IKEA România pe locul 5 în lume! Aproape 50 000 de euro donație pentru proiecte educaționale realizate de UNICEF și Salvați Copiii

0

Din 2003, 10 milioane de copii au fost ajutaţi

Salut! Noi suntem bufniţa UGGLA din familia VANDRING, prinţesa porcuşor şi iepuraşul astronom din familia KLAPPAR CIRKUS. Ne-am reunit toți trei ca să vă mulţumim pentru ajutorul vostru! Noi am dat glas dorinţelor copiilor din ţările aflate în curs de dezvoltare şi v-am spus că visăm să mergem la şcoală.

Ca să ne împliniți dorința, ați cumpărat peste 48.000 de jucării de pluș din magazinul IKEA din București. Datorită vouă, acum ne pregătim deja ghiozdanele și cărțile, iar copiii vor putea avea parte de o educație mai bună!

48.171 de jucării de pluș au fost cumpărate din magazinul IKEA din România în timpul campaniei Jucăriilor de Pluș desfășurată între 4 noiembrie și 29 decembrie 2012. Pentru fiecare jucărie de pluș cumpărată, IKEA Foundation a donat câte 1 euro pentru proiecte educaționale realizate de UNICEF și Salvați Copiii.

Magazinul s-a clasat pe locul 5 în lume, pe baza mediei vânzărilor per magazin și pe locul 27 în topul magazinelor cu cele mai mari vânzări de jucării de pluș.

Bufnita VANDRING UGGLAPrin campania anuală a Jucăriilor de Pluș destinată îmbunătățirii educației, desfășurată de compania IKEA, clienții și angajații IKEA din întreaga lume au strâns 9.300.000 de euro. Această sumă va contribui la o educație mai bună a copiilor din Africa, Europa Centrală și de Est și Asia. Donația se va face prin intermediul IKEA Foundation și este direcționată către proiectele UNICEF și Salvați Copiii.

De la începutul campaniei, în 2003, IKEA Foundation a strâns aproape 57 de milioane de euro, care au contribuit la oferirea unei educații mai bune pentru mai mult de 10 de milioane de copii din 45 de țări. Donațiile au ajutat programele UNICEF și Salvați Copiii care formează profesorii în ceea ce privește metodele de predare, îmbunătățesc sistemele de protecție a copilului, asigură materiale educaționale și cresc rata de frecvență în școală.

 

Fondurile donate către UNICEF vor finanța inițiativele „Școli pentru Africa” în opt țări și „Şcoli pentru Asia” în China. Fondurile donate către Salvați Copiii vor sprijini educația pentru copiii din grupurile cele mai marginalizate din Asia și Europa de Est.

În România, clienții au avut șansa să se implice și în inițiativa “Donează de două ori” prin oferirea jucăriilor de pluș cumpărate către programe locale de caritate. Peste 1.244 de jucării au fost donate astfel către Salvați Copiii România.

 

„Ne dorim să mulțumim în egală măsură companiei IKEA Foundation, angajaților și clienților IKEA pentru sprijinul lor acordat programelor Salvați Copiii destinate celor din grupurile minorităților sau cu dizabilități. Așteptăm cu nerăbdare să continuam și la anul, împreună cu magazinele IKEA și IKEA Foundation, munca noastră cu jucăriile de pluș pentru campania de educație”, spune Elisabeth Dahlin, Secretar General și Președinte al Comitetului de Conducere Salvați Copiii IKEA Foundation.

„Din partea UNICEF transmitem mulțumiri din inimă fiecărei persoane care a cumpărat o jucărie de pluș de la magazinul IKEA și fiecărui angajat care a muncit din greu pentru succesul acestei campanii. Generoasa donație din acest an ne va ajuta să oferim educație de calitate pentru unii dintre cei mai vulnerabili copii din lume. Colaborarea impresionantă între IKEA Foundation, milioanele de clienți IKEA și miile de angajaţi din întreaga lume este cel mai bun exemplu de muncă în echipă ce va aduce schimbări pozitive și de lungă durată în viața copiilor”, declară Leila Pakkala, UNICEF, Director Divizia de Strângere de Fonduri şi Parteneriate.

„Salvați Copiii România mulțumește angajaților și clienților IKEA pentru sprijinul acordat proiectului Să ne creștem copiii într-o societate fără discriminare! Sute de copii vor putea să participe și anul acesta la programele grădinițelor estivale care îi vor pregăti mai bine pentru intrarea la școală. De asemenea, copii vulnerabili din familii dezavantajate vor beneficia de suport și consiliere psihologică pentru creșterea echilibrului emoțional și o mai bună adaptare școlară și socială”, afirmă Gabriela Alexandrescu, Președinte executiv al Salvați Copiii România.

 

Infografic_Jucariile de Plus va multumesc

Despre IKEA România

IKEA este o companie cu origini suedeze, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Viziunea IKEA este aceea de „a crea o viaţă mai bună de zi cu zi pentru cei mai mulţi oameni” prin oferirea unei game largi de produse funcţionale, de design şi calitate la preţuri mici, astfel încât cei mai mulţi oameni să şi le poată permite. 139.000 de angajati IKEA imbratiseaza viziunea companiei. Compania IKEA deţine 338 de magazine în 40 de ţări sau teritorii, dintre care 39 de magazine sunt francize deţinute de alte companii decât IKEA Group. Magazinele din IKEA Group au fost vizitate anul trecut de 776 milioane de oameni.

Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group (detalii pe www.IKEA.ro).

 

Despre IKEA Foundation

IKEA Foundation îşi propune să îmbunătăţească oportunităţile pentru copii şi tineri din ţările în curs de dezvoltare finanţând programe pe termen lung, care  creează o schimbare substanţială şi de durată. IKEA Foundation colaborează cu parteneri strategici cu abordări inovatoare pentru a obţine rezultate pe scară largă în patru domenii fundamentale ale vieţii unui copil: un loc pe care să-l numească acasă, un început sănătos în viaţă, o educaţie de calitate şi un venit constant în familie. Se estimează că în prezent, 100 de milioane de copii beneficiază de programele finanţate.

Doi dintre partenerii principali ai IKEA Foundation sunt UNICEF şi Salvaţi Copiii.

Mai multe detalii la: www.IKEAfoundation.org, www.facebook.com/IKEAFoundation şi blog.IKEAfoundation.org

 

Despre SALVAŢI COPIII

Save the Children este organizaţia independentă mondială pentru copii, care susţine programe şi îmbunătăţeşte viaţa copiilor în peste 120 de ţări din întreaga lume. Susţinând o lume în care fiecare copil are dreptul la supravieţurire, protecţie, dezvoltare şi participare, misiunea Salvaţi Copiii este de a inspira progrese în modul în care copiii sunt trataţi şi de a realiza o schimbare imediată şi de durată în viaţa acestora.

Mai multe detalii despre programele Salvaţi Copiii România la: www.salvaticopiii.ro şi www.facebook.com/SalvatiCopiiiRomania.

 

Despre UNICEF

UNICEF este prezent în 191 de ţări şi teritorii pentru a ajuta copiii să supravieţuiască şi să prospere, din copilărie până în adolescenţă. Cel mai mare furnizor mondial de vaccinuri pentru ţările în curs de dezvoltare, UNICEF susţine sănătatea şi nutriţia copilului, apa potabilă şi salubritatea, educaţia primară de calitate pentru toţi copiii, băieţi şi fete, precum şi protejarea acestora împotriva violenţei, exploatării şi a SIDA. UNICEF este finanţat integral din contribuţiile voluntare ale persoanelor fizice, companiilor, fundaţiilor şi guvernelor.

Mai multe detalii la: www.unicef.org, www.facebook.com/unicef şi www.facebook.com/sustineunicef.

 

În Madagascar, 400.000 de copii cu vârste cuprinse între șase și zece ani nu merg la școală. Dintre școlari, 15% încep educația în școli neterminate sau în cele care se predau doar 2 sau 3 ani din ciclul primar. Sprijinul companiei IKEA pentru inițiativa „Școli pentru Africa” a ajutat UNICEF să îmbunătățească accesul la o educație de calitate.

În Mali, datorită fondurilor strânse prin campania Jucăriilor de Pluș, 200.000 de copii învață în spații curate si sigure.

În Burkina Faso, mamele au organizat grupuri de sprijin pentru a-și îndruma copiii. Unii părinți nu sunt capabili să citească sau să scrie, astfel încăt sunt foarte recunoscători pentru acest ajutor suplimentar pe care îl primesc copiii lor. IKEA Foundation alături de UNICEF au reușit să obțină astfel de rezultate.

Cu ajutorul IKEA Foundation, Salvați Copiii desfășoară un proiect în România, prin care încearcă să reducă discriminarea împotriva a două din cele mai vulnerabile grupuri de copii: copiii rromi și copiii cu probleme de sănătate mintală. Servicii educaționale și de sănătate vor fi dezvoltate în beneficiul direct al copiilor vulnerabili și al familiilor acestora. Peste 20.000 de copii vor fi educați să înlăture discriminarea și stigmatizarea.

În Indonezia, mulți copii cu dizabilități nu reușesc să-și exercite drepturile lor. Datorită sprijinului din partea IKEA Foundation, Salvați Copiii va mobiliza comunitățile si guvernul pentru a ajuta acești copii să aibă parte de o viață mai bună. Astfel, prin această inițiativă, familiile vor avea posibilitatea de a avea grijă de copiii lor cu dizabilități, iar aceștia vor avea șansa să beneficieze de o educație de calitate.

În Bangladesh, există aproximativ 7 milioane de copii cu dizabilități, extrem de vulnerabili la violență și exploatare. Datorită IKEA Foundation, organizația Salvați Copiii reușește să asigure pentru 4.400 de băieți și fete o mai bună protecție, asigurând în același timp o bunăstare fizică și mentală. Proiectul este susținut de îngrijitorii copiilor, comunitățile, autoritățile școlare și chiar de către copiii cu dizabilități.

Datorită donației din acest an, IKEA Foundation va sprijini 18 proiecte ale organizațiilor UNICEF și Salvați Copiii din 17 țări. Fondurile donate către UNICEF vor finanța iniţiativele „Școli pentru Africa” în opt țări (Burkina Faso, Etiopia, Madagascar, Mali, Mozambic, Niger, Africa de Sud, Malawi) și „Şcoli pentru Asia” în China. Fondurile donate către Salvați Copiii vor sprijini educația pentru copiii din grupurile cele mai marginalizate (minorități și copii cu dizabilități) din Asia (Bangladesh, Cambodgia, China, Indonezia, Myanmar, Filipine) și Europa de Est (Lituania, România și Kosovo).

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează