Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Echipa României de Dezbateri Academice în topul campionatului mondial!

0

Lotul național al României la dezbateri academice, selectat și pregătit de Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR) participă în perioada 17 Iulie – 2 August la Turneul Online World Schools Debating Championship, cel mai prestigios turneu de dezbateri pentru elevi din lume.

După 6 runde preliminare, echipa formată Diana Diaconescu, Oana Nițu, Teodor Grama, Vlad Ionescu și Valeriu Cărășel a reușit performanța de a se califica în rundele eliminatorii, în primele 24 de echipe ale lumii (pe locul 8 din 12 din divizia Aztec), înaintea unor echipe puternice de vorbitori nativi, cum ar fi Țara Galilor și Scoția. Celelalte țări calificate (și cu care au concurat în divizie) sunt Canada, Africa de Sud, Olanda, Anglia, Statele Unite ale Americii, Irlanda, Grecia, Slovenia și Israel.

Încă din 2004, în fiecare an, Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR) selectează și antrenează pentru România o echipă formată din 5 tineri debateri, care sunt sprijiniți de arbitri și antrenori pentru a participa la WSDC (World Schools Debate Championship), cea mai prestigioasă competiție la nivel mondial în acest domeniu. În fiecare an, liceeni din cluburile de dezbateri ARDOR din întreaga țară parcurg o serie de etape pentru a ajunge să reprezinte România și să lupte, ca delegație, pentru titlul de campioană mondială în dezbateri. Cei mai buni vorbitori ai lumii din învățământul liceal se adună într-o confruntare a ideilor pentru ca la final, echipa care a reușit să convingă juriul de arbitri să câștige titlul de campioană mondială.

În 2020, în componența Lotului Național de Dezbateri al României se regăsesc elevi ai cluburilor de dezbateri afiliate ARDOR:

Teodor Grama – Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București
Vlad Ionescu – Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Ploiești
Oana Nițu – Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Ploiești
Diana Diaconescu – Colegiul Național „Petru Rareș” din Suceava
Valeriu Cărășel – Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București

Lotul național este antrenat de reprezentanți ai ARDOR (foști campioni naționali și internaționali, antrenori cu experiență semnificativă în dezbateri): Șerban Pitic, Ioana Covei, Alexandru Dănescu, Octavian Nica, Victor Bajan, Eveline Dicu, Laura Dragoi, Smaranda Moroșanu, Teodora Melania Munteanu și Andrei Olaru.

Despre autor

avatar

Asociația Română de Dezbateri Oratorie și Retorică (ARDOR) s-a format din dorința de a stimula cultura dialogului argumentat în România și a crește numărul cetățenilor implicați în viața civică, cu ajutorul dezbaterilor academice. Cu o structură federativă (alcătuită din 6 asociații regionale ce acoperă geografic toate regiunile țării) ARDOR gestionează 5 programe de educație prin dezbateri: a) în cadrul programului pentru elevi gestionează peste 100 de cluburi de dezbateri pe teritoriul țării (atât în orașe mari, cât și în cele mici) și sprijină peste 200 de instructori voluntari (profesori și studenți) care lucrează cu peste 1600 de elevi beneficiari; b) în cadrul programului de studenți, sprijinim 4 cluburi universitare și 100 de studenți anual; c) în cadrul programului pentru profesori, investim în formarea a peste 500 de profesori anual, ce duc pedagogia deliberativă la clasă, la materiile lor, la peste 20.000 de elevi; d) de 15 ani ARDOR selectează și antrenează Echipa Națională de Dezbateri a României ce participă la Campionatul Mondial de Dezbateri Academice pentru elevi; e) prin programul DialogON (www.dialogon.ro) ducem dezbaterile și către profesioniști, prin cursuri de argumentare pentru mediul de business. Ne putem mândri cu un impact pozitiv considerabil: prin folosirea metodelor deliberative la clasă, prin predarea opționalului acreditat „Dezbateri, Oratorie și Retorică”, prin contribuția la introducerea eseului argumentativ ca probă la Bacalaureat etc reușim să influențăm deprinderea de către tineri a unor abilități fundamentale noilor generații, însă prea puțin dezvoltate în școală (gândire critică, capacitatea de a structura datele primite, persuasiune, acceptarea punctelor de vedere diferite, argumentare, persuasiune). Mai multe informații pe https://ardor.org.ro/

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.