Lansează, în premieră în România un produs în ambalaj de carton provenind din păduri administrate responsabil

0

Tetra Pak®și Danone România lansează, în premieră în România, Activia în ambalaj de carton provenind din păduri administrate responsabil (certificate FSC®)

 Consecvente cu politica lor de a proteja mediul înconjurător și de a promova o atitudine responsabilă față de resursele naturale, Tetra Pak® și Danone România lansează primul produs lactat proaspăt ambalat în România în ambalaj de carton provenind din păduri administrate responsabil (certificate FSC®).

Organizația FSC (Forest Stewardship Council®) se ocupă de promovarea administrării responsabile a pădurilor din punct de vedere ecologic, social și economic, pentru a conserva biodiversitatea, productivitatea pădurilor și procesele ecologice.  Astfel, se pune accentul și pe beneficiile sociale ale administrării forestiere pentru ca societatea și comunitatea să se bucure de beneficii pe termen mediu și lung, iar activitatea economică să fie suficient de profitabilă fără a genera profit în detrimentul resursei forestiere, ecosistemului sau afectând comunitatea. Prezența acestui simbol pe ambalaje reprezintă garanția că fibra lemnoasă folosită pentru ambalaje provine din păduri administrate responsabil și surse controlate, care sunt regenerate prin plantări sau în mod natural. La nivel global, suprafață forestieră totală certificată FSC este de 180,5 milioane de hectare, în 79 de țări. În România, suprafață forestieră totală certificată FSC este de 2.386.535 hectare, reprezentând cca 37% din suprafața forestieră a României (6,37 milioane de hectare).

„Suntem convinși că în următoarea perioadă vom vedea și alte companii care vor alege să ambaleze produse realizate local în ambalajele certificate FSC, cu atât mai mult cu cât politica noastră globală este să ne asumăm integral acest cost suplimentar al ambalajului certificat FSC (un ambalaj premium), fără a-l transfera clienților noștri. În plus, acest tip de ambalaje oferă beneficii de necontestat mărcilor care îl folosesc și demonstrează angajament pe termen lung față de politicile de responsabilitate socială; el devine un diferențiator pozitiv al produsului la raft, motivând consumatorii să îl aleagă în schimbul unui produs concurent în ambalaj necertificat”,declară Cristina Dumitru, Communications Manager Tetra Pak South Eastern Europe.

„Ne bucurăm să fim primii parteneri ai Tetra Pak în România care au ales ambalajul certificat FSC pentru Activia, cel mai vândut iaurt din România. Această decizie a fost un pas firesc, în acord cu politica noastră de responsabilitate socială și de protecție a mediului, deoarece promovăm atât alimentația echilibrată, cât și comportamentul responsabil față de mediu. Ne bucurăm să oferim acum consumatorilor Activia de băut în ambalaj certificat FSC, dându-le posibilitatea de a beneficia, în același timp, de un produs de calitate și de a contribui activ la protejarea pădurilor”, declară Cristina Popescu, Corporate Communications Manager, Danone South Eastern Europe Danone.

Din studiul de opinie comandat de Tetra Pak despre FSC (Forest Stewardship Council®) și ambalajele de lapte, lactate și suc cu certificare FSC (mai 2013) a reieșit că 1 din 2 consumatori români ar alege ambalajele de carton provenind din păduri administrate responsabil (certificate FSC). Tetra Pak și Danone vin astfel în întâmpinarea consumatorilor responsabili, oferindu-le acum iaurtul de băut Activia în ambalaj de carton provenind din păduri certificate FSC.

Din 2001 plantăm copaci și nu numai. Cum ne place nouă, la Tășuleasa Social, să spunem, plantăm idei, plantăm semințe pentru un viitor mai bun și mai responsabil. Prin proiectele noastre de educație ecologică vrem să schimbăm mentalități și să le arătăm celor din jur că putem si că trebuie, cu toții, sa facem o diferență. Mă bucur să văd că pe măsură ce trece timpul suntem din ce în ce mai mulți pe acest drum, persoane fizice și companii. Mă bucur să văd că a crescut și în România interesul companiilor pentru păduri și modalitățile prin care își reduc amprenta de mediu și protejează resursele naturale. Noi credem că fiecare dintre noi poate contribui la schimbare, indiferent de vârstă, statut social sau indiferent de localitatea unde trăiește. Grija față de mediu are mai multe aspecte și poate începe cu plantarea unui copac, curățenie în parc, colectare selectivă sau alegerea unor ambalaje prietenoase cu mediul, declară Alin Uhlmann-Useriu, Președintele Asociației Tășuleasa Social.

„Îmi face plăcere să fiu implicată în acest proiect, deoarece consider că reînnodarea relației cu natura poate contribui la regăsirea unui echilibru de care avem atât de mare nevoie pentru a avea acea stare de bine la care aspirăm. În vârtejul vieții contemporane, suntem cu toții prinși în problemele de zi cu zi, astfel încât reîntoarcerea la bucuriile simple, la ceea ce este autentic, ne ajută foarte mult și ne oferă o altă perspectivă asupra vieții, o perspectivă detașată de angoasele cotidiene și de presiunile zilnice. Este important să iubim natura, s-o respectăm, s-o protejăm, căci astfel ne respectăm și ne protejăm pe noi înșine. Este nevoie de pași mici și siguri pentru a restabili echilibrul cu natura și a descoperi surse de fericire poate deja uitate; iar alegerea unui ambalaj prietenos cu mediul, precum cel certficat FSC este unul din acești posibili pași”, spune Bogdana Bursuc, psiholog clinician Mind Institute.

Eforturile Tetra Pak de promovare a beneficiilor ambalajelor certificate FSC și a deciziei responsabile de consum fac parte din strategia globală de comunicare despre mediu și resurse regenerabile. Strategia 2020 adoptată de companie la nivel global, în 2011, include trei piloni principali: reciclarea, dezvoltarea de produse sustenabile (inclusiv certificarea FSC) și reducerea amprentei de carbon. Creșterea nivelului de cunoaștere despre FSC și a preferinței către ambalajele certificate FSC sunt parte din pilonul Dezvoltarea de produse sustenabile, adică ambalaje din resurse 100% regenerabile până în 2020.Tetra Top, ambalajul iaurtului de băut Activia, devine astfel primul ambalaj al companiei Tetra Pak cu certificare FSC ales de un producător de alimente din România.

vizual Activia in ambalaj certificat FSC

DESPRE TETRA PAK

Tetra Pak este liderul mondial în soluţii de procesare, ambalare şi distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienţii şi furnizorii noştri, oferim produse sigure, inovatoare şi în armonie cu protecţia mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerinţele consumatorilor din peste 170 de ţări. Având aproximativ 23000 de angajaţi în peste 85 de ţări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziţiei de lider în industria de profil, pentru crearea unei creşteri profitabile în armonie cu protecţia mediului înconjurător şi cu o bună conduită socială.

Motto-ul nostru, „PROTEJEAZĂ CE E BUN™”, reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sănătoase şi disponibile oriunde. Mai multe informaţii despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro

DESPRE DANONE

Compania DANONE PDPA România face parte din Grupul DANONE, prezent în 120 de ţări, unul dintre liderii mondiali din industria alimentară, deţinând locul 1 în lume în fabricaţia de produse lactate proaspete şi locul 2 în lume în domeniul apelor minerale îmbuteliate şi al alimentaţiei pentru bebeluşi. Grupul DANONE a înregistrat în 2012 vânzări de peste 20 miliarde EURO. DANONE România este lider de piaţă în categoria produselor lactate proaspete, înregistrând în anul 2012 o cifră de afaceri de 506 milioane RON. Compania are în portofoliu peste 80 de referinţe de produs, produse în majoritate în fabrica din Bucureşti, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români.

Pentru a afla mai multe despre noi vă invităm să accesaţi www.danone.ro

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează