INEDIT: Un nou tip de ambalaj, realizat în proporție de până la 30% din plante

0

Coca-Cola introduce pe piața românească un nou tip de ambalaj, realizat în proporție de până la 30% din plante.

Compania Coca-Cola România anunță introducerea pe piața locală a unui ambalaj inovator, realizat în proporție de până la 30% din plante. Noul ambalaj, realizat prin tehnologia PlantBottleTM, este folosit, începând din luna iulie, pentru recipientele de 500 de ml de apă plată și carbogazoasă Dorna și Dorna Izvorul Alb. Dorna devine, astfel, prima apă minerală naturală din România distribuită într-un ambalaj cu până la 30% conținut din plante.

Ambalajul rezultat prin tehnologia PlantBottle™ este 100% reciclabil și reduce în mod considerabil emisiile de dioxid de carbon eliberate în atmosferă.

PlantBottle

Tehnologia PlantBottleTM reprezintă un progres semnificativ în inovația de ambalaj din domeniul băuturilor”, spune Raluca Vlad, Brand Manager Dorna în cadrul companiei Coca-Cola România. „Noul ambalaj arată și se comportă exact ca PET-ul clasic, însă are o amprentă de carbon mult mai mică asupra planetei. Este o sticlă de care suntem cu toții foarte mândri.”

Ambalajul PlantBottleTM este similar cu PET-ul clasic, cu excepția faptului că una dintre componentele acestuia din urma a fost înlocuită, în PlantBottleTM, cu o componentă din plante, respectiv trestie de zahăr.

În esență, înlocuim o parte din combustibilii fosili folosiți în fabricarea PET-urilor cu materii prime din plante, fără a scădea performanța ambalajelor. Acest lucru reduce impactul pe care compania îl poate avea asupra mediului înconjurător și micșorează dependența de petrol”, mai spune Raluca Vlad.

Doar în anul 2010, introducerea ambalajelor PlantBottleTM a echivalat cu eliminarea a aproximativ 30.000 de tone de dioxid de carbon (CO2) sau a aproximativ 60.000 barili de petrol, care ar fi fost folosiți pentru a produce PET-urile clasice.

În prezent, tehnologia PlantBottle™ folosește etanol din trestie de zahăr din Brazilia. Bioetanolul din trestie de zahăr din Brazilia este singurul biocombustibil recunoscut pe scară largă de către autoritățile din domeniu pentru performanțele sale ecologice și sociale unice. Culturile de trestie de zahăr din Brazilia sunt întreținute aproape în totalitate cu apă de ploaie, fără să fie nevoie de cantități suplimentare de apă pentru irigare. De asemenea, trestia de zahăr este cultivată în cantități industriale, folosind fertilizatori organici, pe terenuri arabile degradate pentru a nu irosi terenurile arabile destinate culturilor agricole pentru hrana populației.

Un alt avantaj pe care ambalajul PlantBottleTM îl oferă este acela că, spre deosebire de alte materiale obținute din plante, acesta poate fi procesat în fabrici și instalații de reciclare deja existente. Ambalajele PlantBottleTM pot fi, de asemenea, folosite, reciclate și refolosite pe termen nelimitat.

Noile ambalaje vor avea pe etichetă un mesaj și un logo specifice și vor fi, de asemenea, promovate în puncte de vânzare special amenajate în magazine.

Obiectivul Companiei Coca-Cola este ca, până în anul 2020, să înlocuiască toate materialele pe bază de petrol și combustibili fosili din componența PET-urilor clasice, cu materiale obținute din plante, precum și să introducă ambalajele PlantBottleTM pentru toate produsele din portofoliul companiei. Rezultatul va fi o sticlă 100% reciclabilă, din 100% surse regenerabile, neutră din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.

Coca-Cola s-a aflat întotdeauna în topul companiilor care au încurajat reciclarea ambalajelor. A fost prima companie care a introdus pe piață sticle de plastic fabricate din material reciclat, s-a implicat în permanență în dezvoltarea de noi ambalaje inovatoare reciclabile și a investit în infrastructură pentru reciclare.

Despre Compania Coca-Cola

Compania Coca-Cola este cea mai mare companie de băuturi răcoritoare din lume, ce le oferă consumatorilor peste 500 de mărci de băuturi răcoritoare carbogazoase şi necarbogazoase. Pornind de la Coca-Cola, recunoscută ca fiind una dintre cele mai valoroase mărci din lume, portofoliul companiei cuprinde branduri în valoare de 16 miliarde de dolari, printre care se numără Diet Coke, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, apă vitaminizată, Powerade, Minute Maid, Cappy, Simply, Georgia şi Del Valle.

La nivel global, compania Coca-Cola este furnizorul numărul 1 de băuturi carbogazoase, cafea ready-to-drink şi sucuri de fructe şi nectaruri. Având cea mai mare reţea de distribuţie de băuturi răcoritoare din lume, consumatorii din peste 200 de ţări se bucură de băuturile companiei, consumul depăşind 1,9 miliarde de porţii pe zi.

Având în vedere angajamentul său de dezvoltare a unor comunităţi durabile, compania noastră este centrată pe iniţiative care contribuie la protejarea mediului înconjurător şi conservarea resurselor, încurajarea unui stil de viaţă activ şi echilibrat, crearea unui mediu de lucru sigur pentru angajaţii noştri şi promovarea dezvoltării economice a comunităţilor unde ne desfăşurăm activitatea. Împreună cu partenerii noştri de îmbuteliere, suntem în top 10 angajatori, având peste 700.000 de angajaţi care fac parte din Sistemul Coca-Cola.

În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. În România, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola Hellenic (CCH) România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.

Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitaţi site-ul www.thecoca-colacompany.com, blogul  www.coca-colablog.com sau să ne urmăriţi pe Twitter la adresa www.twitter.com/CocaColaCo şi LinkedIn, la adresa www.linkedin.com/company/the-coca-cola-company.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează