Inițiativa Alliance for YOUth prezentată de Nestlé Europarlamentarului Renate Weber

0

Ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor și contribuția sectorului privat la stimularea creșterii în carieră a tinerilor profesioniști au fost principalele subiecte discutate în cadrul vizitei europarlamentarului Renate Weber în fabrica Nestlé din Timișoara. Membru al Comisiei pentru ocuparea forței de muncă și afaceri sociale, Renate Weber a discutat cu tineri angajați ai Nestle România din programul Alliance for YOUth și a vizitat fabrica în cadrul unui tur.

Renate Weber, Europarlamentar

 „Crearea a peste 100.000 de locuri de muncă în Europa pentru tineri până în 2016” – acesta a fost angajamentul pe care Nestlé și partenerii săi și l-au asumat în iunie 2015, la lansarea proiectului Alliance for YOUth. Proiectul a atras rapid 200 de parteneri ai Nestlé la nivel local și european și a devenit prima mișcare pan-europeană lansată de mediul de afaceri cu scopul de a ajuta tinerii să fie mai bine pregătiți atunci când intră pe piața muncii și de a le crește șansele într-o piață de muncă dificilă.

După mai puțin de un an de la lansarea Alliance for YOUth, Nestlé prezintă rezultatele inițiativei membrilor Parlamentului European din diferite țări din Europa, iar astăzi, în Timișoara, europarlamentarului Renate Weber, care a observat progresele realizate în România.

Cu 98 de locuri de muncă sezoniere și permanente generate de Nestle România și mai mult de 940 de studenți beneficiari ai programului Alliance for YOUth, Nestlé anunță că obiectivele stabilite pentru anul 2014 pentru România au fost depășite, astfel stabilind obiectivele pentru 2015.

„Alliance for YOUth devine în prezent una dintre cele mai importante inițiative ale Nestlé în Europa, în linie cu strategia de <Created Shared Value> companiei. Analizăm aproape un an de activități în România și sunt încântat să văd nivelul de implicare al tinerilor români, dar și al profesioniștilor dispuși să împărtășească și să ajute Nestlé și parternerii săi europeni și locali. Principalele obiective pentru 2015 sunt de a îmbunătăți atât calitativ, cât și cantitativ efectele inițiativei prin utilizarea celor mai bune practici de anul trecut și de a continua contribuția noastră la combaterea șomajului în rândul tinerilor.”,  a declarat Hervé de Froment, Director General Nestle România

Nestlé implementează în prezent angajamentele sale în cadrul Alliance for YOUth în România alături de parteneri internaționali precum Google, Ernst & Young, Adecco, Nielsen, CHEP, Cargill, Publicis și DS Smith, dar și partenerii locali Grup Șapte, TITAN, FM Logistic, GoodMills Group și SPAR BIP

„Șomajul în rândul tinerilor este una dintre cele mai mari și mai complexe probleme cu care Europa se confruntă în prezent. Parlamentul European dorește să îmbunătățească oportunitățile și condițiile de muncă pentru tinerii profesioniști din întregul continent prin diferite inițiative. Programele precum Alliance for YOUth implementate de sectorul privat sunt un semn încurajator că toți factorii majori atât din partea sectorului pubic, cât și cel privat sunt conștienți de problemă și sunt dispuși să contribuie pe un termen mediu și lung.”, a declarat Renate Weber, europarlamentar, Comisia pentru ocuparea forței de muncă și afaceri sociale.

Nestlé, la nivel global

Nestlé este lider mondial în industria alimentară, fiind prezent în 86 de țări, cu un număr de 468 de fabrici și 333.000 de angajați. Prin misiunea companiei „Good Food, Good Life”, Nestlé își ia angajamentul de a îmbunătăți calitatea vieții consumatorilor în fiecare zi, în întreaga lume, oferindu-le o varietate de produse, ca parte dintr-un stil de viață sănătos.

Nestlé în România

Nestlé a intrat pe piața din România în 1995, în momentul de față având 1.000 de angajați în București și în Timișoara, unde este localizată fabrica Nestlé.

În România, Nestlé este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața alimentară, cele mai multe dintre brand-uri fiind lideri în categorie (locul 1 sau 2 pentru majoritatea segmentelor în care acestea sunt prezente). Portofoliul Nestlé România are o gamă largă de produse din diverse categorii, pentru a răspunde cererii consumatorilor: băuturi (Nescafé, Nesquik), dulciuri (JOE, Nesquik, Kit Kat, Lion, After Eight), produse pentru gătit (Maggi), înghețată (Nestlé Ice Cream), produse alimentare pentru sugari și copii mici (Nestlé Nutrition), Nestlé Professional, divizia de soluții “out of home”, batoane și cereale pentru mic dejun (Nestlé Fitness, Musli, Nesquik, Chocapic etc) și hrană pentru animale (Purina).

Napolitanele JOE și Nesquik, precum și specialitățile de cafea NESCAFÉ 3in1 sunt produse în România, la fabrica din Timișoara.

Alliance for YOUth

Nestlé a lansat în iunie 2014 Alliance For YOUth pentru a mobiliza companiile ce sunt determinate să joace un rol pozitiv în a ajuta la combaterea crizei șomajului în rândul tinerilor din Europa. Aproximativ 200 de companii din Europa s-au alăturat inițiativei până la finalul anului 2014, luându-și angajamentul de a crea 100.000 de oportunități pentru tineri în următorii ani. Alliance for YOUth este prima mișcare pan-europeană lansată de mediul de afaceri care își ia angajamentul de a ajuta tinerii să fie mai bine pregătiți la începutul carierei și să crească șansele acestora într-o piață de muncă dificilă.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează