Două studente românce, în finala internaţională a concursului „Henkel Innovation Challenge” 2012

0

 Henkel România a desemnat echipa câştigătoare din etapa naţională a concursului „Henkel Innovation Challenge”, care va reprezenta ţara noastră în luna aprilie 2012 la finala internaţională din Varşovia (Polonia). În acest an, tema competiţiei Henkel Innovation Challenge este dezvoltarea unui concept inovator şi sustenabil pentru un produs Henkel, proiectat pentru piaţa din anul 2030. Marele premiu constă într-o călătorie în jurul lumii şi vouchere în valoare de 1.000 de Euro pentru membrii echipei câştigătoare. În plus, primele 3 echipe clasate vor avea şansa de a se întâlni cu CEO-ul companiei Henkel, Kasper Rorsted. Acesta este al doilea an în care studenţii din România sunt invitaţi să participe la competiţia internaţională Henkel Innovation Challenge, alături de studenţi din alte 20 ţări din Europa şi regiunea Asia-Pacific.

Pornind de la tema “Vision 2030: Take a Henkel brand or technology into the future” („Proiectează o marcă sau tehnologie Henkel în anul 2030”), 83 de echipe din România au elaborat proiecte inovatoare şi sustenabile pentru produse şi tehnologii care să răspundă nevoilor consumatorilor din anul 2030. Din totalul echipelor înscrise în concurs (83), 44 au fost selectate pe baza criteriilor competiţiei în etapa a doua a concursului, respectiv „Faza de mentorat”, care a inclus o serie de întâlniri periodice cu reprezentanţii departamentelor de marketing din cadrul celor 3 divizii Henkel România. Din totalul de 44 echipe, 10 echipe (4 pentru divizia Detergenţi şi Produse pentru îngrijirea locuinţei, 3 pentru Divizia Cosmetice/ Produse de Toaletă şi 3 pentru Divizia Adezivi Tehnologii) au fost selectate să îşi susţină proiectul în cadrul finalei naţionale, în faţa juriului compus din reprezentanţi ai companiei Henkel România.

În procesul de evaluare a proiectelor susţinute, juriul a apreciat în mod special abordarea creativă în privinţa identificării şi soluţionării nevoilor clientului din anul 2030, prin produse şi tehnologii inovatoare şi atente faţă de mediul înconjurător. De asemenea, abilităţile de prezentare şi persuasiune ale studenţilor au avut o contribuţie semnificativă în procesul de selecţie. Astfel că, după atente deliberări, juriul a desemnat drept câştigătoare a ediţiei naţionale „Henkel Innovation Challenge” echipa „Topnotchers” din Bucureşti, formată din Alina Mereuţă şi Smaranda Ardelean, studente în anul II la masterul Marketing strategic, din cadrul Facultăţii de Marketing, Academia de Studii Economice Bucureşti. Proiectul câştigător, intitulat “Denivit – Nano Expert”, va reprezenta România în finala internaţională a competiţiei, ce se va desfăşura la Varşovia (Polonia), în perioada 25-28 Aprilie 2012, alături de echipe de studenţi din alte 20 de ţări din Europa şi regiunea Asia-Pacific. Produsul proiectat este o pastă de dinţi inovatoare, care poate fi folosită fără apă şi care, cu ajutorul tehnologiei bazate pe nanoroboţi, curăţă şi acţionează împotriva problemelor dentare, prin manipularea ţesuturilor peridontale – spre exemplu, pe termen lung, poate îndrepta dinţii. Produsul vine împreună cu un card electronic care stochează informaţii personalizate despre sănătatea dentară, obţinute prin scanarea danturii.

Juriul ediţiei 2012 a fost format din: Niculae Olteanu (Preşedinte Henkel România), Darina Stoyanova (General Manager Div. Detergenţi), Marcel Ţoc (National Sales Field Manager Div. Detergenţi), Martin Schittengruber (Managing Director Div. Cosmetice), Claudia Drăgoescu-Nicolescu (Marketing Manager Div. Cosmetice), Lavinia Ciurtin (Marketing Manager Div. Adezivi Tehnologii), Andrei Dinulescu (Senior Brand Manager Div. Adezivi Tehnologii), Ioana Ionescu (Legal & Compliance Manager) şi Adina Şandor (Recruitment & Development Coordinator).

Proiectele din această competiţie de inovaţii nu sunt doar un gest creativ, studenţii dezvoltă un adevărat plan de afaceri în jurul produsului imaginat şi îl promovează astfel încât să convingă că ideea lor merită să fie implementată şi că inovaţia lor va fi indispensabilă în viitor. Marea provocare este că proiectele trebuie să fie de asemenea sustenabile, pentru că viitorul va presupune dezvoltare durabilă prin inovaţii”, a declarat Niculae Olteanu, Preşedintele Henkel România.

Experienţa participării la această competiţie este importantă pentru tinerii studenţi care se pregătesc să-şi înceapă o carieră, fiindcă cele mai bune echipe sunt sprijinite în elaborarea proiectelor de mentori din cadrul managementului companiei. Astfel, ei au oportunitatea de a învăţa din experienţa managerilor Henkel şi de a intra în contact cu un mediu profesionist de business. Cei mai talentaţi dintre studenţi au şansa să fie recrutaţi sau să beneficieze de stagii de internship în cadrul companiei Henkel România.

Anul trecut, finala naţională a fost câştigată de echipa „Troubleshooters”, formată din Şerban Dragoş Ionescu, Eduard Dinu şi Alexandru Georgescu (masteranzi la Univ. Bucureşti, Univ. Politehnică Bucureşti – Fac. de Chimie Aplicată, respectiv ASE), care au reprezentat cu succes România în finala internaţională de la Berlin, cu un proiect inovator pentru vopseaua de păr „Schwarzkopf Mystique” – un produscare conţine micro-organisme programabile ce generează o pigmentare non-chimică a părului.

Dintre proiectele declarate câştigătoare în finala internaţională din 2011 menţionăm: detergentul viitorului Persilan Oxygen, care spală rufele într-o secundă, ecologic şi fără zgomot, în timp ce ele stau în dulap într-un sac special de haine; produsul de curăţat Bref Nanofish, care se alimentează singur cu ajutorul prafului deja colectat din încăpere şi care poate fi controlat cu ajutorul telefonului mobil; crema Diadermine, care timp de 7 zile protejează împotriva radiaţiilor şi previne viruşii.

Despre Henkel Innovation Challenge

Henkel Innovation Challenge este o competiţie internaţională anuală adresată studenţilor pasionaţi de business şi inovaţie, aflată la a 5-a ediţie şi care se desfăşoară în prezent în 21 ţări din Europa şi regiunea Asia-Pacific. La nivel internaţional, această competiţie a fost premiată cu „Global HR Excellence Award” în anul 2007.

Material foto disponibil pe www.henkelchallenge.com

Henkel operează la nivel global cu mărci şi tehnologii grupate în trei divizii: Detergenţi şi Produse pentru îngrijirea locuinţei, Cosmetice/ Produse de toaletă şi Adezivi Tehnologii. Companie fondată în 1876, Henkel deţine poziţii fruntaşe, atât pe pieţele destinate consumatorilor finali, cât si pe cele adresate clienţilor industriali cu mărci de top precum Persil, Schwarzkopf şi Loctite. Henkel are cca 48,000 de angajaţi la nivel global şi a raportat în anul fiscal 2010 venituri de 15,092 miliarde EUR şi un profit operaţional ajustat de 1,862 miliarde EUR. Acţiunile preferenţiale Henkel sunt listate la bursa germană DAX, compania fiind prezentă şi în clasamentul Fortune Global 500.

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează