Generarea de solutii pentru dezvoltare durabila: raportul Henkel pentru sustenabilitate

0

Raportul de Sustenabilitate Henkel 2013: Generarea de solutii pentru dezvoltare durabila

HENKEL_Logowithout_Claim_Red_sRGB

Düsseldorf – raportul de Sustenabilitate Henkel 2013, publicat astazi, detaliaza cele mai importante realizari ale companiei din ultimul an, in domeniul protectiei mediului si al progreselor sociale. Un aspect esential il constituie implicarea activa si pregatirea angajatilor din intreaga lume. Acest al 23-lea raport prezinta inovatiile sustenabile ale companiei. Toate aceste eforturi concura la realizarea obiectivului pe termen lung al companiei: triplarea eficientei resurselor pana in anul 2030.

In urma cu doi ani Henkel si-a prezentat strategia de sustenabilitate, ce are in prim-plan obiectivul pe termen lung, de a obtine mai mult cu mai putin (“achieving more with less”) si cresterea eficientei resurselor cu factor 3 pana in anul 2030. Pentru realizarea acestui obiectiv ambitios, Henkel continua sa se focuseze pe crearea de solutii sustenabile, ca de exemplu produse inovatoare, proiecte realizate impreuna cu parteneri din diverse comunitati, industrii, si asociatii, precum si nenumarate initiative sustenabile ce ii implica pe cei 47.000 angajati ai companiei. “Exemplele prezentate in Raportul de Sustenabilitate 2013 demonstreaza faptul ca suntem pe drumul cel bun catre atingerea obiectivelor fixate in urma cu doi ani,” a declarat Kathrin Menges, Executive Vice President Human Resources si Presedinte Henkel  Sustainability Council. “Interesul aratat de angajatii nostri in domeniul sustenabilitatii reprezinta un factor de succes pentru compania Henkel. Din acest motiv, integram subiectul sustenabilitate in programele interne de training” a mai adaugat Kathrin Menges.

Aceste programe includ siguranta la locul de munca, dar si programe avansate derulate pe pietele emergente pentru management trainees. Programul “Ambasadorii Sustainabilitatii” a fost una dintre cele mai importante initiative globale din 2013. Prin acest program, angajatii Henkel dobandesc cunostinte complexe din domeniul sustenabilitatii, pe care le transmit mai apoi colegilor, furnizorilor, clientilor, consumatorilor, dar si copiilor/elevilor. De la debutul programului in 2012, Henkel a pregatit cca 1.500 ambasadori ai sustenabilitatii, care au implementat programul in 25 de tari, implicand peste 15.000 elevi.

Un alt domeniu de interes in anul 2013 a fost management-ul inovatiilor sustenabile. Inovatiile de produs joaca un rol-cheie in imbunatatirea calitatii vietii si ele trebuie sa nu mai fie dependente de consumul de resurse. Inovatiile sustenabile trebuie sa satisfaca in egala masura criterii precum calitate, compatibilitate cu mediul si responsabilitate sociala, prin reducerea cantitatii de materii prime folosite in procesul de productie, sau prin reducerea cantitatii de energie implicate in faza de consum. Henkel abordeaza aceste probleme impreuna cu partenerii sai de-a lungul intregului lant valoric. De multe ori, colaborarea imbraca forma unor acorduri de cooperare cu furnizori, sau proiecte derulate impreuna cu clienti si retailer-i.

Incadrarea tuturor activitatilor in strategia de sustenabilitate Henkel reprezinta un punct-forte pentru companie. Aceasta combinata cu competentele in domeniul inovarii, intareste pozitia companiei de lider in domeniul sustenabilitatii, fapt reconfirmat in 2013 prin multiple clasamente internationale. Astfel, Henkel a fost nominalizata ca “Lider de sector” in Dow Jones Sustainability Index pentru al saptelea an consecutiv. De asemenea, compania a fost inclusa in  FTSE4Good ethical index pentru al 13-lean an consecutiv, si a fost nominalizata in topul “World’s Most Ethical Companies” pentru a 6 a oara.

Performantele inregistrate in 2013 din perspectiva “sustainability scorecard” demonstreaza eforturile continue ale companiei Henkel pentru imbunatatirea eficientei si sigurantei. In ultimii 11 ani, de exemplu, compania a inregistrat scaderi ale consumului de apa si energie cu 51% si respectiv 44% si reducerea deseurilor cu 47% per tona de productie. In aceeasi perioada de timp, numarul accidentelor de munca a scazut cu 90%.

Henkel opereaza la nivel global cu marci si tehnologii grupate in trei divizii:  Laundry & Home Care, Beauty Care si Adhesive Technologies. Companie fondata in 1876, Henkel detine in prezent pozitii de lider global atat pe pietele de bunuri de larg consum, cat si pe cele industriale, printre cele mai importante marci numarandu-se Persil, Schwarzkopf si Loctite. Henkel are cca 47,000 de angajati la nivel global si a inregistrat in anul fiscal 2013 vanzari de 16,4 miliarde euro si un profit operational ajustat de 2,5 miliarde euro. Actiunile preferentiale Henkel sunt listate la bursa germana DAX.

Mai multe informatii: http://www.henkel.com

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează