Elevii români au câștigat 7 premii la competiția internațională de programare CoderDojo 2017

0

18 elevi români, membri ai cluburilor de programare CoderDojo din Cluj-Napoca și Timișoara, au câștigat locul 1 la 5 categorii și au ocupat a doua poziție la alte două secțiuni ale competiției internaționale CoderDojo Coolest Projects 2017, ce a avut loc la Dublin. BRD – Groupe Société Générale le-a fost alături, susținând costurile de participare la concurs ale celor două echipe.

Elevi_Timisoara

Suntem foarte mândri de rezultatele pe care elevii români le-au obținut la una dintre cele mai importante competiții de programare din lume. Eram convinși că această experiență va fi de neuitat pentru ei și că talentul, pasiunea și ambiția lor vor primi recunoașterea pe care o merită. Ne bucurăm în primul rând pentru ei, căci sunt niște copii extraordinari, și credem în abilitatea tinerei generații de a folosi potențialul tehnologiei pentru un viitor mai bun”, a declarat Roxana Miloș, Brand Communication Manager, BRD – Groupe Société Générale.

Rezultatele pe care le-am obținut anul acesta la CoderDojo Coolest Projects sunt deosebit de importante pentru noi. Matei Caravațeanu este un copil foarte, foarte bun, iar acest premiu îi va da și mai multă siguranță în proiectele viitoare. Am avut foarte multă încredere în Matei încă de acum 3 ani, când l-am adus pentru prima dată la atelierele CoderDojo, deși avea doar 6 ani. El este și motivul pentru care am devenit voluntar, pentru că era considerat prea mic atunci de către ceilalți mentori și mi-am dorit să-i fiu alături. Abia aștept să descopăr ce va face în continuare”, a declarat Ioana Chereș, mentor al echipei din Cluj-Napoca.

Am pornit la drum încrezători, dar cu emoții firești. Toți elevii au făcut o treabă excelentă, s-au pregătit serios, iar asta s-a văzut și în rezultatele obținute. Cel mai mult ne bucură că am putut fi alături de ei în această experiență deosebită, suntem convinși că este doar începutul și că vom auzi curând mai multe despre realizările lor. Suntem recunoscători pentru susținerea BRD în acest demers, pentru că au avut încredere în tinerii noștri și le-au oferit startul de care aveau nevoie pentru a se remarca în acest domeniu atât de dificil și competitiv”, a declarat lect. univ. dr. Alexandra Fortiş, asoc. Facultatea de Matematică și Informatică, Universitatea de Vest și director al Institutului GeoGebra, România.

În 2017 au fost înscrise în concursul CoderDojo Coolest Projects aproximativ 1.000 de aplicații, website-uri sau alte creații individuale sau dezvoltate în echipă, gândite de copii din întreaga lume. Proiectele care le-au adus premii elevilor de la Timișoara și Cluj-Napoca au fost înscrise în șapte categorii de concurs: Scratch – peste 13 ani, Dezvoltare de jocuri – sub 12 ani, Dezvoltare de jocuri – peste 14 ani, Hardware – între 12 și 13 ani, Hardware – peste 14 ani, Website – peste 14 ani și Evolution – Proiecte complexe.

Matei Caravaţeanu, cel mai tânăr participant din partea României la concursul CoderDojo Coolest Projects 2017, este membru al echipei @Academy+Plus de la CoderDojo Cluj-Napoca. El are 9 ani și a câştigat premiul I la categoria Dezvoltare de jocuri, sub 12 ani, pentru proiectul The Lost World, un joc care îți oferă posibilitatea să explorezi o lume post-apocaliptică.

Membrii atelierelor CoderDojo Timișoara au participat la concurs cu 10 proiecte, dintre care 6 au ocupat locuri pe podium. Victor Fortiș și Elisa Erzse, din echipa @CD Loga, au fost câştigătorii categoriei Scratch, la subcategoria de vârstă peste 13 ani, pentru proiectul Terrabots, un joc puzzle-platformer în care roboții Terrabots sunt folosiți pentru a descoperi alte planete. Patrick Lenis, Victor Baican și Cezar Făgădar, membri ai echipelor @temirice și @Startup Hub, au luat locul 1 la categoria Dezvoltare de jocuri, peste 14 ani, pentru dezvoltarea proiectului Shase. Mircea Șerbănescu, David Babescu și Dariana Dorin, membri ai echipei @FEAA, au câștigat cu proiectul Blind Helper, un dispozitiv pentru oamenii cu deficiențe de vedere, la categoria Hardware, sub 14 ani.

Tot la categoria Hardware, însă la subcategoria peste 14 ani, câștigătoarea premiului I a fost Laura Chirilă, cu proiectul MindRobot, un robot construit pe baza unui microcomputer Raspberry Pi ce poate fi controlat cu ajutorul unui set de căști Emotiv Insight. Sebastian Maleș, membru al echipei @temirice și unul dintre autorii proiectului “Site-ul Inspectoratului Școlar Județean Timiș”, a ocupat locul 2 la categoria Websites, peste 14 ani. Roxana Drăghia, Andrei Mătrăgună și Andreea Pintea, membri ai echipei @CD Loga, autorii proiectului Lights Among Us, s-au clasat pe locul 2 la categoria Evolution – Proiecte complexe.

CoderDojo este o comunitate globală de cluburi de programare non-profit, inițiată în Irlanda în anul 2011, ce are ca scop susținerea copiilor cu vârste între 7 și 17 ani care doresc să învețe programare într-un mediu informal. Competiția CoderDojo Coolest Projects, un concurs ce reunește copii și tineri din întreaga lume, are loc în fiecare an la Royal Dublin Society Arena, din Irlanda, unde sunt premiate cele mai bune și inovatoare site-uri web, aplicații, programe sau jocuri.

BRD – Groupe Société Générale se implică în educația tinerei generații prin realizarea mai multor parteneriate cu competiţii şi programe care susţin dezvoltarea personală și profesională a tinerilor prin creativitate tehnologică şi inovaţie, totul sub umbrela platformei MINDCRAFT – development kit by BRD.

###

Despre  BRD – Groupe Société Générale

BRD Groupe Société Générale  este o bancă universală care oferă servicii atât persoanelor fizice, cât și companiilor și face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare.

Ca actor în societate, BRD investește în proiecte din domeniul culturii, educației și sportului privilegiind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o noua generație și aduc valoare pe termen lung.

Plecând de la convingerea că educaţia are cel mai mare impact asupra viitorului societăţii, banca îşi orientează eforturile şi resursele pentru a construi sau susţine programe care schimbă felul în care copiii sunt pregătiţi pentru viitor. BRD este partener pentru profesori şi şcoala românească în programe precum Fizica Altfel sau Aspire for Teachers. În aceeaşi măsură, BRD crede în inovaţie şi în capacitatea tinerilor de a schimba viitorul cu ajutorul tehnologiei (Mindcraft – development kit de la BRD, cea mai mare competiţie naţională de robotică – BRD First Tech Challenge, laboratorul de robotică MINDCRFAT HUB deschis la Universitatea Politehnică din Bucureşti sau parteneriatul cu echipa de robotică Autovortex). Totodată, promisiunea BRD se regăsește și în programe de dezvoltare a spiritului antreprenorial al tinerilor, prin parteneriatul cu Innovation Labs, unul dintre cele mai cunoscute acceleratoare de business din România.

În cultură, BRD încurajează proiecte inovatoare, recunoscute și apreciate de tineri. Sub această viziune a fost creată Scena9, o platformă de jurnalism care oferă zilnic instrumente de orientare pe harta lumii culturale, și sunt susținute inițiative de teatru, film, artă vizuală contemporană sau muzică clasică, conturând universul implicării în cultura românească.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează