Corriere Della Sera: „Alba Iulia este un experiment de marketing turistic reușit”

2

Alba Iulia prezentată ca un „oraș model” în cel mai important cotidian italian, Corriere Della Sera.

Cel mai titrat și apreciat cotidian italian, Corriere Della Sera, a publicat pe 03 aprilie 2015 un articol despre schimbările prin care a trecut Cetatea Alba Carolina din Alba Iulia și despre cum poate renaște un oraș, din punct de vedere turistic, prin investiții europene.

Alba-Iulia-foto cetate

Deși în media italiană România și românii sunt adeseori prezentați dintr-o perspectiva negativă, Alba Iulia a reușit să fie reversul medaliei și să le arate italienilor cititori de Corriere Della Sera o latură frumoasă, încântătoare a României.

“Cetatea Alba Carolina – restaurată cu peste 50 de milioane de euro, fonduri europene”, spune autorul articolului în introducerea materialului care aduce în discuție și importanța istorică a orașului, precum și creșterea numărului de turiști înregistrată de oraș de la finalizarea lucrărilor.

„400.000 de vizitatori anual și o creștere a mențiunilor sloganului orașului, Cealaltă Capitală” sunt primele rezultate datorate acestor investiții, conform materialului. Autorul precizează și importanța rating-ului Ba1 acordat de Moody’s pentru bugetul orașului, precum și importanța acordului cu Banca Mondială de a supraveghea planurile financiare ale orașului.

“Alba Iulia a contat în ultimul timp pe publicații românești și internaționale în eforturile imediate de promovare. E un motiv de mândrie când se amintește despre transformarea Cetății în cel mai important cotidian din Italia, știut fiind faptul că italienii nu sunt ușor de impresionat, dacă ne gândim la patrimoniul de care dispun. Le mulțumim celor care găsesc un răgaz să vorbească frumos despre noi”, a declarat Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.

Corriere Della Sera – cel mai vechi ziar al italienilor

Corriere Della Sera este cel mai popular ziar din Italia, având zilnic un tiraj de peste 400.000 de exemplare. Ziarul este și cel mai vechi din media italiană, primul exemplar a fost publicat pe 5 martie 1876, iar din 1910 a devenit cel mai citit ziar din regiune.

Cetatea Alba Carolina – investiții de peste 50 de milioane de euro

Restaurarea cetății a durat cinci ani și a fost finalizată anul trecut, după o investiție de peste 50 de milioane de euro. Turiștii care vizitează Cetatea Alba Carolina sunt atrași de ceremonia de schimbare a gărzii, care are loc zilnic la prânz. Soldații sunt îmbrăcați în uniforme ale armatei austriece medievale, iar caii sunt de rasă friziană. Cetatea Alba Carolina se întinde pe 120 de hectare și a fost construită de arhitectul italian Giovanni Morando Visconti, în secolul al XVIII-lea.

Despre Alba Iulia

Oraș al Marii Uniri a Românilor și Cealaltă Capitală a României, Alba Iulia și-a început călătoria ca “destinație turistică” imediat dupa intrarea Romaniei în Uniunea Europeană. Întregul Centru Istoric al orașului a fost refăcut, cetatea orașului a fost renovată din fonduri europene, iar anual noi evenimente și spații comerciale populează această zonă. Investițiile de până acum în renovarea celei mai mari cetăți de tip vauban din România și în transformarea orașului Alba Iulia au totalizat 150 milioane de euro, bani proveniți din fonduri europene nerambursabile, și au echivalat cu 2.500 euro pe cap de locuitor al orașului, 1.500 de noi locuri de muncă create în ultimii șapte ani și o rată a șomajului de sub 4%.

Mai multe informații despre Alba Iulia turistică sunt disponibile pe site-ul ViziteazaAlbaIulia.ro.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

2 comentarii

  1. avatar

    De ce n-ați pus link spre articolul despre care vorbiți? Care-i logica? În mod evident, dacă acel articol este suficient de important încât să vorbiți despre el, este suficient de important încât să puneți link către el.

Comentează