Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Între fragil și antifragil. Self-management și self-care pentru manageri

0
Asociația „Ține de Noi” împreună cu Fundația Hanns Seidel România și Organizația Umanitară CONCORDIA, prin departamentul său de formare CONCORDIA Academia, vă adresează invitația de a participa la webinarul „Între fragil și antifragil – strategii de self-management și self-care pentru manageri”. Parte a unei noi serii de webinarii denumită #OameniInTranzitie și dedicată profesioniștilor din domeniul social, întâlnirea propune o discuție sinceră cu și despre manageri în vremuri de criză și post-criză.
Detalii și înscrieri aici.
Conținutul evenimentului
Criza COVID-19 nu este doar o criză legată de sănătate, ci are deja un impact determinant asupra vieții multor persoane vulnerabile (care trăiesc în mod precar în comunități sărace, care și-au pierdut locul de muncă, copii și familii care se confruntă cu malnutriție, violență domestică și acces redus la educația online). În timp ce guvernele se luptă să organizeze sistemele de sănătate și să limiteze rata infecțiilor, organizații publice și private trebuie să sprijine aceste persoane vulnerabile cu ajutoare de urgență, dar și să le asigure suportul social și psihologic de care au nevoie.

Acesta este motivul pentru care considerăm că, în acest moment, este esențial să oferim profesioniștilor din domeniul social un loc în care aceștia se pot simți considerați, ascultați și susținuți, pentru a-i ajuta să aibă grijă  de ceilalți. În această perioadă, managerii sociali sunt preocupați să asigure funcționalitatea serviciilor, siguranța beneficiarilor, bunăstarea echipelor cu care lucrează. Suntem în plin proces de redefinire a ce va însemna noua „normalitate”, iar întrebarea este cu atât mai actuală în cazul managerilor. Aceștia își pun acum mai mult decât oricând problema finanțării serviciilor sociale în contextul în care prioritatea o reprezintă susținerea eforturilor de combatere a pandemiei.

Uneori, ei simt că toate aceste responsabilități devin o povară pe umerii lor și totul depinde de ei. Acest webinar este dedicat celor care și-au spus recent:

  • „Astăzi sunt prea ocupat să găsesc o jumătate de oră pentru mine”
  • „În această perioadă este foarte dificil pentru mine să spun „nu” oamenilor, pentru că știu cu ce se confruntă”
  • „Trebuie să găsesc energie pentru a rezolva această problemă și mă voi odihni după aceea”

Întâlnirea va fi un dialog despre echilibru și îngrijire de sine, fragilitate și forță în viața de zi cu zi, dar și în perioadele de criză din viața managerilor.

Cui se adresează evenimentul
Sunt invitate să participe persoane din top și middle managementul organizațiilor din domeniul social, publice sau private, întreprinderi de economie socială – directori, responsabili de departamente, coordonatori de proiecte și echipe etc.

Gazdele evenimentului

Întâlnirea va fi susținută de Silvia Mișu, trainer, coach și consultant. Silvia este activă în sectoarele de training şi consultanţă de mai bine de 15 ani în următoarele domenii: training pentru traineri, management organizaţional, leadership, comunicare, dinamici de echipă, dezvoltarea propunerilor de proiect, finanţări europene, managementul ciclului de viaţă al proiectelor, planificare strategică pentru ONG-uri, administraţia publică şi sectorul de business. În cadrul CONCORDIA Academia, Silvia este trainer în cadrul programului de management social (la dezvoltarea căruia a contribuit în mod determinant) și coach.
Moderarea întâlnirii va fi asigurată de Bianca Buzetto – responsabil în cadrul CONCORDIA Academia pentru programul de formare în management social. Cu o experiență în domeniul social de aproape 20 de ani (în special pe zona de dezvoltare și formare), Bianca crede cu tărie în munca în echipă şi vrea să contribuie la creșterea capacităţii organizaţiilor prin dezvoltarea resurselor umane. De aceea, s-a adăugat în urmă cu un an echipei de formatori și coach ai CONCORDIA Academia.
Modalitatea de înscriere
Întâlnirea va fi organizată online prin intermediul platformei Zoom, iar participarea este gratuită. Webinarul va fi înregistrat. Estimăm o participare medie de circa 60 de profesioniști din domeniul social, dar având în vedere limitările tehnice, vă invităm să vă înregistrați din timp, completând acest chestionar.Următoarele evenimente din seria #OameniInTranzitie
12 iunie 2020, interval 14:00-16:00, online
Andreea Hiriza, psiholog – Viața profesională vs viața personală
Faptul că lucrăm „de acasă” face ca separarea vieții personale de cea profesională  să fie mult mai dificilă decât până acum. De multe ori acest lucru presupune și găsirea unui echilibru între timpul de lucru și cel personal. Vă invităm să găsim împreună modalități prin care să reducem dificultățile și să accentuăm avantajele acestei situații.18 iunie 2020, interval 15:00-17:00, online
Carmen Andreșoi, manager/asistent social – Serviciile sociale între dezechilibru și reinventare
Pentru  multe ONG-uri criza generată de COVID-19 a dus la șomaj tehnic, întreruperea/încetarea activității. În contextul în care numărul de persoane vulnerabile este în creștere, iar nevoia de servicii sociale ia amploare, cum vor arăta serviciile sociale în 2021?

Organizatorii
Asociația „Ține de Noi” este o organizație nouă care își propune să creeze comunități active în domeniul politicilor publice economice, educaționale și în domeniul energiei și constituirea unui spațiu de dezbatere în societate legat de problemele guvernării României. Obiectivul principal este de a crea în jurul acestei organizații un adevarat laborator de idei orientate spre societate și un nucleu pentru politici publice viitoare. Promovăm valorile democratice și euro – atlantice ca o șansă pentru modernizarea României.

Organizația Umanitară CONCORDIA este o organizație independentă, neguvernamentală și non-profit, fondată în anul 1991, care are ca misiune susținerea şi (re)integrarea socială, familială, școlară și profesională a copiilor, tinerilor și familiilor aflate în dificultate, spre o viață independentă și autonomă. Prin departamentul său de formare, CONCORDIA Academia, peste 400 de profesioniști din 120 organizații publice și private din România și Republica Moldova au beneficiat de formare sau se servicii de supervizare în 2019.

Despre autor

avatar

Despre CONCORDIA Organizația Umanitară CONCORDIA este o organizație independentă, neguvernamentală și nonprofit, activă la nivel internațional, care are ca misiune susținerea familiilor aflate în dificultate și (re)integrarea socială (familială, școlară, profesională) a copiilor, tinerilor și adulților, spre o viață autonomă și responsabilă. Timp de 25 de ani CONCORDIA a ajutat în România peste 4.500 de copii și tineri, și ocrotește anual peste 500 de copii şi tineri în casele şi locuinţele sale din Bucureşti, Ploieşti şi Ariceştii Rahtivani, Judeţul Prahova. Principalele servicii ale CONCORDIA asigură îndeplinirea misiunii sale: îngrijire și educație pentru copii și tineri în case de tip familial, educație vocațională și formare profesională, consiliere și orientare profesională, locuințe protejate, ateliere pentru deprinderea abilităților de viață independentă, adăpost de noapte, centru de zi pentru copii și servicii în comunitate.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.