IKEA Group anunță progrese majore la nivelul strategiei People & Planet Positive

0

IKEA Group lansează raportul de sustenabilitate pentru anul fiscal 2014 (1 septembrie 2013- 31 august 2014) și anunță că strategia People & Planet Positive este dezvoltată cu succes și determină rezultate bune. Performanța în materie de sustenabilitate este anunțată astăzi în același timp cu rezultatele financiare, care arată o creștere de 5,9% a vânzărilor față de anul trecut, la 28,7 miliarde de euro.

Yearly_Summary_FY14_01

Cele mai importante realizări în domeniul sustenabilității în FY14 sunt:

  • IKEA Group a cumpărat 87 de turbine eoliene și a instalat 150.000 de panouri solare. Astfel, compania a ajuns să dețină, în total, 224 de turbine și 700.000 de panouri solare. Aceste progrese ne aduc mai aproape de obiectivul de a produce, până în 2020, mai multă energie regenerabilă decât consumul total. De asemenea, ne luăm angajamentul de a investi 1,5 miliarde de euro în proiecte de energie regenerabilă până la finalul anului 2015.
  • Vânzările pentru produsele destinate unui stil de viață sustenabil acasă au depășit 1 miliard de euro, ceea ce înseamnă o creștere de 58% comparativ cu FY13. Aceste produse le permit oamenilor să economisească sau să genereze energie, să scadă cantitatea de apă folosită, să reducă din deșeuri și să aibă o viață mai sănătoasă.
  • 75% dintre produsele de iluminat cumpărate au fost LED-uri sau produse compatibile cu becuri LED, care folosesc cu 85% mai puțină energie și durează de 20 de ori mai mult decât becurile tradiționale (incandescente). Întreaga gamă de iluminat IKEA va fi formată în totalitate din LED-uri până în septembrie 2015.
  • 66 de milioane de euro economisiți în intervalul FY10 – FY14 prin eforturile de eficientizare energetică în magazine și depozite.
  • IKEA Group este unul dintre cei mai mari cumpărători de lemn certificat Forestry Stewardship Council (FSC) din sectorul de retail. 41% din lemnul folosit în FY14 a fost certificat FSC sau reciclat. Întreaga cantitate de lemn a fost obținută de la furnizori care îndeplinesc standardele IKEA.
  • Procentul de bumbac obținut din surse sustenabile și folosit pentru produsele IKEA a ajuns la 76%, ceea ce înseamnă că fermierii folosesc mai puține substanțe chimice și apă și, în același timp, își măresc câștigurile. Compania IKEA se apropie de obținerea unui procent de 100% produse din bumbac sustenabil până la finalul lunii august 2015.
  • 47% dintre manageri sunt femei.
  • IKEA Foundation a donat 104 milioane de euro în 2014 pentru proiecte care sprijină milioane de copii din cele mai sărace comunități din lume.

Peter Agnefjäll „Sustenabilitatea este o sursă importantă în procesul de inovație și parte din strategia noastră de dezvoltare. O vedem ca pe o bună oportunitate de a ne îmbunătăți activitatea. Acesta este motivul pentru care am setat noi obiective ambițioase pentru gama LED, materia primă și energia regenerabilă. Ne dorim să contribuim la creșterea companiei IKEA și, în același timp, să avem un impact pozitiv asupra oamenilor și planetei”, declară Peter Agnefjäll, Președinte și CEO, IKEA Group.

„Prin intermediul strategiei People & Planet Positive, ne dorim să construim o companie 100% sustenabilă. Sunt mândru să declar că facem progrese în identificarea unor surse mai bune pentru materia primă. În prezent, ¾ din cantitatea de bumbac folosit și 41% din cea de lemn  provin din surse sustenabile. În plus, investim în surse de energie regenerabilă care să ne aducă mai aproape de obiectivul nostru de a deveni independenți din punct de vedere energetic. Prin transformarea becurilor eficiente LED în produse mai avantajoase și atractive, am ajutat milioane de oameni să aibă un stil de viață sustenabil”, adaugă Steve Howard, Chief Sustainability Officer, IKEA Group.

IKEA este o companie de retail mobilier și decorațiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din iniţialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, şi numelui satului în care se găsea ferma: Agunnaryd. Compania IKEA deține peste 318 magazine în 28 de piețe și operațiuni în 43 de țări, dintre care peste 40 de magazine sunt francize deținute de alte companii decât IKEA Group.

Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group. Detalii pe www.IKEA.ro.

Viziunea IKEA

Să creăm o viață de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulți oameni.

Misiunea IKEA

Să oferim o gamă largă de produse de mobilier, accesorii și decorațiuni pentru casă – funcționale și cu un design de calitate, la prețuri atât de scăzute încât cei mai mulți oameni să și le poată permite.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează