IKEA România te invită să devii ajutor de poveste în Campania Jucăriilor de Pluș!

0

Fiecare poveste vorbește despre situații în care binele învinge întotdeauna răul și prietenii adevărați apar de fiecare dată când este nevoie de ei.

Eroul trece prin multe probe care îi dovedesc îndemânarea și curajul, însă ce s-ar face fără ajutoarele de poveste, care apar întotdeauna la locul și momentul potrivit? Fie că este vorba despre șoricei, broscuțe, iepuri sau bufnițe, ajutoarele de poveste își oferă ajutorul necondiționat.

Padurea Fermecata_2

În jurul nostru sunt o mulțime de astfel de povești. Pentru copiii vulnerabili, ajutoarele de poveste nu apar însă la fiecare pas. Ei au nevoie de sprijinul oamenilor adevărați pentru a învinge toate obstacolele care le apar în cale.

Anul acesta, ne putem transforma în ajutoare de poveste în campania Jucăriilor de Pluș și, astfel, să ajutăm copiii din România și din întreaga lume să aibă acces la educație.

Campania Jucăriilor de Pluș este rezultatul unui parteneriat între IKEA Foundation, UNICEF și Salvați Copiii, lansat în urmă cu 12 ani, care își propune să contribuie la educația copiilor fără posibilități din întreaga lume. Mecanismul campaniei este simplu: pentru fiecare jucărie de pluș sau carte de povești pentru copii cumpărată din magazinul IKEA în perioada 9 noiembrie 2014 – 3 ianuarie 2015, IKEA Foundation donează 1 euro pentru educația copiilor.

Pentru noi, adevărații eroi sunt copiii vulnerabili, care, deși nu trăiesc într-un basm, se luptă în fiecare zi pentru o viață mai bună. Ajutoarele de poveste nu sunt întotdeauna personajele magice din povești, ci oamenii reali, care îi pot ajuta pe cei mici printr-un gest simbolic, dar care are un impact puternic. O jucărie sau o carte de povești pentru copii cumpărată din magazinul IKEA în perioada 9 noiembrie 2014 – 3 ianuarie 2015 reprezintă o șansă în plus pentru educația copiilor fără posibilități din România și întreaga lume”, declară Raluca Buzea, PR Responsible IKEA România.

Până în prezent, IKEA Foundation a donat, în cadrul Campaniei Jucăriilor de Pluș, 67 milioane de euro, de care au beneficiat peste 11 milioane de copii din 46 de țări. În România, IKEA Foundation susține Salvați Copiii România, prin programul „Șanse egale pentru toţi copiii, într-o societate fără discriminare”. Lansat în iulie 2012, programul a avut ca beneficiari peste 18.000 de copii, care au fost informați cu privire la eliminarea discriminării copiilor cu nevoi educaționale speciale, 8.700 de copii care au avut acces la servicii de Consiliere psihologică și educațională și 1.800 de părinți, care au căpătat abilități de educație pozitivă.

 „În România, programul derulat de Salvați Copiii prin Campania Jucăriilor de Pluș este unul complex, iar de pe urma lui au beneficiat cei mai deznădăjduiți și vulnerabili membri ai societății: copiii privați de șansa la educație, cei supuși abuzului fizic și psihic, micuții cu probleme de sănătate mintală. Rezultatele sunt extraordinare, atât calitativ cât și cantitativ: în doar câțiva ani, prin acest program am reușit să schimbăm statistici și mentalități, iar sprijinul oferit de IKEA Foundation a fost unul important, astfel încât să derulăm acest program și să ajutăm cât mai mulți copii”, declară Gabriela Alexandrescu, Președintele Executiv al Salvați Copiii România.

Pasiunea și curiozitatea pentru citit reprezintă primul pas pentru educație. De aceea, în fiecare an, Compania IKEA creează pentru campania Jucăriilor de Pluș o carte de povești pentru copii, iar personajele sunt chiar jucăriile IKEA. În cartea de anul acesta, Prințul Broscoi, copiii află despre Pădurea Fermecată, prietenie și despre importanța ajutoarelor de poveste.

Desenele copiilor devin realitate

Imaginația copiilor nu are bariere, iar Compania IKEA își propune să o transforme în realitate. Pentru prima oară în istoria campaniei Jucăriilor de Pluș, Compania IKEA lansează o competiție pentru copiii din întreaga lume. În fiecare magazin IKEA, într-o zonă dedicată, copiii mai mici de 12 ani sunt invitați să deseneze jucăria perfectă. Pe baza cardului de membru IKEA FAMILY, părinții vor înscrie desenele în competiție, iar Compania IKEA va alege, la nivel global, 10 desene pe care le va transforma în jucării adevărate, în ediția următoare a campaniei Jucăriilor de Pluș (noiembrie 2015 – ianuarie 2016).

Mecanism:

  • Competiția se desfășoară și în România, între 10 și 23 noiembrie
  • Copiii cu vârsta până în 12 ani sunt așteptați în magazinul IKEA, la intrarea în magazin, lângă locul de joacă pentru copii
  • Pe baza cardului de membru IKEA FAMILY, părinții celor mici vor semna un formular de înscriere în competiție
  • Desenele vor fi votate de membrii IKEA Family. Cele mai votate 50 de desene vor fi analizate de un juriu IKEA România, iar 20 vor fi selectate și trimise în Suedia
  • Fiecare țară va trimite către IKEA Suedia câte 20 desene. Echipa globală va alege 10 desene, pe care le va transforma în jucării adevărate pentru campania Jucăriilor de Pluș de anul viitor (noiembrie 2015 – ianuarie 2016)

Donează de două ori

Clienții IKEA România se pot implica și în inițiativa „Donează de două ori”. În zona caselor de marcat sunt poziționate cutii de colectare, în care aceștia pot dona jucăriile sau cărțile pentru copii tocmai cumpărate.

Toate jucăriile și cărțile pentru copii vor fi donate către Salvați Copiii România, care le va direcționa către grădinițele în care învață copii fără posibilități.

Despre Compania IKEA

IKEA este o companie de retail mobilier și decorațiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din iniţialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, şi numelui satului în care se găsea ferma: Agunnaryd. Compania IKEA deținea, în august 2012, peste 338 de magazine în 40 de țări sau teritorii, dintre care 39 de magazine erau francize deținute de alte companii decât IKEA Group.

Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group. Detalii pe www.IKEA.ro.

Viziunea IKEA

Să creăm o viață de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulți oameni.

Misiunea IKEA

Să oferim o gamă largă de produse de mobilier, accesorii și decorațiuni pentru casă – funcționale și cu un design de calitate, la prețuri atât de scăzute încât cei mai mulți oameni să și le poată permite.

Despre IKEA Foundation

IKEA Foundation îşi propune să îmbunătăţească oportunităţile pentru copii şi tineri din ţările în curs de dezvoltare, finanţând programe pe termen lung care creează o schimbare substanţială şi de durată. IKEA Foundation colaborează cu parteneri strategici cu abordări inovatoare pentru a obţine rezultate pe scară largă în patru domenii fundamentale ale vieţii unui copil: un loc pe care să-l numească acasă, un început sănătos în viaţă, o educaţie de calitate şi un venit durabil în familie. Se estimează că până în 2015 peste 100 de milioane de copii vor beneficia de programele finanţate.

Doi dintre partenerii principali ai IKEA Foundation sunt UNICEF şi Salvaţi Copiii. Compania IKEA, prin intermediul IKEA Foundation, este cel mai mare donator la nivel mondial pentru ambele organizaţii.

Mai multe detalii la: www.ikeafoundation.org, http://www.facebook.com/IKEAFoundation şi blog.ikeafoundation.org

Despre Organizaţia Salvaţi Copiii

Salvaţi Copiii România este o organizaţie neguvernamentală, de utilitate publică, non-profit, care militează activ pentru drepturile şi protecţia copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului.

Programele organizaţiei sunt adresate tuturor copiilor, cu o atenţie deosebită către cei aflaţi în situaţii dificile – copiii din comunităţile dezavantajate, copiii victime ale violenţei, exploatării prin muncă, traficului sau neglijării, copiii refugiaţi etc. În cei 24 de ani de activitate, peste un milion de  copii au fost implicaţi în campaniile şi programele desfăşurate de organizaţie.

Salvaţi Copiii România este membru al Save the Children International, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări.

Despre UNICEF România

UNICEF este prezent în România şi în alte 190 de ţări şi teritorii pentru a promova supravieţuirea şi dezvoltarea copiilor din perioada copilăriei mici până la adolescenţă. În România, UNICEF lucrează  împreună cu Guvernul, Parlamentul, autorităţi locale, societatea civilă, sectorul privat, parteneri naţionali şi internaţionali şi cu mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educaţie timpurie de calitate şi la şcoală, pentru protejarea adolescenţilor şi monitorizarea drepturilor copilului, pentru protecţie socială şi pentru mobilizarea de resurse în beneficiul copiilor.  UNICEF este susţinut financiar integral prin contribuţiile voluntare ale persoanelor fizice, corporaţiilor, fundaţiilor şi a guvernelor.

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează