Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

COVID-19: cel puțin o treime dintre elevii lumii nu au putut accesa programele de învățare la distanță pe durata închiderii școlilor

0

COVID-19: cel puțin o treime dintre elevii lumii nu au putut accesa programele de învățare la distanță pe durata închiderii școlilor, conform unui nou raport al UNICEF 

Campania Reimagine a UNICEF face apel la investiții urgente pentru a elimina decalajul digital, pentru a permite fiecărui copil să învețe la distanță și, cel mai important, pentru a prioritiza redeschiderea în siguranță a școlilor  

 

București, 27 august 2020 – Cel puțin o treime dintre elevii lumii – 463 de milioane de copii la nivel mondial – nu au putut accesa programele de învățare la distanță după ce COVID-19 a perturbat activitatea școlilor, potrivit unui nou raport al UNICEF publicat astăzi, într-un moment în care statele din lumea întreagă încearcă să pună la punct planuri pentru revenirea la școală a copiilor.

În cazul a cel puțin 463 de milioane de copii ale căror școli s-au închis din cauza COVID-19, nu putem vorbi de învățare la distanță”, a afirmat Henrietta Fore, Directorul executiv al UNICEF. „Numărul impresionant de copii a căror educație a fost întreruptă complet timp de luni de zile reprezintă o urgență educațională globală. Aceasta poate avea repercusiuni ce s-ar putea resimți decenii la rând la nivelul economiilor și al societăților”. 

La momentul de vârf al restricțiilor naționale și locale impuse populației, aproape 1,5 miliarde de elevi au fost afectați de închiderea școlilor. Raportul The Remote Learning Reachability (Adresabilitatea educației la distanță) prezintă limitele învățării la distanță și expune inegalitățile profunde existente în ceea ce privește accesul.

Raportul recurge la o analiză reprezentativă la nivel global privind disponibilitatea la domiciliu a tehnologiilor și a instrumentelor necesare învățării la distanță în rândul preșcolarilor și al elevilor de ciclu primar, gimnazial și de liceu, cu date din 100 de țări. Datele se referă la accesul la televizor, radio și internet, precum și la disponibilitatea curriculumului predat prin intermediul acestor platforme în perioada închiderii școlilor.

Deși cifrele prezentate în cadrul raportului descriu o imagine îngrijorătoare privind lipsa accesului la educația la distanță pe durata închiderii școlilor, UNICEF avertizează că situația este posibil să fie chiar mult mai gravă. Chiar și atunci când copiii dețin acasă tehnologia și instrumentele necesare, există riscul ca ei să nu poată învăța la distanță prin intermediul acelor platforme din cauza unor factori din mediul familial, cum ar fi presiunea de a se ocupa de treburi casnice, obligația de a munci, un mediu nefavorabil învățării și lipsa sprijinului pentru aplicarea curriculumului predat online sau prin intermediul televiziunii și al radioului.

Raportul scoate la iveală diferențe semnificative între regiuni. Elevii din Africa Subsahariană sunt cei mai afectați, jumătate dintre aceștia neavând acces la educația la distanță.

  

Regiune 

Procentul minim al elevilor fără acces la educația la distanță (%) 

Numărul minim de elevi fără acces la educația la distanță

Africa de Est și de Sud

49% 

67 de milioane 

Africa de Vest și Centrală

48% 

54 de milioane 

Asia de Est și Pacific 

20% 

80 de milioane 

Orientul Mijlociu și Africa de Nord

40% 

37 de milioane 

Asia de Sud 

38% 

147 de milioane 

Europa de Est și Asia Centrală 

34% 

25 de milioane 

America Latină și Caraibe

9% 

13 milioane 

Global 

31% 

463 de milioane 

Elevii din gospodăriile cele mai sărace și cei din mediul rural se confruntă, pe departe, cu cel mai mare risc de a nu beneficia de educație pe durata închiderii școlilor, potrivit raportului. La nivel global, 72% dintre elevii fără acces la educația la distanță trăiesc în gospodăriile cele mai sărace din țara lor. În țările cu venituri medii superioare, elevii din gospodăriile cele mai sărace reprezintă o proporție de până la 86% din totalul elevilor care nu pot accesa programele de învățare la distanță. La nivel mondial, trei sferturi dintre elevii fără acces trăiesc în mediul rural.  

Raportul constată și variabilitatea ratei de acces în funcție de grupa de vârstă, elevii cei mai mici prezentând cea mai mare probabilitate de a nu beneficia de educație la distanță în timpul celor mai importanți ani ai lor din punctul de vedere al educației și al dezvoltării: 

 

  • În jur de 70% dintre elevii de vârstă preșcolară – 120 de milioane de copii – nu pot beneficia de procesul de educație, în mare parte din cauza provocărilor și a limitelor educației online în cazul copiilor mici, a lipsei programelor de învățare la distanță adresate acestei categorii și a inexistenței la domiciliu a dispozitivelor necesare învățării la distanță.   
  • Cel puțin 29% dintre elevii de școală primară – 217 milioane de elevi – nu pot beneficia de educație. Cel puțin 24% dintre elevii de ciclu gimnazial – 78 de milioane de elevi – nu au putut beneficia de educație. 
  • Cea mai mică probabilitate de a nu beneficia de educație la distanță s-a înregistrat în rândul elevilor de liceu, o proporție de cel puțin 18% – 48 de milioane de elevi – nedeținând dispozitivele tehnologice necesare învățării la distanță.  

UNICEF îndeamnă guvernele să prioritizeze redeschiderea în siguranță a școlilor în momentul relaxării restricțiilor. În cazul în care nu este posibilă redeschiderea acestora, UNICEF îndeamnă guvernele să includă programe de educație compensatorie în planurile de continuitate și redeschidere a școlilor pentru recuperarea orelor pierdute. Politicile și practicile privind deschiderea școlilor trebuie să cuprindă creșterea accesului la educație, inclusiv la educația la distanță, în special pentru categoriile marginalizate. Trebuie, de asemenea, ca sistemele de învățământ să fie adaptate și construite în așa fel încât să facă față viitoarelor crize.

Cadrul pentru redeschiderea școlilor al UNICEF, publicat împreună cu UNESCO, UNHCR, PAM și Banca Mondială, oferă sfaturi practice autorităților naționale și locale. Ghidul abordează teme precum reformele de la nivelul politicilor, fondurile necesare, siguranța operațiunilor, educația compensatorie, bunăstarea și protecția, precum și asistarea copiilor celor mai marginalizați.

 

În concordanță cu scopul campaniei sale Reimagine, de a preveni agravarea pandemiei de COVID-19 într-o criză îndelungată pentru copii, mai ales pentru cei mai săraci și mai vulnerabili, UNICEF face apel la investiții urgente pentru a elimina decalajul digital, pentru a permite fiecărui copil să învețe la distanță și, cel mai important, pentru a prioritiza redeschiderea în siguranță a școlilor. 

Analiza folosește rezultatele studiului realizat în parteneriat de către UNESCO, UNICEF și Banca Mondială, și anume Studiul privind răspunsul sistemelor naționale de educație referitor la închiderea școlilor din cauza COVID-19. Numărul copiilor potențiali beneficiari ai soluțiilor online sau mediatice este calculat în funcție de disponibilitatea dispozitivelor relevante (TV, radio și internet) în familie, nu de utilizarea propriu-zisă a acestora de către copii. Prin urmare, numărul copiilor „potențiali beneficiari” reprezintă estimarea cea mai optimistă a „beneficiarilor reali”. Acoperirea cu materiale pe suport de hârtie nu este contabilizată din cauza lipsei datelor fiabile.

Analiza nu se concentrează asupra copiilor aflați în afara sistemului de învățământ. Pentru cele mai recente date privind copiii din afara sistemului de învățământ, vizitați pagina: https://www.unicef.org/sites/default/files/2019-12/SOWC-2019.pdf   

Descărcați conținut multimedia aici.  

Despre UNICEF

UNICEF este prezent în unele dintre cele mai dificile locuri din lume, pentru a-i ajuta pe cei mai defavorizați copii ai planetei. În 190 de țări și teritorii, pretutindeni, ne desfășurăm activitatea în sprijinul fiecărui copil, pentru a construi o lume mai bună pentru toți. Pentru mai multe informații despre UNICEF și activitatea sa, vizitați https://www.unicef.org/romania/ro.

Urmăriți UNICEF în România pe Facebook și Instagram.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.