în plan social”. „Angajamentul lor pentru a aduce 100 de milioane de porţii de mâncare în şcoli este următoarea fază a unei călătorii fructuoase alături de PAM pentru a atinge obiectivul Zero Foamete. Această contribuţie la salvarea unor vieţi, la schimbarea vieţilor şi la hrănirea viselor copiilor este, într-adevăr, nepreţuită”, a adăugat el.

Iniţiativa îşi propune obţinerea unui sprijin echivalent cu 100 de milioane de porţii de mâncare şi vine să extindă colaborarea existentă cu PAM, axându-se pe două domenii clare: valorificarea expertizei şi campanii de donaţii.

Valorificarea expertizei

  • Hrană digitală: În comunităţile unde pieţele de alimente sunt stabile, dar oamenii sunt vulnerabili, având nevoie de asistenţă alimentară, PAM foloseşte tot mai mult banii cash şi voucherele valorice în loc de distribuirea tradiţională de alimente, ca soluţii care economisesc timp şi susţin economiile locale.

În 2012, Mastercard a ajutat PAM, în premieră, să pună bazele unui sistem de distribuire a unor carduri pre-plătite pentru refugiaţii sirieni din Liban şi Iordania. De atunci încoace, 2,2 milioane de refugiaţi sirieni au folosit aceste carduri pentru a-şi cumpăra alimente din magazine locale, bucurându-se de posibilitatea de a alege hrana pentru familiile lor.

  • Costuri avantajoase pentru mâncarea din şcoli: În 2016, 18 angajaţi Mastercard au preluat misiuni temporare în birourile PAM din diverse ţări. Expertiza lor analitică a îmbunătăţit cercetările care au relevat că fiecare dolar investit într-o masă oferită la şcoală aduce un randament economic de $6 sub forma sănătăţii îmbunătăţite şi a performanţei şcolarilor.

Campanii de donaţii

  • În centrul campaniilor de donaţii se regăseşte platforma Priceless Causes a Mastercard, care facilitează contribuţiile către PAM sub forma unor micro-donaţii prin card. Acest parteneriat pune în valoare mecanismele de plată ale Mastercard pentru a susţine cauze umanitare şi oferă o oportunitate de implicare a reţelei de parteneri ai companiei, inclusiv consumatorii.

Prin includerea gestului de a oferi în viaţa de zi cu zi, Mastercard şi partenerii săi au ajutat la colectarea fondurilor necesare pentru a asigura 17 milioane de porţii de mâncare, oferite în şcoli pentru copii din întreaga lume. Peste 70 de campanii de marketing legate de cauzele susţinute de PAM, desfăşurate în 17 ţări din Europa, le-au oferit posesorilor de carduri posibilitatea de a-şi combina eforturile şi de a face o diferenţă prin fiecare tranzacţie. În 2017, parteneriatul îşi propune să extindă la nivel global bunele practici din Europa.

Campanii europene de succes

  • Europa Centrală şi de Est (11 campanii naţionale): În cadrul celei mai ample campanii desfăşurate în cadrul parteneriatului din 2015, Mastercard a făcut donații pentru fiecare folosire a unui card în 11 ţări. Până în prezent, 7,5 milioane de porţii de mâncare au fost oferite în şcoli din Rwanda.

  • UK: În prima asemenea campanie din UK, Mastercard şi Virgin Money au ajutat la colectarea de fonduri echivalente cu 250.000 de porţii de mâncare pentru copiii din Mali.

  • Belgia: În 2016, Mastercard a donat 775.000 de porţii de mâncare în cadrul campaniei Cross Border, desfăşurată alături de Buyway Personal Finance.

  • Restaurantele şi supermarketurile din Germania au colectat 336.000 de euro în lunile mai şi iunie 2013, prin donarea unei porţii de mâncare pentru fiecare tranzacţie şi fiecare „Like” pe Facebook.

#

Despre Mastercard

Mastercard, www.mastercard.com, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Operăm cea mai rapidă rețea de procesare a plăților din lume, oferind un liant între consumatori, instituții financiare, comercianți, autorități și companii din peste 210 țări și teritorii. Produsele și soluțiile Mastercard fac activitățile zilnice de comerț – cum ar fi cumpărăturile, călătoriile, derularea unei afaceri sau managementul finanțelor – mai simple, mai sigure și mai eficiente pentru toată lumea.

Despre PAM

PAM este cea mai mare agenție umanitară la nivel mondial care luptă împotriva foametei, oferind asistență alimentară în cazuri de urgență și colaborând cu comunitățile locale pentru a îmbunătăți nivelul de nutriție. În fiecare an, PAM ajută 80 de milioane de oameni din aproximativ 80 de țări.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează