Elevii propun idei de afaceri cu beneficii pentru comunitate in proiectul Social Innovation Relay

0

Liceenii au acces la o experienta practica de antreprenoriat social si beneficiaza de consultanta din partea angajatilor NN Romania voluntari in acest proiect.

Cea mai buna echipa va fi premiata si va reprezenta Romania in finala internationala SIR.

social innovation relay 2015

Elevii de liceu sunt provocati sa conceapa idei inovatoare de afaceri pornind de la problemele sociale din jurul lor, in cadrul proiectului educational Social Innovation Relay (SIR), derulat de Junior Achievement in parteneriat cu NN Group si HP.

Aflat la a cincea editie in Romania, proiectul ofera tinerilor acces la o experienta practica de antreprenoriat care sa ii ajute in viitoarele alegeri de cariera. Pentru a-si insusi abilitatile de care au nevoie, liceenii vor avea la dispozitie instrumente moderne si atractive de invatare: sesiuni de mentorat fata-in-fata si online sustinute de experti, un quiz in urma caruia pot obtine un certificat de cunostinte in domeniul inovarii sociale, o platforma de cursuri online gratuite si competitia de antreprenoriat SIR.

Elevii se pot inscrie pana la 15 aprilie in competitie (urmand pasii de pe www.sir.jaromania.org), formuland solutii la probleme sociale reale din domeniile educatie, sanatate, incluziune sociala, dezvoltarea nivelului de trai, drepturile omului, energie sau protectia mediului. Ei vor fi sprijiniti de angajatii NN pentru a concepe proiecte fezabile ce pot fi transformate in afaceri. Echipa clasata pe locul I va fi premiata in cadrul Galei Business Hall of Fame si va reprezenta Romania la finala globala online.

Antreprenoriatul social: intre business si binefacere

Antreprenoriatul social este unul dintre cele mai eficiente moduri in care oamenii pot schimba in bine societatea, identificand probleme, cautand solutii si schimband mentalitati.

Potrivit unui studiu de impact realizat de Centrul pentru Educatie si Industrie de la Universitatea Warwick la nivel international, 86% dintre elevii care au participat la SIR au devenit mai constienti de problemele sociale existente in comunitatile lor, iar 78% dintre elevi s-au declarat mai increzatori in posibilitatea de a infiinta pe viitor o afacere sociala.

Anul trecut, premiul national SIR a revenit echipei NEO Team, de la Colegiul National Jean Monnet din Ploiesti, care a propus o solutie la problema absenteismului si abandonului scolar. Au propus o companie de telecomunicatii care sa sprijine elevii din familii dezavantajate printr-un sistem de donatii simplu: orele petrecute de abonati la telefon sa fie convertite in ore petrecute la scoala de un copil care nu si-a putut termina studiile.

SIR se deruleaza in Romania, Bulgaria, China, Filipine, India, Olanda, Singapore si Spania si este sustinut la nivel global de NN Group si HP. Profesorii si elevii participanti la SIR pot accesa ca resursa gratuita un curs de antreprenoriat social pe platforma HP Life. Mai multe informatii si regulamentul competitiei sunt disponibile pe www.sir.jaromania.org.

Carmen Soare, Director de Marketing NN Romania:

„La fel cum prin serviciile financiare pe care le oferim ii ajutam pe oameni sa isi construiasca un viitor financiar mai bun si mai sigur, prin implicarea in comunitate ne propunem sa contribuim la dezvoltarea sustenabila a societatii.

E prioritar pentru noi sa sustinem financiar si sa fim voluntari in proiecte, asa cum este si SIR, care faciliteaza accesul elevilor la educatie si le dezvolta abilitatile necesare pentru a face fata provocarilor societatii actuale.

Promovarea antreprenoriatului social in randul elevilor de liceu are potentialul de a forma o viitoare generatie activ implicata in asigurarea bunastarii societatii in ansamblul ei.

Ne asteptam ca elevii care vor participa la acest proiect sa devina in primul randantreprenorii propriului viitor” si sa fie mai receptivi la mesajele” pe care societatea le transmite.”

Despre Junior Achievement Romania

Junior Achievement Romania este o organizatie non-profit, avand ca misiune dezvoltarea in Romania a programelor internationale JA de educatie economica, antreprenoriala, financiara, etica si responsabilitate sociala si sanatate si viata activa. 39 de tari din Europa si 121 de tari din toata lumea urmeaza programele JA. In Romania, acestea sunt urmate gratuit de peste 250.000 de elevi din 1.400 de scoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice si datorita sustinerii financiare din partea comunitatii de afaceri. Mai multe informatii, pe www.jaromania.org.

Despre NN Romania

In Romania, grupul financiar olandez NN integreaza serviciile de asigurari de viata, pensii private si management al investitiilor oferite pana in prezent sub brandul ING. NN detine pozitiile de lider pe pietele locale de asigurari de viata si pensii private. Prezenta pe piata din Romania din 1997, NN este prima companie internationala de asigurari de viata care a intrat pe piata locala.

Initiata in 2010, atunci cand a fost creata o divizie dedicata in departamentul de marketing, strategia de responsabilitate sociala a NN Romania urmareste ca directii prioritare educatia, protectia mediului  si initiative care ofera sanse la viata. Sub pilonul dedicat educatiei, NN sustine proiecte de educatie financiara si contribuie la facilitarea accesului la educatie pentru copiii din familiile sau comunitatile defavorizate.

Despre autor

avatar

Junior Achievement Romania este o organizatie non-profit, avand ca misiune dezvoltarea in Romania a programelor internationale JA de educatie antreprenoriala, economica, financiara, orientare profesionala, sanatate si viata activa si dezvoltarea abilitatilor pentru viata. 39 de tari din Europa si 123 de tari din toata lumea urmeaza programele JA. In Romania, acestea sunt urmate anual de peste 200.000 de elevi din 1.400 de scoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice si cu sustinerea financiara a comunitatii de afaceri. Mai multe informatii pe www.jaromania.org.

Comentează