Doi brasoveni revolutioneaza luminile pentru biciclete

6

Un accesoriu inventat si realizat la Brasov isi propune sa reinventeze felul in care lumea
ilumineaza bicicletele. Un inginer si un antreprenor pasionati de biciclete vor sa salveze vieti cu inventia lor ­Lumma.

Totul a plecat de la o intrebare aparent fireasca: masinile si bicicletele isi impart strada in toate orasele lumii. Totusi, de ce masinile au doua faruri, iar bicicletele doar unul?

Principala cauza a accidentelor ce implica biciclisti este lipsa vizibilitatii.

Lumma_lights_rear

Plecand de la aceste doua idei, Octavian si Ciprian au inventat LUMMA. Proiectul incorporeaza tehnologii ultra­compacte de iluminare si ignora complet designul conventional al luminilor de bicicleta.

LUMMA este un sistem de lumini 360°, integrat complet in mansoanele bicicletei. Fiecare dintre cele doua mansoane are o lumina alba cu rol de far, o lumina rosie pentru stop si un laser rosu ce delimiteaza spatiul pe care il ocupa bicicleta.

Nu una, nu doua, ci trei lumini la fiecare capat al ghidonului.

Luminile albe lumineaza drumul si marcheaza de la distanta limitele bicicletei. Luminile rosii au scop de a delimita din spate latimea ghidonului (care reprezinta latimea maxima a bicicletei si a biciclistului). Iar laserele delimiteaza spatiul ocupat, pentru participantii la trafic aflati aproape de ciclist.

In acest fel, LUMMA formeaza un contur de lumina vizibil din orice unghi. Tehnologia a fost
patentata de cei doi sub numele de Outlight si reprezinta viitorul in materie de siguranta pe bicicleta.

Lumma_lights_aluminium

Lumma_lights_rechargable
Prototipul LUMMA a fost dezvoltat inca din martie 2015 si a fost trimis pentru testare unor
personalitati din lumea ciclismului si prieteni din tari europene. Sistemul de lumini a trecut chiar si cele mai riguroase teste, inclusiv in tari cu legislatie stricta precum Danemarca si Norvegia.

Luminile LUMMA sunt reincarcabile, gratie unui port microUSB. Bateriile de tip Li­Ion au o autonomie de aproximativ 5 saptamani, in conditii de utilizare zilnica. Produsul a ajuns la stadiul final de dezvoltare si va fi lansat printr­o campanie internationala de crowdfunding. Octavian si Ciprian spera ca vor putea incepe productia in masa si livrarea in intreaga lume. Cu cat mai repede, cu atat mai sigur pentru intreaga lume.

Mai multe detalii tehnice gasiti pe www.lummasystem.com

facebook.com/lummalights

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

6 comentarii

  1. avatar

    magnic light se poate numi revolutie, dar astea nici macar nu merg puse la toate bicicletele daca inteleg eu bine ca intra in ghidon. bicicletele au o singura lumina pt ca e prea mica ca sa ai nevoie de doua, cand ati zis de motivul asta ma asteptam sa aibe ceva inteligent si sa clipeasca partea pe care vrei sa faci curba, dar era inutil oricum.

  2. avatar

    Sincer, luminile duble nu mi se par o idee buna pentru bicicleta, dimpotriva. Tocmai pentru ca luminile duble dau impresia de masina, iar apropierea dintre cele doua lumini dau impresia unei masini in departare, cand de fapt e vorba de o bicicleta, care e al naibii de aproape…Cred ca e de preferat o singura lumina, puternica…

  3. avatar

    Sa speram ca vin si la un pret rezonabil, caut de ceva vreme lumini pt bicicleta dar nu am gasit nimic la pret rezonabil si care sa nu pice la primul hop 🙂

  4. avatar

    Ideea este foarte buna, dar este limitata pentru bicicletele cu ghidonul drept (mtb, trekking, etc.).
    Eu am pe langa un mtb, unde as putea folosi acest sistem, si o cursiera (unde este imposibil sa le montez astfel incat sa fie si utile), dar si un pegas (iar ghidonul fiind „adus”, iarasi este imposibil sa folosesc aceste lumini).

Comentează