Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Cronologia unui an de pandemie, prin ochii elevilor din mediul rural, într-o campanie a Fundației World Vision România

0
  • Joi, 11 martie, s-a împlinit un an de la prima zi în care școlile din România s-au închis din cauza pandemiei, iar educația a trecut în mediul online.

  • Fundația World Vision România, organizație umanitară care sprijină copiii și familiile din comunitățile defavorizate din mediul rural, a lansat o campanie de conștientizare a efectelor pandemiei asupra elevilor care învață la școlile din mediul rural.

  • Campania, care se derulează online și pe panotaj exterior, atrage atenția asupra efectelor dezastruoase ale lunilor în care școala s-a derulat doar online.

  • Anul trecut, aproape o treime din absolvenții de clasa a VIII-a din comunitățile defavorizate nu s-au prezentat la Examenul de Evaluare Națională. Riscul ca rata de abandon școlar să crească este astfel unul foarte ridicat.

  • Lipsiți de posibilități materiale, de accesul la internet și echipamente, fără programe de educație remedială și fără profesori calificați în metodologia predării digitale, elevii din zonele defavorizate au pierdut până la acest moment 24 de săptămâni de școală.

La un an de la prima zi în care școlile din România s-au închis și educația s-a transferat în online, elevii din comunităţile defavorizate se află în fața unui moment critic, conform organizației World Vision România.

Situația extrem de gravă în care se află copiii care învață la școlile din mediul rural a determinat organizația să tragă un semnal de alarmă, printr-o campanie de conștientizare a efectelor pandemiei asupra celor 950.000 de elevi și preșcolari din mediul rural.

Campania „Copiii României în anul pandemiei”, semnată de World Vision cu sprijinul agenției de comunicare dentsu, se desfășoară pe internet și rulează, de asemenea, pe panouri electronice DOOH amplasate în locuri cu trafic intens din București.

https://www.youtube.com/watch?v=Y9GLjMbjLng&t=71s

Am lansat această campanie pentru a trage încă un semnal de alarmă asupra situației în care se află cei mai vulnerabili copii ai României – cei din comunitățile defavorizate din mediul rural”, afirmă Mihaela Nabăr, directorul executiv al Fundației World Vision România.

Tabloul general al învățământului din România arată decalaje în creștere între învățământul de la oraș și cel din mediul rural, între cei care au și cei care nu au acces la resurse. Iar aceste decalaje practic condamnă aproape un milion de copii la o bătălie pentru viitor în care pornesc cu șanse în minus. Și pe care o pot pierde dacă nu intervenim cât mai repede și cât mai adaptat nevoilor fiecărui copil, cu măsuri reale, pentru a-i ajuta să depășească pierderile uriașe de învățare acumulate în perioada în care orele s-au desfășurat online. În caz contrar, cel mai probabil vom asista la creșterea spectaculoasă a abandonului școlar și, în viitor, la rate-record ale șomajului.”

Agenția dentsu s-a asociat imediat acestui demers al Fundației World Vision România, ca mod de a ne exprima sprijinul pentru educația copiilor lipsiți de mijloace din mediul rural”, declară Florina Vărzariu, CFO dentsu Southeast Europe. „Deși în acest ultim an educația a fost un subiect intens discutat în spațiul public, despre problemele specifice și extrem de dureroase ale copiilor care învață la școlile din mediul rural s-a vorbit, credem, mult mai puțin decât ar fi trebuit. Această campanie în care suntem alături de World Vision readuce în dezbaterea publică un subiect extrem de important pentru România: viitorul sutelor de mii de copii care merg la școală la țară, în condiții foarte adesea precare. Suntem alături de partenerii noștri în acest demers.”

În rezumat, cifrele ultimelor 12 luni din sistemul românesc de învățământ arată astfel:

  • 40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea înscriși la școlile din mediul rural, nu au făcut școală online, din diverse motive: din cauza problemelor financiare familiile lor nu le-au putut asigura un smartphone sau un calculator cu care să lucreze; nu au avut conexiune la internet 1 din 3 sate în care World Vision activează are zone cu semnal slab sau inexistent; profesorii nu au fost pregătiți să predea și să-și examineze elevii online; nu au avut un loc acasă unde să participe la lecțiile online.

  • Ca rezultat, elevii care nu au avut acces la internet au pierdut 24 de săptămâni de școală.
  • Cel mult 70% dintre elevii de clasa a VIII-a din cele mai vulnerabile comunități din mediul rural au participat la Evaluarea Națională. Această statistică ne dovedește că riscul ca rata de părăsire timpurie a școlii să crească este unul foarte mare, în condițiile în care în România abandonul școlar este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa.

  • Jumătate din elevii care au participat la examenul de Evaluare Națională au obținut note sub 5 la matematică.

Efectele pandemiei au fost resimțite inclusiv de familiile acestor copii. În vara anului trecut, 60% dintre părinți nu au lucrat, iar 50% dintre familii nu au avut alimente și produse de bază. În aceste condiții, nu mai poate surprinde faptul că 91% dintre toți copiii au fost afectați din punct de vedere psihologic și că mai bine de o cincime dintre copiii de la sat consideră că nu sunt niciodată sau sunt doar uneori fericiți.

La începutul anului 2021, în continuare 237.000 de elevi nu aveau acces la internet și 287.000 de elevi nu aveau echipamente pentru școala online. După decizia de redeschidere a școlilor, peste 80% dintre profesori încă spun că au nevoie de formare în domeniul educației digitale, doi din trei profesori afirmă că este necesar un ghid standardizat pentru educație remedială, iar aproape jumătate dintre profesorii din mediul rural care au răspuns unui sondaj al Fundației World Vision România consideră că elevii lor au pierdut din materie în pandemie.

Ca răspuns de urgență la această criză, World Vision România a realocat fonduri pentru a susține peste 24.000 de copii din programele sale cu alimente, produse de igienă, burse și programe de educație remedială, pentru recuperarea materiei pierdute. Peste 5.000 de copiii au primit tablete pentru a învăța online, iar 4.000 de elevi susținuți de World Vision au recuperat în curtea școlii o parte dintre orele pierdute. Programele de educație ale fundației au condus la o rată de promovare la examenul de Bacalaureat a elevilor susținuți de World Vision România de 95%, iar peste 50% dintre copiii din programele noastre de educație remedială și-au îmbunătățit rezultatele școlare.

***

Despre World Vision România

World Vision România este o organizație care desfășoară programe de intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Fundația lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 30 de ani de prezență în România, am ajutat peste 500.000 de copii și adulți, în aproape 500 de comunități din 18 județe.

World Vision România crede în dreptul la șanse egale pentru copiii de la sate și de la oraș și de aceea în comunitățile rurale unde este prezentă desfășoară programe de dezvoltare comunitară pe termen lung, cu focus pe educație și reducerea abandonului școlar, sănătate și protecția copilului, agricultură și dezvoltare rurală, angajament civic și creștin. Copiilor li se facilitează astfel accesul la condiții de viață mai bune prin dezvoltarea durabilă a comunității în care trăiesc. Prin proiectele noastre, ne concentrăm pe transformarea comunităților și a membrilor acestora pentru a realiza o viață împlinită pentru fiecare copil.

www.worldvision.ro

http://www.facebook.com/WorldVisionRomania

http://blog.worldvision.ro/

Despre dentsu Southeast Europe

Parte a dentsu international, grupul dentsu Southeast Europe este format din agențiile de media Carat, dentsu X și iProspect, precum și din agenția de creație Isobar, cu sprijinul diviziilor sale specializate.

Dentsu Southeast Europe ajută clienții să câștige, să păstreze și să construiască relații cu cei mai buni clienți ai lor, pentru a obține progrese semnificative în afaceri. Susținută de viziunea „an invitation to the never before” („o invitație la noutate”) și oferind cele mai bune servicii și soluții din industrie în media, customer experience management (CXM) și creație publicitară, dentsu operează în 10 piețe din regiunea Europei de Sud-Est. Deservim clienți cu ajutorul a peste 300 de specialiști dedicați în Bulgaria, România, Croația, Slovenia, Serbia, Bosnia și Herțegovina, Albania, Muntenegru, Macedoniade Nord și Kosovo.

www.dentsu.com

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.